29,03,2008 Bude dokončena go motoru mojí TATRY. Podotýkám že se nerepasuje spodek (klika). Takže pokud to budeš chtít vidět, není nic jednoduší než usednout do auta a přijet se podívat. A můžu s klidem říct že mě to nebude stát 70 000 KčLuboš napísal:Motorů řady 603 vzniklo mnohonásobně tolik a díly na jejich GO si mohl kdokoliv koupit v každé Mototechně, tak jejich repase ani dnes není problém, ale u T613 už to vidím dost skepticky a pod 70 000 Kč (byť i jen za materiál) už jen jako z říše snů.
Nový pár karburátorů SEDR 32-34 už jsem také šest let neviděl a takových dílů, bez kterých se GO neobejde, by bylo mnohem více. Fakt, dokud neuvidím, tak neuvěřím. Ano, všechno se dá nějak provizorně ošulit, ale Generální oprava s garancí na dalších 300 000 km to už nikdy nebude, tolik ty všechny staré unavené díly, které v motoru po GO nemají co pohledávat rozhodně nevydrží. Pro občasný veteránský provoz to může být zcela dostačující řešení, ale nikdy už ne Generální oprava!
Piestne krúžky
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Potom se ale nedá mluvit o GO.
Re: Piestne krúžky
Par novych Sedru prodaval jeden muj kamarad loni na Becvach-zari 2007. cena 6000 za kus.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Pokud na půlku motoru ani nesáhneš, tak to není GO. Cena u všeho je vždy závislá na rozsahu provedených prací, to nemůžeš takhle srovnávat jablko s polovinou jablka. Ale třeba ty nové karburátory (nebo se také nedávaly?) bych skoro rád viděl, klidně i na foto.
Miloši, při takových cenách tu generálku do půl milionu Kč nikdo už neudělá...
Miloši, při takových cenách tu generálku do půl milionu Kč nikdo už neudělá...
Re: Piestne krúžky
Vubec s tebou nepolemizuji Lubosi. Vim co stoji byt jen repas vrsku. A neco takoveho podle vseho dela i IRONCLAD. Urcite nejde o GO motoru.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Také jsem loni dělal opravu motoru na trojce (na kliku se také nesáhlo), která vyšla dokupy na nějaké desítky tis. Kč, ale já si reálně uvědomuju, že je to řešení na nějakých 150 tis. km, po kterých bude vhodné vyměnit i ty stále dobré původní díly za úplně nové, které jsem už ale nesehnal ani dnes. Mně to pro perspektivu nějakých 15 let, po kterých stejně bude nutné podrobit celé auto další rozsáhlejší revizi, úplně stačí, ale Generální oprava to rozhodně není.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
o go se dá mluvit. Neměníš pouze kliku,ale i to se dá vyměnit (já to však nepotřebuju,je dobrá). Ale pro tebe to nazvu střední opravou.Ovšem myslím že je každému jedno jak se to nazve,duležitý je efekt a 100% spolehlivost.ladis napísal:Potom se ale nedá mluvit o GO.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Tak aby z toho Cuker taky něco měl. Ten chlap dokáže vyměnit válce, písty, kroužky, čepy, vačky a vačkové komory, vahadla, ventily, hlavy, všechna ložiska, olejové čerpadlo a řetěž s ozubenými koly k němu, rozvodové řemeny, věnec setrvačníku, spojku, karburátory, výfuk, kola diferenciálu včetně ustavení, kliku nemění, jen ji přebrousí a dá atypické šály a celé to bude stát do 70.000Kč (jistě jsem na něco zapomněl, ale i tak)? No, je to holt borec...
Není to náhodou stejný člověk, co dělal GO na motoru Tomkova AEKa? Ten motor jsem pak viděl rozebraný (viz historie)
Není to náhodou stejný člověk, co dělal GO na motoru Tomkova AEKa? Ten motor jsem pak viděl rozebraný (viz historie)
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
ladis napísal:Tak aby z toho Cuker taky něco měl. Ten chlap dokáže vyměnit válce, písty, kroužky, čepy, vačky a vačkové komory, vahadla, ventily, hlavy, všechna ložiska, olejové čerpadlo a řetěž s ozubenými koly k němu, rozvodové řemeny, věnec setrvačníku, spojku, karburátory, výfuk, kola diferenciálu včetně ustavení, kliku nemění, jen ji přebrousí a dá atypické šály a celé to bude stát do 70.000Kč (jistě jsem na něco zapomněl, ale i tak)? No, je to holt borec...
