Vypínací válec spojky
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Já bohužel Mirku soudruhy nepamatuji, oni "odešli" v době, kdy jsem s nimi pro svůj věk žádné družby neměl navázané, což mi zcela vydrželo dodnes. Takže bohužel, se "soudruhy" musíš za jinými lidmi....
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vypínací válec spojky
OK, Ergo, to je potom zcela porovnatelné. Škoda, že právě u toho hl. brzd. válce s posilovačem tohle pravidlo neplatí (projednáno přímo s výrobcem 25 let po ukončení produkce).
Dnešní tenčící se zásoby ND pořídila Tatra jednorázově při náběhu montáže "českých brzd" v roce 1977, takže o jejich stavu si umíš udělat obrázek, navíc patrně přes prostředníka, protože Němci v Ate o tom neměli páru, že se jedná o historického Mercedesa určili až po dodání vzorku. Díl samozřejmě dávno nemají, dostal jsem jenom odpovídající gumové části a dobovou dokumentaci.
Dnešní tenčící se zásoby ND pořídila Tatra jednorázově při náběhu montáže "českých brzd" v roce 1977, takže o jejich stavu si umíš udělat obrázek, navíc patrně přes prostředníka, protože Němci v Ate o tom neměli páru, že se jedná o historického Mercedesa určili až po dodání vzorku. Díl samozřejmě dávno nemají, dostal jsem jenom odpovídající gumové části a dobovou dokumentaci.
- Ergo_sum
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 587
- Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
D.A., dokazes zistit v ktorom type Mercedesu sa pouzival ten valec, najlepsie aj rok? Mam dobru skusenost s Francuzskymi malovyrobcami, oni zasobuju cez Alger celu Afriku a blizky vychod kde je najviac starych Mercedesov v prevadzke.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Vypínací válec spojky
Je to pár let nazpět, už si nepamatuju, jestli mi to hodný pán dal i písemně, nebo jenom řekl po telefonu. Spíš to druhé. Mělo to být nějaké "esko" - nejvyšší třída. Můžu ti poslat čísla výkresů Ate, ale ta se budou pravděpodobně lišit od objednacích čísel stuttgartských. ND jako celek byl ještě nedávno z původních tatrováckých zásob v S.O.S. Brno.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Helou, moji milí stryci a rádcové.
Tak už mám zničené dvoje relativně nové Salamandery i s fuseklema , pod pedálama kaluž oleje a situace uzrála k okamžitému řešení. Mám tedy zase dotaz: nedá se n á h o d o u hlavní spojkový válec (T613) přegumičkovat (25Kč) aniž by se válec musel z auta vymontovat?
A kde se to pak má odvzdušnit? Až na pracovním válci vzadu pod motorem?
Tak už mám zničené dvoje relativně nové Salamandery i s fuseklema , pod pedálama kaluž oleje a situace uzrála k okamžitému řešení. Mám tedy zase dotaz: nedá se n á h o d o u hlavní spojkový válec (T613) přegumičkovat (25Kč) aniž by se válec musel z auta vymontovat?
A kde se to pak má odvzdušnit? Až na pracovním válci vzadu pod motorem?
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
V autě to asi bude moc pracný (je tam mechanickej posilovač spojky). Konzole pedálů drží na 3 šroubech, přístupnejch z kufru. Povolíš šroub na pedálu brzdy, stahneš přívodní hadičku z válce spojky a vyšroubuješ trubičku, pak ty tři šrouby (jen si nevybavuju, jestli tam nepřekáží řízení ). Nakonec to celý vyndáš pohodlně ven. Zpět se to dobře dává ve dvou lidech. Ovzdušnění je u vypínacího válečku, z válce do nádržky se to ovzdušní samo. Pokud by vadilo řízení, tak vyoperovat samotnej spojkovej válec.
Re: Vypínací válec spojky
Vyndám válec - nandám válec! Kde jako má být ten druhý člověk? Pokud tím myslíš maséra a číšníka s vídeňskou kávou v jedné osobě, tak to beru.
Poslední výměna se z obvyklých 20 minut změnila v malý horor. Koupil jsem Fragokov, žádnou čínu, a on to byl aušus se špatně opracovaným vstupem.
Poslední výměna se z obvyklých 20 minut změnila v malý horor. Koupil jsem Fragokov, žádnou čínu, a on to byl aušus se špatně opracovaným vstupem.
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
D.A.: To bude asi nie špatne opracovaný vstup ale oni to asi takto vyrábajú, alebo aspoň nejakú sériu. mal som s ním ten istý problém
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Žádná konzola pedálů ani táhlo pedálu brzdy se nedemontuje, z pedálové konzole se sundá pouze vlastní válec (jeden holendr na trubičce, jedna hadicová spona a dvě matice M8. Odvzdušnění dole pod autem na pracovním válci.
Re: Vypínací válec spojky
Napsal sem to takhle, protože sem to sundaval celý, když sem vyvařoval auto. Samotnej spojkovej válec jde vyndat, ale nevim za jakýho úsilí, nebyl sem si jistej přístupností šroubů. Tak omluvte moji neznalost.
Re: Vypínací válec spojky
No problem, úsilí minimální. Jediné možné úskalí je v nekompatibilitě s koncovkou trubky...
A pro Zizu - k těmto doslova krkolomným pozicím silně doporučuju decentní sloupový zvedák . Stále sháním - odkoupím!
A pro Zizu - k těmto doslova krkolomným pozicím silně doporučuju decentní sloupový zvedák . Stále sháním - odkoupím!
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Tak jo Agente jeden dvosloupovej za 25 a jeden čtyřsloupovej za 35. Vím že to neni za paletu kafe, ale oproti novejm...
A díky za vysvětlení.
A díky za vysvětlení.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
D._A. napísal:A pro Zizu - k těmto doslova krkolomným pozicím silně doporučuju decentní sloupový zvedák . Stále sháním - odkoupím![/b]
Jak tak ty všechny rady čtu... já si radši koupím ještě jedny boty.
Re: Vypínací válec spojky
Já děkuji za tipy, Jerry. Bohužel to fakt není to pravé ořechové - cena nic moc a Klatovy, to je pro mě podobné jako Washington D.C. (u takového hebla).
Přesně nevím, co jsem ti kde vysvětlil. Psal jsem Zizovi a hooodně stručně.
Přesně nevím, co jsem ti kde vysvětlil. Psal jsem Zizovi a hooodně stručně.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Tak dvacet minut, joooo?????????!!!!!!!!!!!!D. A. napísal:Psal jsem Zizovi a hooodně stručně.
Že jsem si radši nekoupil ty nové pedy...
Škoda, že jsi neměl cestu kolem, já bych jen mačkal stopky.
A Radek? Ten taky... voba jste stejný... jeden holendr ven... jo, v té poloze důlního zasypance skoro malina, ale dostat ho zpátky!
No nic, jdu odvzdušňovat.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Ten váleček u pedálů jsem měnil snad jenom jednou, ale zrovna u čtverky, tj. poslepu, jednou rukou a v ještě šílenější pozici, ale do těch dvaceti minut jsem se určitě věšel i s montáží nového. V demontáži celé pedálové skupiny já žádnou výhodu nevidím, nejpracnější je asi povolit ten holendr přímo v autě a tomu se stejně nevyhneš.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Vypínací válec spojky
Ahoj
vzhledem k tomu, ze jsem byl nucen resit v nedavne dobe problem se spojkou tez (zacala vypinat dole, a byl jsem nespokojen s silou vynalozenou na seslapnuti pedalu), dovolil bych si doplnit Radka.
Existuji 3 druhy valecku , dva jak Radek uvadi "buď standardní a běžný 25,5 mm", nebo "nebo průměr 21,6 mm u verzí T613 s pedálovou pumpou". Vzhledem k tomu, ze Radek pohrdl modelem T700 nevi o treti verzi a ja si dovolim ho doplnit, ze existuje valecek pro vuz T700, kde je prumer jeste vetsi nez 25,5 mm.
Osadi-li se T700 standartnim valeckem, "upadne" Vam po 1000 ujetych kolimetrech noha - vlastni zkusenost.
Havrla
vzhledem k tomu, ze jsem byl nucen resit v nedavne dobe problem se spojkou tez (zacala vypinat dole, a byl jsem nespokojen s silou vynalozenou na seslapnuti pedalu), dovolil bych si doplnit Radka.
Existuji 3 druhy valecku , dva jak Radek uvadi "buď standardní a běžný 25,5 mm", nebo "nebo průměr 21,6 mm u verzí T613 s pedálovou pumpou". Vzhledem k tomu, ze Radek pohrdl modelem T700 nevi o treti verzi a ja si dovolim ho doplnit, ze existuje valecek pro vuz T700, kde je prumer jeste vetsi nez 25,5 mm.
Osadi-li se T700 standartnim valeckem, "upadne" Vam po 1000 ujetych kolimetrech noha - vlastni zkusenost.
Havrla
radek napísal:Ten vzadu je "made by tatra", není shodný s jiným RVHP produktem (akorát Brtníkovi se zdál originální díl drahý, tak koupil váleček ze Š1203, asi hodinu svařoval/ohýbal/řezal jakýsi adaptační držák na šrouby na převodovce a dal ho tam, a teď potřebuje odhadem tak 25 kg síly k ušlápnutí spojkového pedálu ). Zda stačí vyměnit gumičky posoudíš až poté, co ho rozebereš a zjistíš, v jakém stavu má pracovní plochu, pokud slzí a X dlouhou dobu s ním jezdíš, kapalina patrně rozežrala ochranný gumový vak a tak váleček sbírá prach a bordel z cest, který úspěšně likviduje třecí plochy. Takže vyndat, rozebrat, vyčistit, zkontrolovat. Ještě jedna věc, pro Tebe připadají v úvahu dva různé průměry válečků - buď standardní a běžný 25,5 mm (všechny T613 s pedálovou pumpou uloženou vodorovně pod palubní deskou a tedy bez mechanického posilovače spojkového pedálu na pedálové konzoli), nebo průměr 21,6 mm u verzí T613 s pedálovou pumpou uloženou svisle z prostoru kufru a s mechanickým posilovačem na pedálu spojky (Speciály či T613-3 a T613-4 vybavené nebo připravené pro zástavbu servořízení pod palubní desku).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných