Strana 1 z 3

Startování

Napísané: 12 Júl 2008, 18:28
od užívateľa Jelda
Ahoj všichni,
jako vždy, zas potřebuju poradit. Moje T613-3 perfektně startuje, ale jen za studena. Stačí jen otočit klíčkem, startér jen brnkne, motor naskočí....Po jízdě, kdy je motor zahřátý už chytnout nechce a musim čekat, až motor vystydne...docela blbý...
Pokud by někdo věděl, co všechno by to mohlo dělat, ať, prosím, se ozve...Díky!

Re: Startování

Napísané: 12 Júl 2008, 20:49
od užívateľa michal heky
Studený motor: zapnout sytič, nešlapat na plyn, startovat.
Teplý motor: vypnout sytič, mírně sešlápnout plyn, startovat.

Re: Startování

Napísané: 12 Júl 2008, 21:36
od užívateľa bazilisak
No a na plný plyn taky nic ? To opravdu musíš čekat až do ůplného schládnutí :? :shock: ?

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 06:00
od užívateľa Jelda
Zkoušel jsem různý varianty přidávání plynu, našlapání, bez přidání, dokonce i se sytičem a nic....až když klesne teplota ke 40-50 tak chytne a jede jakoby nic....

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 06:23
od užívateľa ondrej
no to je už trocha lepší popis na to, aby sa ti dalo niečo napísať...
ak zohriaty motor nechce naštartovať, jedná sa v 99% prípadoch o bohatú zmes,
treba ho preto štartovať BEZ sýtiča a BEZ našľapávania plynom - pred štartovaním skús pomaly stlačiť akcelerátor na 1/2 až naplno a potom štartuj - ak nechytí na prvý pokus, s pedálom nehýb a uvoľni ho až po naštartovaní,
odporúčam prekontrolovať hladinu paliva v karburátoroch a nastavenie voľnobehu..

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 12:56
od užívateľa Jelda
Karburátory jsem nechal repasovat, hladinu jsme s kámošem nastavili podle příruček...(měl jsem tam i karbeci z jiné tatrovky se stejně nastavenou hladinou - beze změny)
Jinak motor mi dost kouří-namodrale (dřív to nedělal). A teď si vzpomínám, že při jízdě dlouhé cca 10km se auto zakuckalo a samo zhaslo a pak už nechtělo naskočit, až studené (netuším, zda to může mít nějakou souvislost, nebo je to jen další problém) - delší cestu jsem zatím znova nezkoušel, nemám totiž STK a pov.ručení.

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 13:09
od užívateľa radek
Hotová "repase" karburárorů, na kterých pak bylo ještě třeba dělat hladinu? Repase tedy spočívala pouze v jejich povrchovém umytí nebo co?

Na 99% to vypadá na nesmyslně bohatou směs, ale to už měl ukázat analyzátor v okamžiku, kdy jste tam ty karburátory namontovali a měli jste to hned řešit.... úvodní dotaz postrádá základní informace o typu karburátorů versus motoru, zprávu o tom, zda je správné osazení tryskami a vzdušníky, no a hlavně informace o naměřeném složení výfukových plynů, takže takto "z voleje" těžko radit...

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 13:14
od užívateľa Neregistrovaný
Jelda napísal:...nemám totiž STK a pov.ručení.
Typický obraz dnešních majitelů a uživatelů Tater 613. Které z tvých deseti aut na dvoře startuje,má stk a povinné ručení?

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 14:22
od užívateľa Jelda
Motor E1/I, karburátory SEDR náležející tomuto motoru, repasovány (vymytí v lázni, nové trysky, vzdušníky, těsnění, membrány,...nevim co ještě), otryskovány dle dobových tabulek - vše prováděl odborník z několika směrů mi doporučený - je z Prahy, ale nemůžu si teď vzpomenout na jeho jméno....
To že jsem psal, že jsem nastavoval hladinu, tak to bylo víceméně prověření jejího natsavení, ze zvědavosti, zda pán opravdu karbeci ladil - zdála se být O.K. Jinak žádné měření výfukových plynů jsem nedělal, ani jiné analýzy...

Jinak děkuji neznámému Hostovi, za jeho zbytečnou starost o to, zda mám či nemám doma 10aut s povinným ručením. Mohl ses aspoň podepsat, když tu chceš machrovat!
Tatru mám z důvodu srdeční záležitosti, bohužel je v žalostném stavu a čeká ji celková GO, mám ji krátce a nyní shání různé ND-proto potřebuje nyní investovat do dílů a ne do ručení...

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 14:31
od užívateľa ladis

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 15:46
od užívateľa Neregistrovaný
Jelda napísal:Jinak děkuji neznámému Hostovi, za jeho zbytečnou starost o to, zda mám či nemám doma 10aut s povinným ručením. Mohl ses aspoň podepsat, když tu chceš machrovat!
Tatru mám z důvodu srdeční záležitosti, bohužel je v žalostném stavu a čeká ji celková GO, mám ji krátce a nyní shání různé ND-proto potřebuje nyní investovat do dílů a ne do ručení...

To sice chápu, ale jak můžeš v autě v žalostném stavu, bez STK a povinného ručení, jak sám píšeš, jezdit v normálním provozu a ohrožovat jiné lidi?

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 16:05
od užívateľa Jelda
Jojo, Kratochvíl, to je on...děkuji za připomenutí.:-)
Jinak se nesnažím nikoho ohrožovat, auto prostě potřebuje jednou za čas "vyvenčit", aby nezatuhlo-jsem z venkova a mým okruhem je stará vesnická cesta. Kdybys viděl co na ní jezdí...traktůrky domovýroba, MB s uřezanou střechou,...tím se nechci nijak vymlouvat, jsem si vědom, že porušuji zákon...
Je mi už přes 30 a myslím, že už mám trochu rozumu, takže nějaké blbnutí už u mě nepřipadá v úvahu (tim myslim závodění, cross atd.)...Ale dík za upozornění!

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 16:06
od užívateľa Neregistrovaný
V poho. Je vidět, že jsi správnej typ, který se hned nenasere a umí přiznat chybu.

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 16:30
od užívateľa Neregistrovaný
á propos.... na pana Kratochvíla jsem již 3 nroky neslyšel dobrou referenci.

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 20:57
od užívateľa radek
To mě ještě mimochodem napadá, že by to vůbec nemusely být karburátory - jak jsou na tom svíčky/zapalování a jak jsou na tom ventilky v podávacím benzínovém čerpadle?

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 21:54
od užívateľa Jelda
Na Kratochvíla jsem měl jen dobré reference...proto jsem to k němu dal.
Jinak svíčky jsou nové - napadlo mě, že by taky mohly zlobit-jsou tam všechny s identickýma parametrama, akorát dvě jsou na klíč 16 a zbytek na 21(tzn., že maji jiné tělo), tak jsem pro jistotu objednal jiné(prověřené na jiné T613)-zatím nepřišly, zapalování vyměněné (avšak bez úspěchu - vše je stejné před i po výměně).
Podávací čerpadlo funguje v pohodě, mělo by nějaké ohřátí na něj vliv? Nebo se může jen zdát, že funguje? (za studena to přeci jede normálně - sice to má takovou nějakou díru...)...Tak už nevim...možná na to má vliv koroze levého předního blatníku :-)

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 22:43
od užívateľa radek
Svíčky se šestihranem 16mm či 21 mm....... mnohem větší informační váhu by mělo to, kdyby jsi zde uvedl typy namontovaných svíček.....

Re: Startování

Napísané: 13 Júl 2008, 23:16
od užívateľa Roman Maďar
Funguje ti klapka predohrevu nasávaného vzduchu?

Re: Startování

Napísané: 14 Júl 2008, 05:42
od užívateľa Jelda
Sorry, že jsem nenapsal typ svíček, z hlavy jsem je nevěděl a až dneska se dostanu k autu, tak je sem napíšu.
Jinak jestli funguje klapaka, abych řekl pravdu nevím - jak to nejlíp zjistim? Jo a všimnul jsem si, že mi úplě nedoléhá trubka předehřevu u příruby u výfuku cca o 5mm, může to mít taky vliv? (trubka je tam taková tvrdá, s nějakou vložkou, vypadá jako ovíjená, nevim jestli to je origo, nebo nějakej bastl...)

Re: Startování

Napísané: 14 Júl 2008, 09:55
od užívateľa radek
Na nestartovatelnost teplého motoru nemá klapka předehřevu žádný zásadní vliv.....