(Radiálna) vôla ventilov (613)

Technické problémy s našimi tatrovkami

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

(Radiálna) vôla ventilov (613)

Príspevok od užívateľa Palo » 01 Feb 2008, 13:45

U dymiacich motorov 613tiek sa za jednoduché vyriešenie problému považuje výmena tesnení ventilov. Dnes som mal dosť volného času tak som sa rozhodol na hlavách ktoré na volnobeh vždy podymievali (s novým tesnením) zmerať výkyv ich ventilov. Zameral som sa pochopitelne na sacie. Klopenie ventilov u dymiacich hláv bolo asi 0,20mm u celkom schopnej hlavy len 0,04mm (vid príloha).
Meral som to mierne pod vrcholom stopky ventilu ktorý bol asi 1mm odlepený od svojho sedla. Ventil bol pri meraní vždy ten istý. Opotrebené boli vodítka. Riešil už to niekto výmenou alebo dokonca výrobou nových vodítiek?
Prílohy

[Prípona avi bola zablokovaná.]

[Prípona avi bola zablokovaná.]


Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: (Radiálna) vôla ventilov (613)

Príspevok od užívateľa radek » 01 Feb 2008, 15:16

Vůle ventilů ve vedení je dána výrobcem, tedy jak montážní, tak maximální povolená (pokud si správně pamatuji, tuším 0,06 mm pro sací stranu a 0,09 pro výfukovou, coby více teplotně dilatující je vůle při montáži - tedy pro nové díly, maximální vůle je pak shodně 0,15 mm, při jejím překročení už je nutná oprava). Při jejím zvětšení nad povolenou mez už výměna gufer nic nezachrání, ty Palovy dvě desetiny to krásně demontrují. Co se týká oprav tohoto stavu, já osobně zatím vlastní vodítka neřešil, vždy vse ze zásob vybraly použitelné hlavy.....

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Re: (Radiálna) vôla ventilov (613)

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Feb 2008, 19:46

u opotrebovaných hláv situáciu ešte zhoršuje aj opotrebenie driekov ventilov, takže vôle sa načítavajú, nehovoriac o zhoršení pomerov utesnenia ventilu vzhľadom na zmenšený priemer a ovalitu,
tiež som už uvažoval o výmene vodítok ventilov, ideálne aj s ventilmi...

Užívateľov profilový obrázok
Honzík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 06 Jan 2008, 12:52
Tatry, ktoré vlastním: T2-603 rv.1968,1974
T613-3 rv.1989
Bydlisko: Pardubicko
Kontaktovať užívateľa:

Re: (Radiálna) vôla ventilov (613)

Príspevok od užívateľa Honzík » 27 Mar 2008, 10:12

Pokud můžu trochu přispět do mlýna,tak mám takovou zkušenost.Jednou jsem si nechal udělat vrch motoru přesněji hlavy válců vyměnit výměnným způsobem v jednom servisu na moravě.Motor přestal kouřit no prostě paráda.Ale po delší době stání motoru po nastartování začal motor kouřit a ozývaly se divné zvuky jakoby byla nastavena velká ventilová vůle.A asi do dvou minut to přestalo.Tak jsem si říkal to bude tím že motor dlouho stál a tak olej než promaže vačku.Jenže to se opakovalo pak stále častěji a tak jsem zkontroloval vůli ventilů,ale ta byla OK.Naštval jsem se a motor jsem vytáhl ven a rozdělal vrch.Jaké bylo zděšení objevil jsem že hlavy jsou z nějaké utopené tatry.Mezi žebry uvnitř byl vidět nezapomenutelný povlak blata a ventily někdo brousil šmirglem. :shock: Povrch ventilů byl narušen rýhami a divím se,že nenastala destrukce ventilu.Sehnal jsem ucházející hlavy asi tak 19kousků a hlavně jsem je pak vybíral podle ventilové vůle.A teď jsem již spokojen jak motor pekně přede.A na těch starých hlavách se vůle ve vedení ventilů pohybovala v rozmezí 0.1až 0.19mm.Z toho plyne že vůle ve vedení ventilů je dosti důležitá jak pro prolínající olej a i pro hlučnost rozvodu.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 45 neregistrovaných