Strana 2 z 6

Re: Závada motoru i

Napísané: 07 Mar 2008, 23:20
od užívateľa Tomek
Odkud si Jirko_ ?

Re: Závada motoru i

Napísané: 07 Mar 2008, 23:27
od užívateľa Jirka_
Michal B. napísal:No, to je pak těžký. Víš jak nám to říkali na vojně. Bez spojení není velení.
No jo, právě. Proto jsem psal, že si nejsem jistý, jestli tady není chyba na mojí straně.
Tomek napísal:Odkud si Jirko_ ?
Na západ od Prahy.

Re: Závada motoru i

Napísané: 07 Mar 2008, 23:52
od užívateľa Tomek
zkus radka zacka, pokud bude mit cas... nebude mit dobre zpravy... dival si se nekdy na kostru motoru? lanko kastle, motor? nebo ukostreni gemse?

Re: Závada motoru i

Napísané: 08 Mar 2008, 07:38
od užívateľa ondrej
Jirka - skús prekontrolovať pripojenie konektorov (a správny kontakt) k poistkovej skrinke, predovšetkým ten 8-kolíkový vpredu bližšie k blatníkovej stene (a prípadne aj ten vedľajší 6-kolíkový),
po rokoch prevádzky to môže byť dosť zaoxidované, prípadne aj niektorý pin môže byť uvoľnený..(nepravidelný chod palivového čerpadla)

ak by ti to blblo aj potom, treba zistiť, či je chyba vo vysadzujúcej dodávke paliva, alebo vo vynechávajúcom zapaľovaní,
ak ti zase bude zapínať/vypínať čerpadlo paliva, skús dať dolu kryt jeho relé (pri motore pod plexi krytom) a napevno spojiť kontakty preklopením kotvy (napr. vložením papierika) - čerpadlo by vtedy malo bežať stále. Ak motor pôjde naštartovať, je chyba tam. Ak nepôjde (neskúšaj dlho, aby si motor nezahltil palivom), bude chyba najskorej niekde v riadení zapaľovania (vadné otváranie vstrekovačov je dosť nepravdepodobné, treba však preveriť ukostrenie motora), čo sa hľadá už horšie... :|

Re: Závada motoru i

Napísané: 08 Mar 2008, 18:20
od užívateľa Jirka_
Tomku, Ondreji, díky za rady. Kostru motoru i GEMSe jsem zkoušel jako jednu z prvních věcí. Tvrdé sepnutí palivového čerpadla taky.

Teď jsem měřil na kontaktech relátka pro čerpadlo. Při zapnutém zapalování je na kontaktu 85 cívky relátka asi 4,5 V, na 86 12 V. Předpokládám, že 85ka by měla být spínána do 0, ale při vypnutém zapalování se to tváří tak, že odpor mezi kontaktem a zemí je asi 7 kOhmů, když zapalování zapnu, měřím rozpojenou smyčku. Hlavní relé (to pod relátkem čerpadla) spíná jako obvykle.

Re: Závada motoru i

Napísané: 14 Mar 2008, 17:43
od užívateľa ondrej.
Jirka - ako pokračuješ?

Re: Závada motoru i

Napísané: 14 Mar 2008, 21:54
od užívateľa Jirka_
Ondreji, zatím jsem nepokročil, neměl jsem na to od soboty vůbec čas, vracel jsem se domů dost pozdě. Zítra se k tomu snad dostanu. Uvidíme.

Re: Závada motoru i

Napísané: 29 Apr 2008, 08:20
od užívateľa ondrej
Jirka - máš niečo nové? podarilo sa ti zistiť príčinu problémov?

Re: Závada motoru i

Napísané: 29 Apr 2008, 20:23
od užívateľa Jirka_
No, měli jste s Tomkem asi pravdu s kostrou motoru. Sice jsem to proměřil hned, jak jsem ostatně i psal, ale ono pár desetin ohmu, které jsem přičítal přechodovému odporu mezi svorkami měřáku a blokem motoru, resp. šroubem na kastli, udělá při startovacím proudu svoje.

A v GEMSu byla na tištěném spoji trochu porušená, ne přerušená, kostra u stabilizátoru napájení jednotky. Stabilizátor byl v háji taky, čímž bylo na obvodech v jednotce napětí asi 7V místo 5.

Re: Závada motoru i

Napísané: 29 Apr 2008, 22:04
od užívateľa ondrej
čo si robil s tým vadným stabilizátorom? výmena nejakých polovodičových prvkov? tam by som ja totiž skončil... :?

Re: Závada motoru i

Napísané: 29 Apr 2008, 22:24
od užívateľa Jirka_
Ano, stabilizátor jsem dal nový. Jednotka se rozeběhla, ale odpálil jsem si tam vlastní nešikovností ještě něco a teď nemám a ještě chvíli nebudu mít čas se tím zabývat, tak jezdím s jinou jednotkou.

Re: Závada motoru i

Napísané: 04 Máj 2008, 16:28
od užívateľa ondrej
vedel by si mi na obrázku plošného spoja GEMS-u vyznačiť ten stabilizátor, ktorý si mal vadný?
foto môžem poslať...

Re: Závada motoru i

Napísané: 04 Máj 2008, 20:55
od užívateľa Jirka_
Jasně, po mejlu můžu poslat fotky.

Re: Závada motoru i

Napísané: 04 Máj 2008, 20:56
od užívateľa etienne
Bolo by fajn dat ich aj sem...

Re: Závada motoru i

Napísané: 04 Máj 2008, 21:06
od užívateľa ondrej
GEMS - vrch a spodok plošného spoja..

Re: Závada motoru i

Napísané: 04 Máj 2008, 21:38
od užívateľa ondrej
no tak Jirka - môžeš krúžkovať...

Re: Závada motoru i

Napísané: 04 Máj 2008, 22:18
od užívateľa kovoo
ja by som zakrúžkoval toto :P

Re: Závada motoru i

Napísané: 05 Máj 2008, 06:46
od užívateľa tomas
Ja by som naopak niektory z tych dvoch 5-nozickovych vpravo, ktore su priskrutkovane ku skatuli s oznacenim U1 a U2.

Re: Závada motoru i

Napísané: 05 Máj 2008, 12:16
od užívateľa Jirka_
Byl to U2.

Re: Závada motoru i

Napísané: 06 Máj 2008, 14:54
od užívateľa ondrej
OK,
ak by niekto kvôli lepšej orientácii vedel popísať jednotlivé segmenty (oblasti) GEMS-u podľa ich funkcie, veľmi by som to uvítal..