Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Tak kdo si na co vsadi?
Cim muze byt to chcipnuti nad 4200 ot./min.
Kdo si vsadi na pricpane sani a kdo na ucpane katy ?
)
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... m=79&pos=0
Ale jinak to jede jak krava ))
Havrla
Cim muze byt to chcipnuti nad 4200 ot./min.
Kdo si vsadi na pricpane sani a kdo na ucpane katy ?
)
http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... m=79&pos=0
Ale jinak to jede jak krava ))
Havrla
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
tady jsem nasel na porovnani (pozor na prepocet kone X kW
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
máš tam trocha málo údajov, tak sa môžeme iba dohadovať:
- zmeraný výkon je na kolesách?
- alebo korigovaný na motor?
- aký bol stratový výkon?
- aká teplota oleja? (má na výkon značný vplyv)
Inak priebehy (tvary kriviek) sú v zásade OK, moment vychádza veľmi dobre a aj priebeh výkonu - až na nižšie maximálne hodnoty, čo sa možno dá vysvetliť viď hore.
Pre motory 613 Mi sú dynamické priebehy dané ich konštrukciou a nastavením. Pre motory s väčším obsahom ako 3,5 l sa pri vyšších otáčkach začína ako limitujúce prejavovať sanie (plocha sacích ventilov) - pokiaľ by boli hlavy napr. štvorventilové, dalo by sa z týchto motorov dostať podstatne viac. No a pokiaľ viem, tak zatiaľ čo 3,5 motory dosahujú maximum výkonu pri 5750 ot.a v núdzi je možné ich točiť aj cez 6000 ot. min a stále "idú", 4,3 majú programové obmedzenie niekde tesne nad 5000 ot. - asi vedeli, prečo..
O tých tvojich hodnotách by sa dalo hodne diskutovať, ale najprv skús radšej zistiť chýbajúce údaje, inak by to boli iba špekulácie. V zásade však myslím, že priebehy sú vcelku OK..
- zmeraný výkon je na kolesách?
- alebo korigovaný na motor?
- aký bol stratový výkon?
- aká teplota oleja? (má na výkon značný vplyv)
Inak priebehy (tvary kriviek) sú v zásade OK, moment vychádza veľmi dobre a aj priebeh výkonu - až na nižšie maximálne hodnoty, čo sa možno dá vysvetliť viď hore.
Pre motory 613 Mi sú dynamické priebehy dané ich konštrukciou a nastavením. Pre motory s väčším obsahom ako 3,5 l sa pri vyšších otáčkach začína ako limitujúce prejavovať sanie (plocha sacích ventilov) - pokiaľ by boli hlavy napr. štvorventilové, dalo by sa z týchto motorov dostať podstatne viac. No a pokiaľ viem, tak zatiaľ čo 3,5 motory dosahujú maximum výkonu pri 5750 ot.a v núdzi je možné ich točiť aj cez 6000 ot. min a stále "idú", 4,3 majú programové obmedzenie niekde tesne nad 5000 ot. - asi vedeli, prečo..
O tých tvojich hodnotách by sa dalo hodne diskutovať, ale najprv skús radšej zistiť chýbajúce údaje, inak by to boli iba špekulácie. V zásade však myslím, že priebehy sú vcelku OK..
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Na kolesach prepocteny na motor.
Teplot oleje na budicku 110 st.C, ve skutecnosti asi 80 st.C
havrla
Teplot oleje na budicku 110 st.C, ve skutecnosti asi 80 st.C
havrla
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
no - potom je 200 k trocha málo, mal by si mať aspoň tak 220 k..
škoda, že na jesennom Tatra-Power Meetingu sme nemali 4,3-ku, jedna pôvodne mala prísť,
mohli by sme porovnať,
otáčky max. výkonu sa mi však vidia realistické, také niečo som očakával - myslím ale, že pre väčšie motory ako 3,5 štandardné palivové mapy moc nevyhovujú, pripadajú mi trocha odfláknuté..
škoda, že na jesennom Tatra-Power Meetingu sme nemali 4,3-ku, jedna pôvodne mala prísť,
mohli by sme porovnať,
otáčky max. výkonu sa mi však vidia realistické, také niečo som očakával - myslím ale, že pre väčšie motory ako 3,5 štandardné palivové mapy moc nevyhovujú, pripadajú mi trocha odfláknuté..
- Mgr.Petr Naszrával
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 325
- Dátum registrácie: 21 Jan 2006, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: 4 x T700 M97´ 4,36i V8 2X2 OHC VZDUCHEM CHLAZENÝ !!!!!!
1 x M95´ bordó - Bydlisko: Poklička
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Je to jednoduchý, Zděndo, buď Ti někdo 34 koní ukradl, nebo nemáš 4,36i...
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Ondrej, ma v prvom prispevku uplnu pravdu! Ten motor sa dostal na limit sania uz do neho jednoducho nedostanes viac vzduchu, ak chces zvysovat jeho vykon musis dat inu vacku a najlepsie bude ak vylestis sacie kanaly pripadne otvoris sanie.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Hezký graf, celkem pěkná demonstrace toho, co opravdu za ty těžké prachy člověk obdrží (el), hodlá-li (lal-li) investovat tu nesmyslnou částku do upgradu sériového motoru 3,5 na těžce nesériový (myšleno z hlediska dílů a komponentů) 4,3. Ten pocit ala "první 613 od roku 1974, která opravdu jede" holt stojí peníze . V tomto světle - nákladově, parametrově i opravárensky - zlatá 4.0 . Co k tomu dodat - třeba podobný obrázek, ze kterého je zřejmé, že na získání 213 PS/4740 ot./min a 332 Nm/3690 ot./min stačí válců šest, objem pod 4 litry, to vše zabalené ve vehiklu starém 16 let, s najetými 330tis. km, jehož pořízení vyjde na cca 70% ceny přestavby motoru 3,5 na 4,3..........
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Tak jsem vcera kouk na filtr sani a neni nejsictci, a jehlici mu take moc nesvedci, koupim novej udelam test znova )) aspon se dovima jak velkej vliv ma filtr sani na vykon ))
Havrla
Havrla
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Studuju ted ted filtr vzduchu a vzpominam si ze v ty krabici byla dobra 1/3 filtru zakryta a nefunkcni, absolutne nechapu proc ....
Udelam fotky
Havrla
Udelam fotky
Havrla
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Mam iny napad, daj dole tu hrubu hadicu od sacieho potrubia (odpojis filter uplne), pre bezpecnost tam daj aspon silonovu pancuchu aby to nenasalo hrubu necistotu a potom zmeraj vykon.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
A taky vezmi flexu, odřízni výfukové svody (pro bezpečnost tam dej alespoň králičí pletivo, aby z toho ty koně neutekli moc naráz), sundej řemeny z ventilátoru a alternátoru, a pak to změř.......
Chjo Ergo, úplně vidím takového toho typického náctiletého tuzera s čepicí kšiltem vzad, i když původně jsem si myslel, žes poněkud na výši Máš to zapotřebí, bo se nudíš a Zdendu provokuješ?
Chjo Ergo, úplně vidím takového toho typického náctiletého tuzera s čepicí kšiltem vzad, i když původně jsem si myslel, žes poněkud na výši Máš to zapotřebí, bo se nudíš a Zdendu provokuješ?
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
radek: len som mal pocit ze je zufali, tak som mu chcel urobit radost
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Havrla zufali neni...
Havrla vysypal kosik jehlici z boxu s filtrem, objednal novej filtr, prozkouma proc se ho v tom boxu pouziva jen 3/4, a namontuje novej filtr.
Samozrejmne ze Havrla jako spravny vterka uz napsal panu Bordovskemu a rovnou si zarezervoval termin na pretesneni motoru ....
Co jsem jel 4.3 JJ tak tomu to proste jelo i v vysokejch otackach...... . Aspon co si pamatuju
Zdenek
Havrla vysypal kosik jehlici z boxu s filtrem, objednal novej filtr, prozkouma proc se ho v tom boxu pouziva jen 3/4, a namontuje novej filtr.
Samozrejmne ze Havrla jako spravny vterka uz napsal panu Bordovskemu a rovnou si zarezervoval termin na pretesneni motoru ....
Co jsem jel 4.3 JJ tak tomu to proste jelo i v vysokejch otackach...... . Aspon co si pamatuju
Zdenek
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
No jo, "pamatuju", tam bude problém... Já si pamatuju, jak jela 3.5i, blahé paměti a taky si pamatuju, že jak jsem začal jezdit i s něčím jiným než tatrou, už mi to nijak nadpozemské nepřipadalo. Nakonec JJ's motour jsem nedávno sundával z montážního vozíku a teď smutně stojí v garáži. Třeba by se chtěl projet na brzdě, aby bylo objektivní srovnání.
A jinak děkuji za grafy, konečně mám "omluvu" pro chcípání motoru po přesednutí z E1/I
A jinak děkuji za grafy, konečně mám "omluvu" pro chcípání motoru po přesednutí z E1/I
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Ale teraz uplne vazne... ked si podrobnejsie pozriete ten graf, tak sa ten motor chova uplne ako keby tam bol restriktor. Jednoznacne je to limit sania, ak by to bolo sposobene napriklad katalizatorom (odporom vo vyfuku) tak by po dosiahnuti maxima nasledoval pokles.
P.S. jehlici tam rozhodne nechaj, zabudas ako dobre sa dycha v ihlicnatom lese
P.S. jehlici tam rozhodne nechaj, zabudas ako dobre sa dycha v ihlicnatom lese
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Zdenda vycistil vzduchovej filtr a zpozoroval zlepseni
Uz vim proc mam otacky motoru omezeny do cca 5400ot./min.
Pac se mi po vycisteni filtru povedlo na V. rychlostni stupen dostat motor na omezovac
Na tachometru 255km/h
Dle prvotniho testu co jsem delal s Hekym je pri 240 km/h na tachometru realna GPS rychlost 229 km/h.
Pcheeee a prej ze to nejede
Havrla
Uz vim proc mam otacky motoru omezeny do cca 5400ot./min.
Pac se mi po vycisteni filtru povedlo na V. rychlostni stupen dostat motor na omezovac
Na tachometru 255km/h
Dle prvotniho testu co jsem delal s Hekym je pri 240 km/h na tachometru realna GPS rychlost 229 km/h.
Pcheeee a prej ze to nejede
Havrla
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
taky mi to ukazuje dle gps o 10 km vic. Ale nova auta take. Kamosovo Vito tez o 10 a nove Cecko o 6.
Jak si se citil pri te rychlosti?
Jak si se citil pri te rychlosti?
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Graf moment/vykon - chyba, sani nebo vyfuk ?
Hezky, tak dufam ze ta bude ten motor posluchat (alebo aspon tesit) nadalej
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní