Strana 1 z 3

Vypínací válec spojky

Napísané: 13 Jan 2008, 10:32
od užívateľa michal jančov
Z jakého vozu pasuje tento válec na Tatru 613? Je to Škoda 1203? Neustále se mi zavzdušňuje spojka, už jsem vyměnil kapalinu, několikrát odvzdušnil a pořád to samé. Vyplatí se vyměnit ten válec celý nebo stačí vnitřní gumičky?

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 13 Jan 2008, 13:52
od užívateľa michal heky
Myslíš válec u pedálu nebu až ten u spojky? Ten u pedálu je z 1203ky.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 13 Jan 2008, 14:03
od užívateľa michal jančov
Myslím ten v zadu u spojky.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 13 Jan 2008, 14:19
od užívateľa Luboš
Vypínací válec je jedinečný, jen pro T613, dokonce tam máš odlitý znak okřídleného téčka. Pokud není činná plocha narušená korozí, tak jdou samozřejmě vyměnit i gumičky a ty se dají dokonce při troše štěstí sehnat v běžné obchodní síti. :)

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 13 Jan 2008, 14:26
od užívateľa radek
Ten vzadu je "made by tatra", není shodný s jiným RVHP produktem (akorát Brtníkovi se zdál originální díl drahý, tak koupil váleček ze Š1203, asi hodinu svařoval/ohýbal/řezal jakýsi adaptační držák na šrouby na převodovce a dal ho tam, a teď potřebuje odhadem tak 25 kg síly k ušlápnutí spojkového pedálu :-D). Zda stačí vyměnit gumičky posoudíš až poté, co ho rozebereš a zjistíš, v jakém stavu má pracovní plochu, pokud slzí a X dlouhou dobu s ním jezdíš, kapalina patrně rozežrala ochranný gumový vak a tak váleček sbírá prach a bordel z cest, který úspěšně likviduje třecí plochy. Takže vyndat, rozebrat, vyčistit, zkontrolovat. Ještě jedna věc, pro Tebe připadají v úvahu dva různé průměry válečků - buď standardní a běžný 25,5 mm (všechny T613 s pedálovou pumpou uloženou vodorovně pod palubní deskou a tedy bez mechanického posilovače spojkového pedálu na pedálové konzoli), nebo průměr 21,6 mm u verzí T613 s pedálovou pumpou uloženou svisle z prostoru kufru a s mechanickým posilovačem na pedálu spojky (Speciály či T613-3 a T613-4 vybavené nebo připravené pro zástavbu servořízení pod palubní desku).

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 13 Jan 2008, 14:41
od užívateľa michal jančov
Aha, mám 2/I takže průměr 25,5. Ještě mě zajímá cenová relace válečku, popř. gumiček. Díky.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 13 Jan 2008, 16:06
od užívateľa Honza. S
Tady ti ho repásnou as přijde ti jak novej a z vrchu dokonce pokovenej:
Petr Fiegr Stříbrná 9 Jablonec nad Nisou 466 02 tel 602 857 852

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 08:02
od užívateľa D.A.
Gumičky stály okolo 10-20 Kč (3 roky nazpět v Zubří), celý váleček by měl vyjít na něco přes 1000,- Kč.
Zaslechl jsem zvěsti i Liazce, ale asi to bude kec, nebo podobnost čistě náhodná.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 17:21
od užívateľa Honza. S
Tohle je jejich práce:

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 19:00
od užívateľa ladis
Hmm, vidím nějaké (asi) galvanicky zinkované (asi) brzdové válečky. Ono je celkem jedno jak to vypadá zvenku, ale prozradil bys, jak repasují funkční plochy?

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 20:35
od užívateľa JáPavel
Zde je kontakt na pana Krále z Kladna : 603225849
S tímto pánem jsem hovořil o repasi hlavního brzdového válce o prům.25 mm na moji Tatru 603. Vnitřek má být údajně strojně upraven a pak nově pokoveno. Rovněž nové gumičky. Takže se tam informujte jestli dělá věci i na T613.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 20:50
od užívateľa Brtník
radek napísal:Ten vzadu je "made by tatra", není shodný s jiným RVHP produktem (akorát Brtníkovi se zdál originální díl drahý, tak koupil váleček ze Š1203, asi hodinu svařoval/ohýbal/řezal jakýsi adaptační držák na šrouby na převodovce a dal ho tam, a teď potřebuje odhadem tak 25 kg síly k ušlápnutí spojkového pedálu :-D). Zda stačí vyměnit gumičky posoudíš až poté, co ho rozebereš a zjistíš, v jakém stavu má pracovní plochu, pokud slzí a X dlouhou dobu s ním jezdíš, kapalina patrně rozežrala ochranný gumový vak a tak váleček sbírá prach a bordel z cest, který úspěšně likviduje třecí plochy. Takže vyndat, rozebrat, vyčistit, zkontrolovat. Ještě jedna věc, pro Tebe připadají v úvahu dva různé průměry válečků - buď standardní a běžný 25,5 mm (všechny T613 s pedálovou pumpou uloženou vodorovně pod palubní deskou a tedy bez mechanického posilovače spojkového pedálu na pedálové konzoli), nebo průměr 21,6 mm u verzí T613 s pedálovou pumpou uloženou svisle z prostoru kufru a s mechanickým posilovačem na pedálu spojky (Speciály či T613-3 a T613-4 vybavené nebo připravené pro zástavbu servořízení pod palubní desku).

Prdičky naší babičky,brum :mrgreen: :mrgreen: , Mnou adaptovaný vypínací váleček na spojku funguje již dva roky naprosto bezchybně.Náklady byly 190,-Káčé plus hodina práce na výrobu novýho držáku. Že to Radkovi nejni recht (vypínací síla) je jeho problém.Zlenivěl. Von totiž ten aglickej volotrk spojkovej pedál nemá a tudíž si už vodvyk na cokoli vyjma brzdy a plynu šlapat :mrgreen: :mrgreen:

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 21:07
od užívateľa bazilisak
michal jančov napísal:Z jakého vozu pasuje tento válec na Tatru 613? Je to Škoda 1203? Neustále se mi zavzdušňuje spojka, už jsem vyměnil kapalinu, několikrát odvzdušnil a pořád to samé. Vyplatí se vyměnit ten válec celý nebo stačí vnitřní gumičky?
Na zavzdušnování spojkového okruhu nemůže mít zadni (u spojky) váleček žádný vliv . Přez něj může unikat kapalina, může byt zarezavěný- nemusí v tom případě vypínat ale zavzdušnovat určitě nee...

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 21:28
od užívateľa radek
Vidíš medvěde, jak jsem to trefil i s tím pracovním časem. Ano, je to můj problém, neb s traktorem jsem nikdy nejezdil a T613 má v technickém průkaze napsáno "osobní automobil", pročež v ní, vzhledem k její konstrukci, očekávám ovládací síly maximálně na úrovni Ara, Lady Nivy či V3S, ale nikoli na úrovni Liazky s nenatlakovaným vzduchovým okruhem. Proto jsem Ti konekonců tehdá v lese při cestě do Rakovníka nemohl s Tvou vlastní potforou ujet, neb jsem myslel že šlapu na koberec na podběhu a ne na spojku a nestihl jsem podřadit (paralelně jsem se k tomu ještě snažil nasadit kuličku řadící páky zpět na tu chromovanou trubku :mrgreen: ). A co se týká lenivění, že zrovna Ty, coby přes zimu uživatel prodlouženého germánského verglu s automatem vůbec něco takového píše, já narozdíl od Tebe 613 neschovávám pod peřinu do stodoly, aby tam potupně čekala na duben.... :D

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 22:24
od užívateľa ziza
Tak "ONA" není ve frcu, ale je jenom v hibernaci? A v dubnu svůj brloh opustí a křivoklátskými lesy se ozve brumbrůůům... vroum... vrouuuuůůůůůůúúúúúúúiiiiiiiííííííííííím? :-) Jupíííí! To jí třeba uvidíme a uslyšíme i na Moravě, ne? :D
A nespi furt. :evil:

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 22:35
od užívateľa Honza. S
Jsou to brzdový válečky staré ARO a spojkovej váleček na veterán autobus Bucegi z 60 let. Ten byl totálně zarezlej. Vnitřní plochu brousí nakulato a udajně honují, píst vyrobí nový. To ale pouze pokud je to ve vntř už hloubková koroze. Samozřejmě nové gumičky šroubky atd. Když jsem to měl v ruce tak jsem si myslel, že je to nové. Dělaj i hlavní válce k pedálům spojky a brzdy.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 22:45
od užívateľa ladis
Ono je to asi jedno, ale... Brousit na kulato do díry a ještě tak malé musí být malý zázrak. Navíc bousit a honovat? Ovšem jestli to honují a na nový průměr udělají píst, tak je to přesně to, co bych si pod pojmem "repase" představoval.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 15 Jan 2008, 22:58
od užívateľa Luboš
Tím přebroušením ale zvětší průměr, což bude mít jistě vliv na ovládací sílu. U spojky se to asi tak neprojeví, ale u těch kolových válců bych z toho měl trochu obavu.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 16 Jan 2008, 07:45
od užívateľa Honza. S
Pánové brousit na kulato to jsou setiny max. desetiny. Viděl jsem to v hydraulice Benešov. Brusky na díry vyráběli ve Strakonicích a to na velmi vysoké kvalitě. V Benešově se stím brousí díry všch možnejch hydraulických rozvaděčů a to nejsou žádný velký průměry.

Re: Vypínací válec spojky

Napísané: 16 Jan 2008, 08:29
od užívateľa D.A._
Luboši, o kolik tím zvětší průměr? O 1%? Jak se potom změní ovládací síly?