Není to náhodou stejný člověk, co dělal GO na motoru Tomkova AEKa? Ten motor jsem pak viděl rozebraný (viz historie)
Ladisi: Nevím jestli se mám stále opakovat, ale je schopen udělat kompletní go ! Stejný člověk to není. A teď k tomu co potřebuje Cuker. Jestli Vím tak to co jsi zde vyjmenoval, on nepotřebuje. Takže cena teto výše nedosáhne a dle toho co potřebuje bude daleko nižší. Doporučil jsem mu servis,neboť mu odpadne starost o díly a ušetří tim čas,nervy apod. Samozřejmě může si to udělat sám,ale tyto starosti nastanou a nehledě na to že to bude vyžadovat i spoustu času. Ale to už je věc každého na kolik hodnotí svůj čas a jaká je skutečná hodnota jeho hodiny práce.
Re: Piestne krúžky
Prave kvoly tym peniazom nedam robit vsetko. Nebudem sa hadat ci za 70000 sa to da alebo nie, pretoze nepoznam dobre ceny a ani to nepotrebujem. Potrebujem len odstranit problem chodu mojho motora a to je vsetko.
Ladis: dakujem, skusim to spravit tak, ako si povedal. Zmeram tlaky a uvidim. Ale to ze tlaky budu ok, neznamena, ze stieraci kruzok je dobry, nie? Myslim, ze ked to budem uz rozoberat, comu sa urcite nevyhnem, tak to pomenim. Len potrebujem vediet, co mam zhanat a hlavne kde.
Ladis: dakujem, skusim to spravit tak, ako si povedal. Zmeram tlaky a uvidim. Ale to ze tlaky budu ok, neznamena, ze stieraci kruzok je dobry, nie? Myslim, ze ked to budem uz rozoberat, comu sa urcite nevyhnem, tak to pomenim. Len potrebujem vediet, co mam zhanat a hlavne kde.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Cuker, to jestli je stírací kroužek v pořádku poznáš vizuální kontrolou. Jestli budou tlaky v pořádku, znamená to, že stírací kroužek nepouští tolik, aby prolínající olej způsobil zapečení kroužků. Muselo by být něco hodně špatně, aby motor kouřil kvůli oleji, který se dostal do spalovacího prostoru přes kroužky...
Ceny nových dílů zjistíš telefonickým dotazem do S.O.S Tatra. Naposledy stála sada potřebných těsnění kolem 3000Kč, kroužky 4500Kč. Pokud tomu nic dalšího nebude mohlo by to vyjít celkem levně (většinou se současně mění ještě rozvodové řemeny, ložiska kladek, olejový filtr a olej - 3000Kč). Vzhledem k objemu práce při takové opravě, bývá dobrým zvykem provést současně dekarbonizaci hlav a pístů a "když už je to rozdělané", mění se i kroužky, ačkoliv to nebývá nutné. Hlavně si dej pozor na vůli ve vodítkách ventilů. Palo to názorně popisuje v jiném vlákně.
Lidí, kteří ti provedou takovou opravu je celkem dost. Ani já si nemyslím, že potřebuješ GO motoru. Přetěsnění vršku Ti pár šťastných kilometrů zajistí a pokud auto nepoužíváš na denní ježdění, budeš spokojen.
Ironclad, zhruba jsem vyjmenoval díly, které se při GO motoru mění. Proto se to jmenuje Generální Oprava. Chtěl jsem, aby bylo jasnější jestli oba myslíme ten stejný rozsah opravy, protože to, že to dnes ještě někdo udělá do 70.000Kč mi přijde jako informace z jiné planety. Ono tedy nejde o použitelnou informaci neboť nevíme, kde to zázračné místo leží.
Ceny nových dílů zjistíš telefonickým dotazem do S.O.S Tatra. Naposledy stála sada potřebných těsnění kolem 3000Kč, kroužky 4500Kč. Pokud tomu nic dalšího nebude mohlo by to vyjít celkem levně (většinou se současně mění ještě rozvodové řemeny, ložiska kladek, olejový filtr a olej - 3000Kč). Vzhledem k objemu práce při takové opravě, bývá dobrým zvykem provést současně dekarbonizaci hlav a pístů a "když už je to rozdělané", mění se i kroužky, ačkoliv to nebývá nutné. Hlavně si dej pozor na vůli ve vodítkách ventilů. Palo to názorně popisuje v jiném vlákně.
Lidí, kteří ti provedou takovou opravu je celkem dost. Ani já si nemyslím, že potřebuješ GO motoru. Přetěsnění vršku Ti pár šťastných kilometrů zajistí a pokud auto nepoužíváš na denní ježdění, budeš spokojen.
Ironclad, zhruba jsem vyjmenoval díly, které se při GO motoru mění. Proto se to jmenuje Generální Oprava. Chtěl jsem, aby bylo jasnější jestli oba myslíme ten stejný rozsah opravy, protože to, že to dnes ještě někdo udělá do 70.000Kč mi přijde jako informace z jiné planety. Ono tedy nejde o použitelnou informaci neboť nevíme, kde to zázračné místo leží.
- IRONCLAD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 10 Feb 2008, 23:36
- Tatry, ktoré vlastním: dle nálady
- Bydlisko: Bohumín
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
ladisi : ty jistě nepotřebuješ vědět kde místo leží. Tobě by totiž nikdo stejně nevyhověl. Neboj já vím co znamená go. Naštěstí mi osobně stačí střední oprava. Jak jsem psal. Takže se nauč číst a zkratíme sí dobu hloupým vysvětlováním.
- Tatřík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
- Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
- Bydlisko: Chrudimsko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Ladisi, můžeš mi malinko ťuknout, jak se asi jmenovalo téma, kde je ten Tomkův motor? Nemůžu to nějak najít
A rád bych to viděl.
Dík
A rád bych to viděl.
Dík
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Musíš hledat na jiném fóru. Blbé je, že server finalnetu je stále dole, takže to nejde konfrontovat s udávaným rozsahem provedených prací.
Válce snad Havrla nevyhodil, na konci toho tématu je otázka a chybí k ní odpověď...
Válce snad Havrla nevyhodil, na konci toho tématu je otázka a chybí k ní odpověď...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Ladisi, já se na něj občas dostanu, ale mam zato, že když se to řešilo na TKB. Tak fotky měl Havrla u sebe na webu ...lhotkanet..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Jo, třeba tady: http://www.lhotkanet.cz/galerie/display ... =36&pos=18 Ale na Tomkových stránkách byl popis toho, co se na tom motoru dělalo. Pokud si vzpomínám, tak třeba nové válce. A ty co jsem viděl měly slušnou hranu. Jestli to půjde zkusím je přeměřit.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Ty válce teda nevypadají hezky, ale není na vině spíš provoz na LPG než odfláknutá generálka?
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
No, když vidím CO je na dnech těch pístů, zajímaly by mě odjeté km od té "generálky". Z LPG ten sajrajt samozřejmě není, zrovna tak jako ty hrany ve válcích..... ale neříkám, že bych si rád nepřečetl výsostně theoretickou a pečlivě zpracovanou studii vlivu spalování směsi LPG se vzduchem na opotřebení stěny válce spalovacího motoru Luboši, jen do toho .
- Honzík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
- Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989 - Bydlisko: Pardubicko
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Já bych to spíš viděl na nekvalitní materiál válce.(neviděl jsem kroužky jak jsou opotřebeny)Na kvalitě matroše válců velmi záleží.Třeba u T603 jsem viděl motor kde stírací kroužky oleje byly opotřebeny a válece se těšily dobrému zdraví na dalších x km.A LPG bych z toho nevinil pokud bylo vše tak jak má.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Piestne krúžky
Nevím o tom, že by se někdo zabýval druhovýrobou klasických litinových válců a ty původní jsou doufám všechny stejné. Ačkoliv si nedělám iluze o socialistické výrobě, tohle snad soudruzi zajistit zvládli. Motor měl od oné opravy naběháno asi 100.000km. Staré válce už jsou ve šrotu, škoda.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných