Piestne krúžky

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 26 Mar 2008, 00:42

Luboš napísal:Motorů řady 603 vzniklo mnohonásobně tolik a díly na jejich GO si mohl kdokoliv koupit v každé Mototechně, tak jejich repase ani dnes není problém, ale u T613 už to vidím dost skepticky a pod 70 000 Kč (byť i jen za materiál) už jen jako z říše snů.

Nový pár karburátorů SEDR 32-34 už jsem také šest let neviděl a takových dílů, bez kterých se GO neobejde, by bylo mnohem více. Fakt, dokud neuvidím, tak neuvěřím. Ano, všechno se dá nějak provizorně ošulit, ale Generální oprava s garancí na dalších 300 000 km to už nikdy nebude, tolik ty všechny staré unavené díly, které v motoru po GO nemají co pohledávat rozhodně nevydrží. Pro občasný veteránský provoz to může být zcela dostačující řešení, ale nikdy už ne Generální oprava!
29,03,2008 Bude dokončena go motoru mojí TATRY. Podotýkám že se nerepasuje spodek (klika). Takže pokud to budeš chtít vidět, není nic jednoduší než usednout do auta a přijet se podívat. :lol: A můžu s klidem říct že mě to nebude stát 70 000 Kč

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Mar 2008, 00:45

Potom se ale nedá mluvit o GO.

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa miloš » 26 Mar 2008, 00:48

Par novych Sedru prodaval jeden muj kamarad loni na Becvach-zari 2007. cena 6000 za kus.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Mar 2008, 00:51

Pokud na půlku motoru ani nesáhneš, tak to není GO. Cena u všeho je vždy závislá na rozsahu provedených prací, to nemůžeš takhle srovnávat jablko s polovinou jablka. Ale třeba ty nové karburátory (nebo se také nedávaly?) bych skoro rád viděl, klidně i na foto.

Miloši, při takových cenách tu generálku do půl milionu Kč nikdo už neudělá...

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa miloš » 26 Mar 2008, 00:54

Vubec s tebou nepolemizuji Lubosi. Vim co stoji byt jen repas vrsku. A neco takoveho podle vseho dela i IRONCLAD. Urcite nejde o GO motoru.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Mar 2008, 01:19

Také jsem loni dělal opravu motoru na trojce (na kliku se také nesáhlo), která vyšla dokupy na nějaké desítky tis. Kč, ale já si reálně uvědomuju, že je to řešení na nějakých 150 tis. km, po kterých bude vhodné vyměnit i ty stále dobré původní díly za úplně nové, které jsem už ale nesehnal ani dnes. Mně to pro perspektivu nějakých 15 let, po kterých stejně bude nutné podrobit celé auto další rozsáhlejší revizi, úplně stačí, ale Generální oprava to rozhodně není.

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 26 Mar 2008, 12:08

ladis napísal:Potom se ale nedá mluvit o GO.
o go se dá mluvit. Neměníš pouze kliku,ale i to se dá vyměnit (já to však nepotřebuju,je dobrá). Ale pro tebe to nazvu střední opravou.Ovšem myslím že je každému jedno jak se to nazve,duležitý je efekt a 100% spolehlivost.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Mar 2008, 12:22

Tak aby z toho Cuker taky něco měl. Ten chlap dokáže vyměnit válce, písty, kroužky, čepy, vačky a vačkové komory, vahadla, ventily, hlavy, všechna ložiska, olejové čerpadlo a řetěž s ozubenými koly k němu, rozvodové řemeny, věnec setrvačníku, spojku, karburátory, výfuk, kola diferenciálu včetně ustavení, kliku nemění, jen ji přebrousí a dá atypické šály a celé to bude stát do 70.000Kč (jistě jsem na něco zapomněl, ale i tak)? No, je to holt borec...

Není to náhodou stejný člověk, co dělal GO na motoru Tomkova AEKa? Ten motor jsem pak viděl rozebraný (viz historie)

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 26 Mar 2008, 13:30

ladis napísal:Tak aby z toho Cuker taky něco měl. Ten chlap dokáže vyměnit válce, písty, kroužky, čepy, vačky a vačkové komory, vahadla, ventily, hlavy, všechna ložiska, olejové čerpadlo a řetěž s ozubenými koly k němu, rozvodové řemeny, věnec setrvačníku, spojku, karburátory, výfuk, kola diferenciálu včetně ustavení, kliku nemění, jen ji přebrousí a dá atypické šály a celé to bude stát do 70.000Kč (jistě jsem na něco zapomněl, ale i tak)? No, je to holt borec...

Není to náhodou stejný člověk, co dělal GO na motoru Tomkova AEKa? Ten motor jsem pak viděl rozebraný (viz historie)

Ladisi: Nevím jestli se mám stále opakovat, ale je schopen udělat kompletní go ! Stejný člověk to není. A teď k tomu co potřebuje Cuker. Jestli Vím tak to co jsi zde vyjmenoval, on nepotřebuje. Takže cena teto výše nedosáhne a dle toho co potřebuje bude daleko nižší. Doporučil jsem mu servis,neboť mu odpadne starost o díly a ušetří tim čas,nervy apod. Samozřejmě může si to udělat sám,ale tyto starosti nastanou a nehledě na to že to bude vyžadovat i spoustu času. Ale to už je věc každého na kolik hodnotí svůj čas a jaká je skutečná hodnota jeho hodiny práce.

Cuker.

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa Cuker. » 26 Mar 2008, 15:09

Prave kvoly tym peniazom nedam robit vsetko. Nebudem sa hadat ci za 70000 sa to da alebo nie, pretoze nepoznam dobre ceny a ani to nepotrebujem. Potrebujem len odstranit problem chodu mojho motora a to je vsetko.

Ladis: dakujem, skusim to spravit tak, ako si povedal. Zmeram tlaky a uvidim. Ale to ze tlaky budu ok, neznamena, ze stieraci kruzok je dobry, nie? Myslim, ze ked to budem uz rozoberat, comu sa urcite nevyhnem, tak to pomenim. Len potrebujem vediet, co mam zhanat a hlavne kde. :)

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Mar 2008, 16:01

Cuker, to jestli je stírací kroužek v pořádku poznáš vizuální kontrolou. Jestli budou tlaky v pořádku, znamená to, že stírací kroužek nepouští tolik, aby prolínající olej způsobil zapečení kroužků. Muselo by být něco hodně špatně, aby motor kouřil kvůli oleji, který se dostal do spalovacího prostoru přes kroužky...
Ceny nových dílů zjistíš telefonickým dotazem do S.O.S Tatra. Naposledy stála sada potřebných těsnění kolem 3000Kč, kroužky 4500Kč. Pokud tomu nic dalšího nebude mohlo by to vyjít celkem levně (většinou se současně mění ještě rozvodové řemeny, ložiska kladek, olejový filtr a olej - 3000Kč). Vzhledem k objemu práce při takové opravě, bývá dobrým zvykem provést současně dekarbonizaci hlav a pístů a "když už je to rozdělané", mění se i kroužky, ačkoliv to nebývá nutné. Hlavně si dej pozor na vůli ve vodítkách ventilů. Palo to názorně popisuje v jiném vlákně.
Lidí, kteří ti provedou takovou opravu je celkem dost. Ani já si nemyslím, že potřebuješ GO motoru. Přetěsnění vršku Ti pár šťastných kilometrů zajistí a pokud auto nepoužíváš na denní ježdění, budeš spokojen.

Ironclad, zhruba jsem vyjmenoval díly, které se při GO motoru mění. Proto se to jmenuje Generální Oprava. Chtěl jsem, aby bylo jasnější jestli oba myslíme ten stejný rozsah opravy, protože to, že to dnes ještě někdo udělá do 70.000Kč mi přijde jako informace z jiné planety. Ono tedy nejde o použitelnou informaci neboť nevíme, kde to zázračné místo leží.

Užívateľov profilový obrázok
IRONCLAD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
Bydlisko: Bohumín
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa IRONCLAD » 26 Mar 2008, 19:41

ladisi : ty jistě nepotřebuješ vědět kde místo leží. Tobě by totiž nikdo stejně nevyhověl. Neboj já vím co znamená go. Naštěstí mi osobně stačí střední oprava. Jak jsem psal. Takže se nauč číst a zkratíme sí dobu hloupým vysvětlováním.

Užívateľov profilový obrázok
Tatřík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
Bydlisko: Chrudimsko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa Tatřík » 26 Mar 2008, 21:44

Ladisi, můžeš mi malinko ťuknout, jak se asi jmenovalo téma, kde je ten Tomkův motor? Nemůžu to nějak najít :(
A rád bych to viděl.
Dík

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Mar 2008, 22:10

Musíš hledat na jiném fóru. Blbé je, že server finalnetu je stále dole, takže to nejde konfrontovat s udávaným rozsahem provedených prací.
Válce snad Havrla nevyhodil, na konci toho tématu je otázka a chybí k ní odpověď...

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Mar 2008, 22:42

Ladisi, já se na něj občas dostanu, ale mam zato, že když se to řešilo na TKB. Tak fotky měl Havrla u sebe na webu ...lhotkanet..

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Mar 2008, 22:55

Jo, třeba tady: http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=18 Ale na Tomkových stránkách byl popis toho, co se na tom motoru dělalo. Pokud si vzpomínám, tak třeba nové válce. A ty co jsem viděl měly slušnou hranu. Jestli to půjde zkusím je přeměřit.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa Luboš » 27 Mar 2008, 00:26

Ty válce teda nevypadají hezky, ale není na vině spíš provoz na LPG než odfláknutá generálka?

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa radek » 27 Mar 2008, 10:22

No, když vidím CO je na dnech těch pístů, zajímaly by mě odjeté km od té "generálky". Z LPG ten sajrajt samozřejmě není, zrovna tak jako ty hrany ve válcích..... ale neříkám, že bych si rád nepřečetl výsostně theoretickou a pečlivě zpracovanou studii vlivu spalování směsi LPG se vzduchem na opotřebení stěny válce spalovacího motoru Luboši, jen do toho :mrgreen: .

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa Honzík » 27 Mar 2008, 10:31

Já bych to spíš viděl na nekvalitní materiál válce.(neviděl jsem kroužky jak jsou opotřebeny)Na kvalitě matroše válců velmi záleží.Třeba u T603 jsem viděl motor kde stírací kroužky oleje byly opotřebeny a válece se těšily dobrému zdraví na dalších x km.A LPG bych z toho nevinil pokud bylo vše tak jak má.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Piestne krúžky

Príspevok od užívateľa ladis » 27 Mar 2008, 11:10

Nevím o tom, že by se někdo zabýval druhovýrobou klasických litinových válců a ty původní jsou doufám všechny stejné. Ačkoliv si nedělám iluze o socialistické výrobě, tohle snad soudruzi zajistit zvládli. Motor měl od oné opravy naběháno asi 100.000km. Staré válce už jsou ve šrotu, škoda.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných