Re: Závada motoru i
Napísané: 19 Máj 2008, 14:09
Porucha mohla nastat z mnoha příčin. Ten zničený integrovaný obvod, který spíná indukční cívku obsahuje i ochranné diody ve své vnitřní struktuře. Datový list přiložen. Takže jeho zničení je možné pouze vysokým napětím, nebo nadproudem.
Vysoké napětí mohlo vzniknout proražením indukční cívky, nebo neodebráním energie ze sekundární strany (vadný rozdělovač nebo příliš velký odtrh na svíčkách či jinak nefukční svíčky, vadné kabely). Ve struktuře IO jsou sice zabudovány přepěťové ochrany, které by měly obvod ochránit, ale pokud tam přišla špička v kV, tak neměl šanci, zejména proto, že ochrana hlídá jen napájení 12V.
Co se nadproudu týče, jsou výstupy IO opět chráněny nadproudovou ochranou a dokonce i tepelnou ochranou. Takže tam by snad ani při dlouhodobém přetěžování neměla nastat havárie.
Myslím si tedy, že to odešlo vlivem vysokého napětí. Určitě bych zkontroloval vše od kabelů vedoucím k indukční cívce až po svíčky. Indukční cívku bych raději proměřil testerem izolací v různých polohách.
Toď můj názor na dotaz. Snad se ti to podaří opravit. Mimochodem odešel jen ten IO, nebo i něco před ním?
Vysoké napětí mohlo vzniknout proražením indukční cívky, nebo neodebráním energie ze sekundární strany (vadný rozdělovač nebo příliš velký odtrh na svíčkách či jinak nefukční svíčky, vadné kabely). Ve struktuře IO jsou sice zabudovány přepěťové ochrany, které by měly obvod ochránit, ale pokud tam přišla špička v kV, tak neměl šanci, zejména proto, že ochrana hlídá jen napájení 12V.
Co se nadproudu týče, jsou výstupy IO opět chráněny nadproudovou ochranou a dokonce i tepelnou ochranou. Takže tam by snad ani při dlouhodobém přetěžování neměla nastat havárie.
Myslím si tedy, že to odešlo vlivem vysokého napětí. Určitě bych zkontroloval vše od kabelů vedoucím k indukční cívce až po svíčky. Indukční cívku bych raději proměřil testerem izolací v různých polohách.
Toď můj názor na dotaz. Snad se ti to podaří opravit. Mimochodem odešel jen ten IO, nebo i něco před ním?