Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 23 Aug 2008, 23:49

Tak kdo si na co vsadi?
Cim muze byt to chcipnuti nad 4200 ot./min.
Kdo si vsadi na pricpane sani a kdo na ucpane katy ?
:-))

http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... m=79&pos=0


Ale jinak to jede jak krava :-)))


Havrla

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 24 Aug 2008, 00:09

tady jsem nasel na porovnani (pozor na prepocet kone X kW

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 24 Aug 2008, 00:09


Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Aug 2008, 07:40

máš tam trocha málo údajov, tak sa môžeme iba dohadovať:
- zmeraný výkon je na kolesách?
- alebo korigovaný na motor?
- aký bol stratový výkon?
- aká teplota oleja? (má na výkon značný vplyv)

Inak priebehy (tvary kriviek) sú v zásade OK, moment vychádza veľmi dobre a aj priebeh výkonu - až na nižšie maximálne hodnoty, čo sa možno dá vysvetliť viď hore.
Pre motory 613 Mi sú dynamické priebehy dané ich konštrukciou a nastavením. Pre motory s väčším obsahom ako 3,5 l sa pri vyšších otáčkach začína ako limitujúce prejavovať sanie (plocha sacích ventilov) - pokiaľ by boli hlavy napr. štvorventilové, dalo by sa z týchto motorov dostať podstatne viac. No a pokiaľ viem, tak zatiaľ čo 3,5 motory dosahujú maximum výkonu pri 5750 ot.a v núdzi je možné ich točiť aj cez 6000 ot. min a stále "idú", 4,3 majú programové obmedzenie niekde tesne nad 5000 ot. - asi vedeli, prečo..

O tých tvojich hodnotách by sa dalo hodne diskutovať, ale najprv skús radšej zistiť chýbajúce údaje, inak by to boli iba špekulácie. V zásade však myslím, že priebehy sú vcelku OK..

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 24 Aug 2008, 11:59

Na kolesach prepocteny na motor.
Teplot oleje na budicku 110 st.C, ve skutecnosti asi 80 st.C
havrla

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa ondrej » 24 Aug 2008, 22:17

no - potom je 200 k trocha málo, mal by si mať aspoň tak 220 k..
škoda, že na jesennom Tatra-Power Meetingu sme nemali 4,3-ku, jedna pôvodne mala prísť,
mohli by sme porovnať,
otáčky max. výkonu sa mi však vidia realistické, také niečo som očakával - myslím ale, že pre väčšie motory ako 3,5 štandardné palivové mapy moc nevyhovujú, pripadajú mi trocha odfláknuté.. :?

Užívateľov profilový obrázok
Mgr.Petr Naszrával
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó
Bydlisko: Poklička

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Mgr.Petr Naszrával » 24 Aug 2008, 22:47

Je to jednoduchý, Zděndo, buď Ti někdo 34 koní ukradl, nebo nemáš 4,36i...

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 25 Aug 2008, 08:34

Ondrej, ma v prvom prispevku uplnu pravdu! Ten motor sa dostal na limit sania uz do neho jednoducho nedostanes viac vzduchu, ak chces zvysovat jeho vykon musis dat inu vacku a najlepsie bude ak vylestis sacie kanaly pripadne otvoris sanie.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa radek » 25 Aug 2008, 09:59

Hezký graf, celkem pěkná demonstrace toho, co opravdu za ty těžké prachy člověk obdrží (el), hodlá-li (lal-li) investovat tu nesmyslnou částku do upgradu sériového motoru 3,5 na těžce nesériový (myšleno z hlediska dílů a komponentů) 4,3. Ten pocit ala "první 613 od roku 1974, která opravdu jede" holt stojí peníze :-D. V tomto světle - nákladově, parametrově i opravárensky - zlatá 4.0 :wink: . Co k tomu dodat - třeba podobný obrázek, ze kterého je zřejmé, že na získání 213 PS/4740 ot./min a 332 Nm/3690 ot./min stačí válců šest, objem pod 4 litry, to vše zabalené ve vehiklu starém 16 let, s najetými 330tis. km, jehož pořízení vyjde na cca 70% ceny přestavby motoru 3,5 na 4,3..........

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 25 Aug 2008, 10:22

Tak jsem vcera kouk na filtr sani a neni nejsictci, a jehlici mu take moc nesvedci, koupim novej udelam test znova :-))) aspon se dovima jak velkej vliv ma filtr sani na vykon :-)))

Havrla

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 25 Aug 2008, 10:51

Studuju ted ted filtr vzduchu a vzpominam si ze v ty krabici byla dobra 1/3 filtru zakryta a nefunkcni, absolutne nechapu proc ....
Udelam fotky
Havrla

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 25 Aug 2008, 14:46

Mam iny napad, daj dole tu hrubu hadicu od sacieho potrubia (odpojis filter uplne), pre bezpecnost tam daj aspon silonovu pancuchu aby to nenasalo hrubu necistotu a potom zmeraj vykon.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa radek » 25 Aug 2008, 14:56

A taky vezmi flexu, odřízni výfukové svody (pro bezpečnost tam dej alespoň králičí pletivo, aby z toho ty koně neutekli moc naráz), sundej řemeny z ventilátoru a alternátoru, a pak to změř.......

Chjo Ergo, úplně vidím takového toho typického náctiletého tuzera s čepicí kšiltem vzad, i když původně jsem si myslel, žes poněkud na výši :wink: Máš to zapotřebí, bo se nudíš a Zdendu provokuješ?

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 25 Aug 2008, 15:19

radek: len som mal pocit ze je zufali, tak som mu chcel urobit radost :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 25 Aug 2008, 15:27

Havrla zufali neni...
Havrla vysypal kosik jehlici z boxu s filtrem, objednal novej filtr, prozkouma proc se ho v tom boxu pouziva jen 3/4, a namontuje novej filtr.
Samozrejmne ze Havrla jako spravny vterka uz napsal panu Bordovskemu a rovnou si zarezervoval termin na pretesneni motoru .... :D

Co jsem jel 4.3 JJ tak tomu to proste jelo i v vysokejch otackach...... . Aspon co si pamatuju :-)

Zdenek

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa ladis » 25 Aug 2008, 15:56

No jo, "pamatuju", tam bude problém... Já si pamatuju, jak jela 3.5i, blahé paměti a taky si pamatuju, že jak jsem začal jezdit i s něčím jiným než tatrou, už mi to nijak nadpozemské nepřipadalo. Nakonec JJ's motour jsem nedávno sundával z montážního vozíku a teď smutně stojí v garáži. Třeba by se chtěl projet na brzdě, aby bylo objektivní srovnání.

A jinak děkuji za grafy, konečně mám "omluvu" pro chcípání motoru po přesednutí z E1/I ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 25 Aug 2008, 16:13

Ale teraz uplne vazne... ked si podrobnejsie pozriete ten graf, tak sa ten motor chova uplne ako keby tam bol restriktor. Jednoznacne je to limit sania, ak by to bolo sposobene napriklad katalizatorom (odporom vo vyfuku) tak by po dosiahnuti maxima nasledoval pokles.

P.S. jehlici tam rozhodne nechaj, zabudas ako dobre sa dycha v ihlicnatom lese :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Havrla
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 202
Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Havrla » 10 Sep 2008, 16:01

Zdenda vycistil vzduchovej filtr a zpozoroval zlepseni :-)

Uz vim proc mam otacky motoru omezeny do cca 5400ot./min.

Pac se mi po vycisteni filtru povedlo na V. rychlostni stupen dostat motor na omezovac :-)
Na tachometru 255km/h

Dle prvotniho testu co jsem delal s Hekym je pri 240 km/h na tachometru realna GPS rychlost 229 km/h.

Pcheeee a prej ze to nejede :-)


Havrla

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa miloš » 10 Sep 2008, 16:05

taky mi to ukazuje dle gps o 10 km vic. Ale nova auta take. Kamosovo Vito tez o 10 a nove Cecko o 6.
Jak si se citil pri te rychlosti?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?

Príspevok od užívateľa Stevo » 10 Sep 2008, 16:46

Hezky, tak dufam ze ta bude ten motor posluchat (alebo aspon tesit) nadalej :)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných