Spojka T613
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Spojka T613
Jelikož mi pořád tekl spojkový válec u pedálu, tak jsem se jej rozhodl vyměnit...Teď ale potřebuji celý systém odvzdušnit...poradí mi někdo jak přesně? Nějaký postup a kolik je třeba rukou? Nemůžu to tady nikde najít...Děkuju za rady!
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Pohodlně se odvzdušní spojka ve dvou. Postup je stejnej jako u odvzdušňování brzd. Kapaliny bude potřeba do 0,5l pokud ji budeš měnit všechnu.
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Takže jdu hledat vlákno, jak odvzdušnit brzdy:-)
Ale každopádně díky aspoň za kousek....
Ale každopádně díky aspoň za kousek....
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Existuje "Kousakova metoda", pouzivam ji s uspechem.
proste se nadobka s kapalinou natlakuje kompresorem, a pak se upusti u prislisne sousasti vzduch.
proste se nadobka s kapalinou natlakuje kompresorem, a pak se upusti u prislisne sousasti vzduch.
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Až tak drsně? Abych pak nesháněl novou nádobku, novou trubku...))
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Spojka T613
Jednu šlapající nohu na pedálu a dvě ruce u odvzdušňováku (na válci u převodovky). Je to jednoduché jak facka, dokud lezou bubliny, odvzdušňuješ. Navíc uvidíš, že spojka začíná vypínat (chod páky).
Ten asistent může být i 8leté dítě, pokud má trošku conanovský vycvik . Docela mu pomůžeš navázáním špagátu na pedál, ať si nevykloubí kopýtko, než se to začne samo vracet...
=====================
Já bych na oplátku poprosil o objasnění principu, jak odvzdušňovat (brzdy) v jediném člověku. Dosud jsem narazil jen na ""plusácké"" náznaky stylu "známý postup", bylo to asi v TKB fóru.
Ten asistent může být i 8leté dítě, pokud má trošku conanovský vycvik . Docela mu pomůžeš navázáním špagátu na pedál, ať si nevykloubí kopýtko, než se to začne samo vracet...
=====================
Já bych na oplátku poprosil o objasnění principu, jak odvzdušňovat (brzdy) v jediném člověku. Dosud jsem narazil jen na ""plusácké"" náznaky stylu "známý postup", bylo to asi v TKB fóru.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Spojka T613
Reagoval jsem na posledního Jeldu 17:52; to o Koušákovi se přidalo později... Snad to není TEN způsob...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Na odvzdušňovací šroubek na pacovním válečku-pod vozem- nasadíš hadičku,druhý konec vložíš do nádoby,ve které bude trochu kapaliny.Hadička musí být ponořena,aby ti to nenasávalo luft,povolíš trochu odvzdušňovák a můžeš rukou pumpovat pedálem spojky.Nezapomeň hlídat stav kapaliny v nádržce.Až přestanou vycházet z hadičky bubliny,dotáhni odvzdušňovák a je hotovo.Někdy je odvzdušněno za chvíli a jindy to trvá i půl dne-podle toho jakou mají válečky,gumičky a Tatřička náladu.
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Tak to bude krásný pátek...(dřív to dělat nebudu)
Musim ještě sehnat 8letého Connánka:-)))
Zkusim ukecat přítelkyni...jestli by mi nešla pomoc...třeba pod auto k odvzdušňováku hlídat bubliny:-)
Všem moc děkuji...nyní už jen můžete uzavírat sázky, jak dlouho mi bude odvzdušňování trvat!:-)
Musim ještě sehnat 8letého Connánka:-)))
Zkusim ukecat přítelkyni...jestli by mi nešla pomoc...třeba pod auto k odvzdušňováku hlídat bubliny:-)
Všem moc děkuji...nyní už jen můžete uzavírat sázky, jak dlouho mi bude odvzdušňování trvat!:-)
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Odvzdušňování spojky i brzdy je v principu jednoduché i v jedné osobě bez speciálního vybavení. Jen je to trochu časově a pohybově náročnější. Pro profesionální činnost sice nevhodné, nicméně výsledku se dosáhne též 100% a v podmínkách osamělého amatérského servismana přijatelné. Nevím, jestli ten postup mám na sebe bonznout, abych se nestal úsměvným případem jako když jsem popisoval seřizování ventilů s otáčením motoru přes zvednuté zadní kolo.Věřím, že je jednoduché na způsob přijít. Kdyby snad ne, prozradím, o nic tajného a výjimečného se nejedná.
Vím, že to Jeldovi nepomůže, když takhle zatím mlžím, ale myslím si, že postup v jedné osobě je pro začátečníka méně vhodný, a tak berte můj příspěvek jako spíš testík pro srandu.
Vím, že to Jeldovi nepomůže, když takhle zatím mlžím, ale myslím si, že postup v jedné osobě je pro začátečníka méně vhodný, a tak berte můj příspěvek jako spíš testík pro srandu.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Ještě ,že mě nikdo neviděl při odvzdušňování spojky na Tatře 603 ,zcela jistě by se válel smíchy.. Bohužel jsem rovněž neměl doma druhý pár rukou,takže jsem seděl vzadu, v jedné ruce klíč na odvzdušňováku válečku spojky, druhá ruka pumpovala přes dlouho dřevěnou lať pedálem spojky..
- francomk
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 277
- Dátum registrácie: 25 Mar 2008, 18:55
- Bydlisko: Trnava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Len ťažko si takúto polohu predstavujem Určite by som sa váľal. To máš pravduJáPavel napísal:Ještě ,že mě nikdo neviděl při odvzdušňování spojky na Tatře 603 ,zcela jistě by se válel smíchy.. Bohužel jsem rovněž neměl doma druhý pár rukou,takže jsem seděl vzadu, v jedné ruce klíč na odvzdušňováku válečku spojky, druhá ruka pumpovala přes dlouho dřevěnou lať pedálem spojky..
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Když sem odvzdušňoval sám spojku, tak pomohl dlouhej klíč... Vyšlápnul sem pedál, zaaretoval sem ho klíčem a hurá pod auto, tam povolit odvzušňovák, když padnul klíč, zatahnout šroub a opakovat... Ale to sem se nalehal... Jo nelekni se, až zůstane pedál na podlaze, musíš ho vrátit rukou.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Spojka T613
Přítulkyni raději posaď za volant, pod autem se nejedná ani tak o sledování bublinek (v tiché garáži to diagnostikuješ sluchem), jako o povolování/přitahování šroubu a "dirigování" operace. Takže u válečku by se měl válet vůdce smečky .
- Jelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 22:31
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r.v.1987
- Bydlisko: Protivín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Jerry: Jo už jsem se lekl, po namontování nového válečku...)) Ale choval jsem se jako profesionál a dělal jsem jakoby nic...
Přítelkyni tedy posadím za volant...jen jsem zvědav, jak dlouho jí to bude bavit...i když vydrží tam možná dýl než pod autem:-)
Přítelkyni tedy posadím za volant...jen jsem zvědav, jak dlouho jí to bude bavit...i když vydrží tam možná dýl než pod autem:-)
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Když tu přítelkyni posadíš za volant jsem zvědav jak vrátí zpět pedál,který po sešlápnutí zůstane na podlaze!
Pokud se budeš držet mého návodu-podobně jej popisuje jak dílenská příručka,tak i návod k obsluze auta-zvládneš to sám a dáma ti může donést nějaké občerstvení,případně může pomasírovat unavenou pazouru od pumpování.
Pokud se budeš držet mého návodu-podobně jej popisuje jak dílenská příručka,tak i návod k obsluze auta-zvládneš to sám a dáma ti může donést nějaké občerstvení,případně může pomasírovat unavenou pazouru od pumpování.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Tak, tak. I v mém případě bývá dřevo v podobě klacku nenahraditelným garážovým společníkem. Ženskou bych do garáže nedostal. Ani občerstvení mi nedorazí.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Spojka T613
Špagátem, sudeťáku, š.p.a.g.á.t.e.m.!
Jestli se tímhle můžeš zabývat půl dne, jsi holt za vodou. Déle než 10 minut mi to nikdy netrvalo (ve 2).
Jestli se tímhle můžeš zabývat půl dne, jsi holt za vodou. Déle než 10 minut mi to nikdy netrvalo (ve 2).
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Spojka T613
Špagát je málo originální, mnohem techničtější, rychleji demontovatelnější a lépe ovladatelné je prosté použití vyřazeného rozvodového řemenu....
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných