Přehřívání kabelu od světel.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Díky, to jsem potřeboval. Nové díly (přepínač, relais) už leží vedle mazlíčka na polici. Večer to checknu.
Aktuální přepínač mi tam však nehnije 20 let, ale maximálně 6. Ovšem, jak říká Přeceda, málo s tím jezdím...
Aktuální přepínač mi tam však nehnije 20 let, ale maximálně 6. Ovšem, jak říká Přeceda, málo s tím jezdím...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Pokud Ti na autě funguje osvětlení stran (páčkama blinkrů) a to nedělá problémy, tak je to ve spínači, popřípadě po cestě ke spínači.
Já kdybych měl mít auto ve stavu, k poměru nepoužívání - používání.... Mno prostě bych to musel prodat Ale jo, ještě sem nedělal poctivě generálku třmenů a je to poznat. Minulej tejden sem po roce brzdy dělal, povyměňoval sem špatný prachovky na pístkách a rozhejbal je, pak sem to odvdušnil a těšim se na dobu, kdy brzdiče shodim a rozeberu, abych to měl alespoň na 10 let z krku. S ellektrikou nemam žádný problémy. Jen sem si všimnul opálenejch kontaktů na relé dálkovejch, tak ho budu měnit. Ještě nevim jaký tam dam. Původní Paly trpí na ohybání plechu s kontaktem a nový sou nanic, protože taky prd vydrží (CHINA => CE). Mam v garáži zásobu sterejch plastovejch kostiček (jako byly ve fávu napřed hliníkový a pak plastový), ty zas nemají očko na přišroubování. A ty co ho mají, tak nahoře a relé se tam nevleze Ještě si vybavuju sérii která měla zámek na lištu nebo na přichycení očka, kerý šlo nasadit jak nahoru, tak dolů
Já kdybych měl mít auto ve stavu, k poměru nepoužívání - používání.... Mno prostě bych to musel prodat Ale jo, ještě sem nedělal poctivě generálku třmenů a je to poznat. Minulej tejden sem po roce brzdy dělal, povyměňoval sem špatný prachovky na pístkách a rozhejbal je, pak sem to odvdušnil a těšim se na dobu, kdy brzdiče shodim a rozeberu, abych to měl alespoň na 10 let z krku. S ellektrikou nemam žádný problémy. Jen sem si všimnul opálenejch kontaktů na relé dálkovejch, tak ho budu měnit. Ještě nevim jaký tam dam. Původní Paly trpí na ohybání plechu s kontaktem a nový sou nanic, protože taky prd vydrží (CHINA => CE). Mam v garáži zásobu sterejch plastovejch kostiček (jako byly ve fávu napřed hliníkový a pak plastový), ty zas nemají očko na přišroubování. A ty co ho mají, tak nahoře a relé se tam nevleze Ještě si vybavuju sérii která měla zámek na lištu nebo na přichycení očka, kerý šlo nasadit jak nahoru, tak dolů
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tak zatím . Nicméně jsem už vyloučil přepínač i relé. Když relátko ovládám ručně, rozsvěcí jenom levou stranu obrysovek. Mlhové je v pohodě. Tak půjdu na ty kabely a konektory .
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Však tak je to správně, pravá strana a osvětlení palubovky a SPZ spíná vypínač přímo. Přívod ke spínači by měl bejt stejnej jako přívod pro spínačku (ve svazku je rozholenej fous ke spínačce a k němu celkem precizně přiletovanej vodič od světel). Vim že sou tam letovaný spoje dva, ale nevzpomenu si, od čeho je ten druhej. Takže problém zbejvá opravdu jen na fastony za přepínačem.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Uvědomil jsem si, že dlužím rozuzlení zápletky a hlavně poděkování Jerrymu za briskní info.
Zápletka byla zauzlená o porucha kvadratická: přerušený vodič (+12V) ke spínači (vypadlo to ) a zároveň unavené - odehnuté relé. To rezervní, které jsem tam v šeru garáže cpal, bohužel taky .
No a vzhledem k tomu, že my profíci opravujeme veškerá el. zařízení bez odpojení , někdy navíc podle hesla "čím více fází, tím větší Adidas", tak jsem se při zkoušení dotkl kontakty spínače chassis palubky a vyprodukoval v krátké chvíli hustý štiplavý čmoudík z izolace toho šedého drátku faston - přepínač.
Reku, to nic, koupím nový šedý, pro jistotu s dvojnásobným průřezem, když jsme u toho zahřívání... V oblíbených obchodech mne dokonale vyvedli z omylu - šedé káblíky už dáááávno nejsou, ba ani bílé s černým proužkem, no a takový konektorek, který by ve fastonu držel a neviklal se, to byl taky model z předminulé dekády, takže smolíííík.
Celý zkroušený s klubkem bílého drátku a bez konektorů jsem se jeětě zastavil pro jiné věci (kapaliny) v Nejmenované Prověřené Mototechně. Hodný Pan prodavač zalovil v krabici "archiv" a vylovil následující (fota). Cena byla 1,- Kč/kus (štítek nekecá), včetně vystavení dokladu, znějícího na 2 ká čé a velké igelitky . Toš tak se nakupuje.
Zápletka byla zauzlená o porucha kvadratická: přerušený vodič (+12V) ke spínači (vypadlo to ) a zároveň unavené - odehnuté relé. To rezervní, které jsem tam v šeru garáže cpal, bohužel taky .
No a vzhledem k tomu, že my profíci opravujeme veškerá el. zařízení bez odpojení , někdy navíc podle hesla "čím více fází, tím větší Adidas", tak jsem se při zkoušení dotkl kontakty spínače chassis palubky a vyprodukoval v krátké chvíli hustý štiplavý čmoudík z izolace toho šedého drátku faston - přepínač.
Reku, to nic, koupím nový šedý, pro jistotu s dvojnásobným průřezem, když jsme u toho zahřívání... V oblíbených obchodech mne dokonale vyvedli z omylu - šedé káblíky už dáááávno nejsou, ba ani bílé s černým proužkem, no a takový konektorek, který by ve fastonu držel a neviklal se, to byl taky model z předminulé dekády, takže smolíííík.
Celý zkroušený s klubkem bílého drátku a bez konektorů jsem se jeětě zastavil pro jiné věci (kapaliny) v Nejmenované Prověřené Mototechně. Hodný Pan prodavač zalovil v krabici "archiv" a vylovil následující (fota). Cena byla 1,- Kč/kus (štítek nekecá), včetně vystavení dokladu, znějícího na 2 ká čé a velké igelitky . Toš tak se nakupuje.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Tohle zrovna nepotřebuju, tak ti ten výhodný nákup ani nezávidím, ale kdyby se ta "nejmenovaná" mototechna nějak jmenovala, tak bych se taky nezlobil...
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Jmenuje, takže se zlobit nemusíš. Během dovolené, totiž, co to kecám, samobanu, jsem ji ještě zbavil socialistických zásob fastonů ve všech velikostech .
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Baf! Jsem tady zase.
Tentokrát ne kvůli poruše, ale s teoretickou bojovou přípravou na "denní svícení" v T613. Protože nemíním dělat žádné viditelné zásahy do ovládacích prvků a zákonné požadavky na režim spouštění a zhasínání tohoto osvětlení jsou, ehm ..., potřebuji od vás poradit, zda náhodou nemáte detailně rozkreslené zapojení přepínače osvětlení (3 polohový otočný nesmysl ze Š100-120).
Matně si vzpomínám, že to má nějaké neobsazené vývody, ale už nevím, co se spíná v polohách I a II a co z toho je pro standardní zapojení v Tatře relevantní. V mrazech se mi to proměřovat vůbec nechce.
Až se dobádám výsledku, rád ho uveřejním.
Tentokrát ne kvůli poruše, ale s teoretickou bojovou přípravou na "denní svícení" v T613. Protože nemíním dělat žádné viditelné zásahy do ovládacích prvků a zákonné požadavky na režim spouštění a zhasínání tohoto osvětlení jsou, ehm ..., potřebuji od vás poradit, zda náhodou nemáte detailně rozkreslené zapojení přepínače osvětlení (3 polohový otočný nesmysl ze Š100-120).
Matně si vzpomínám, že to má nějaké neobsazené vývody, ale už nevím, co se spíná v polohách I a II a co z toho je pro standardní zapojení v Tatře relevantní. V mrazech se mi to proměřovat vůbec nechce.
Až se dobádám výsledku, rád ho uveřejním.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Agente nelekej Takže na přepínači jsou kontakty s číslama:
poloha 1 spojeny kontakty 30, 58L, 58R a 57
poloha 2 spojeny kontakty 30, 58L, 58R a 56
stisknutý klobouček přepínače propojeny kontakty A a B
Doufam, že je to srozumitelně a bude Ti to tak stačit.
- 30 - Přívod od baterky
56 - světla (jde na přepínač světel 56A - dálková, 56B potkávací)
57 - nezapojen (dříve přední obrysovky, při rozsvícení hlavních světel zhasínají)
58L - levá strana obrysovek
58R - pravá strana obrysovek
A - nezapojen
B - nezapojen
poloha 1 spojeny kontakty 30, 58L, 58R a 57
poloha 2 spojeny kontakty 30, 58L, 58R a 56
stisknutý klobouček přepínače propojeny kontakty A a B
Doufam, že je to srozumitelně a bude Ti to tak stačit.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Přehřívání kabelu od světel.
Jinak ty "120" mají jen 3 konektory a to 30, 56 a 58, tudíž pro T613 nepoužitelný v případě původního zapojení Lukasu jako nouzového osvětlení jedné strany vozu (při vytaženym klíčku ze zapalování a vyhozenou páčkou blinkrů...). Kdo to nemá, tak kabely od 58L a 58R může propojit a pak použít i ten "120" typ. Původní typ lze pořád koupit jako novej kus... odkaz jsem dával výš.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných