Silentbloky na T613-3

Technické problémy s našimi tatrovkami

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Dec 2007, 20:05

Luboš napísal:No právě, u T613 se v silničním provozu silentblok nikdy neutrhne, tady se kouká hlavně na komfort a životnost, což je trochu jiný případ...
Utržený silentblok jsem měl na jedné trojce například já. Auto jsem tak koupil, takže ne možné, že předchozí majitel jej neužíval v silničním provozu 8)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Dec 2007, 20:17

Já sem opravoval čtyřku a tam byli oba upadlý, když se potom vyměnili, tak z ničehož nic přestala vyskakovat zpátečka... 8) Všimnul sem si toho, když se mi motor podezřele moc chvěl, a kyž sem si ho odlehčil, při vyvařování svodů k vejfuku, bylo jasno... Po kompletaci mi zpátečka vyskočila asi jen 2x z 10, tak sem jěště upravil táhlo. :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 20:18

Tatřík napísal:Nevím, co by kam muselo skákat, ale pokud vím, na autě nic nevydrží věčně, tím míň asi kus gumy...
Ta guma ztvrdne, zpuchří a je na výměnu, ale sama od sebe se neroztrhne. Z tohoto pohledu jsou silentbloky na T613 řešené poměrně dobře.

Ládisi, už jsem viděl i jednoho inteligenta, co za ten motorový příčník zapřahal lano... Rozum zůstává stát, ale co naděláš...?

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 26 Dec 2007, 20:20

Luboš napísal:
Tatřík napísal:Nevím, co by kam muselo skákat, ale pokud vím, na autě nic nevydrží věčně, tím míň asi kus gumy...
Ta guma ztvrdne, zpuchří a je na výměnu, ale sama od sebe se neroztrhne. Z tohoto pohledu jsou silentbloky na T613 řešené poměrně dobře.

Ládisi, už jsem viděl i jednoho inteligenta, co za ten motorový příčník zapřahal lano... Rozum zůstává stát, ale co naděláš...?
Máš pravdu, neroztrhne, to je v podstatě nemožný, ale upadne na spojení guma-kov... :!:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 20:28

Vzhledem k tomu, že na tom sedí téměř půl tuny motorové váhy, tak nemá upadávat kam...

Mimochodem zrovna tenhle silentblok jsem už nový dlouho neviděl, ale zase je výrobně poměrně jednoduchý, dá se víceméně vyrobit i doma, tak v tom bych problém neviděl.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Dec 2007, 20:57

Luboš napísal:
Tatřík napísal:Nevím, co by kam muselo skákat, ale pokud vím, na autě nic nevydrží věčně, tím míň asi kus gumy...
Ta guma ztvrdne, zpuchří a je na výměnu, ale sama od sebe se neroztrhne. Z tohoto pohledu jsou silentbloky na T613 řešené poměrně dobře.

Ládisi, už jsem viděl i jednoho inteligenta, co za ten motorový příčník zapřahal lano... Rozum zůstává stát, ale co naděláš...?
To teda zostáva,hm, ked sú však utrhané oká pod nárazníkmi, veľa iných možností neostáva. Zadné silentbloky sa dokážu utrhnúť napr. aj menšom náraze prednou časťou auta, videl som na vlastné oči, ale to mi iste neuveríš s tým zastaveným rozumom :-)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Dec 2007, 21:05

Luboš napísal:Vzhledem k tomu, že na tom sedí téměř půl tuny motorové váhy, tak nemá upadávat kam...

Mimochodem zrovna tenhle silentblok jsem už nový dlouho neviděl, ale zase je výrobně poměrně jednoduchý, dá se víceméně vyrobit i doma, tak v tom bych problém neviděl.
považuješ za dobré konštrukčné riešenie , ak motor je v dvoch bodoch zo štyroch len položený?Zkús uchopiť namontovaný motor za výfuky a nadvihnúť/ pokial to tvoja kondícia dovoluje/, zistíš, že to nie je až taký problém, pričom silentbloku k deštrukcii stačí cca 3-4 cmm smerom hore. To že si následne motor opäť sadne opäť na miesto, ešte neznamená, že silenbloky ostali OK. Opakujem píšeš tu bludy, lebo si myslíš že vieš, ale väčšinou veru nevieš a kopa ludí ti verí a tým im škodíš.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 21:20

Romane, u tvé olaminované piksle ti možná připadá normání s ní někam narážet, ale já bych si to se svým autem nikdy nedovolil. :o

"cmm" není žádná jednotka, to si musíš nejdřív vybrat...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Dec 2007, 21:32

Luboš napísal:Romane, u tvé olaminované piksle ti možná připadá normání s ní někam narážet, ale já bych si to se svým autem nikdy nedovolil. :o

"cmm" není žádná jednotka, to si musíš nejdřív vybrat...
fakt plodný príspevok, hodný tvojej neskonalej inteligencie. Ta teda vedz, že ak razniekam drcneš , tak ten pol tonový motorček ti skočí na chrbát a konečne bude na TP pokoj.Pochopitelne že si to nedovolíš, kedže vlastníš samé nehnutelnosti, ale ono to odporúčanie ekonomov bolo myslené trochu inak :-)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 26 Dec 2007, 21:35

Luboši, je mi upřímně líto, že se Ti povedlo při neodborném vyjímání poháněcího agregátu T613 díky nedostatku zkušeností a Tvé fyzické nezručnosti vzpříčit motorový příčník o karoserii a tak utrhnout pružná lůžka motoru na něm připevněná, ovšem věz, že to opravdu není ten pravý důvod jejich poškození, které lze s úspěchem popsat jako separaci železného základu od pryžové části. Ty důvody jsou jiné, jsou dostatečně známé, tak zapátrej v šedé kůře mozkové, určitě na ně přijdeš....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 21:41

Romane, taková diskuse nemá smysl. Už nedokážeš ani stvořit příspěvek, který by měl hlavu a patu, natož nějaký přínos.

Radku, navulkanisované je to dobře, samo od sebe se to neoddělí.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Dec 2007, 21:47

Luboš napísal:Romane, taková diskuse nemá smysl. Už nedokážeš ani stvořit příspěvek, který by měl hlavu a patu, natož nějaký přínos.

Radku, navulkanisované je to dobře, samo od sebe se to neoddělí.
Diskusiu s tebou som ešte nezaregistroval

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 26 Dec 2007, 21:58

Luboši, na to, jak ostatním opravuješ pravopis, píšeš docela dobré zhovadilosti. Skloňování Ti ale asi moc neříká, viď ? A co to je "normání" ? Takové slovo neznám. O užívání čárek v souvětích se ani nezmiňuji.
Luboš napísal:
Romane, taková diskuse nemá smysl. Už nedokážeš ani stvořit příspěvek, který by měl hlavu a patu, natož nějaký přínos.


Ano Luboši, Ty tvoříš nádherné příspěvky s obrovským přínosem, které nepostrádají ni hlavu, ni patu.
Luboš napísal: Romane, u tvé olaminované piksle ti možná připadá normání s ní někam narážet, ale já bych si to se svým autem nikdy nedovolil.

"cmm" není žádná jednotka, to si musíš nejdřív vybrat...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 22:14

Podívej se mirku, já jsem tazateli poradil, kde sežene ty silentbloky už v prvním příspěvku. Ty jsi neporadil nikomu nic a jenom tady opruzuješ. Nedoklepnutá klávesa nemá nic společného s pravopisem, pokud tě to ve škole neučili, tak ti to říkám teď já.

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 26 Dec 2007, 22:31

Ano, já vím, stane se, že člověk nedomáčkne klávesu. Ovšem tys byl první, kdo s tím opruzoval. Tebe ve škole neučili, že jména se píšou s velkým písmenem na začátku? Pokud ne, tak ti to říkám teď já.
A co takhle přiznat, že ti někde chybí čárka. (Nebo to byla nedoklepnutá klávesa?) Nebo že jsi měl napsat ..u piksly..

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 26 Dec 2007, 22:36

Hrôza a des. Čo tuná sa predvádza. Ak takto začnú zmýšľať a konať všetci ľudia na tejto planéte tak amen. Dúfam, že sa to nezačne šíriť ako mor.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 26 Dec 2007, 23:09

No a to je všetko o silentblokoch, ktoré sa vôbec nekazia , sú perfektnej konštrukcie, takže ich vlastne ani netreba zháňať a všade ich je dosť. PS.len prosím vás nevyberajte motor z auta, alebo najlepšie nejazdite vôbec :wink: , radšej si naštudujte pravpis :lol:

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 26 Dec 2007, 23:36

Luboš napísal:No právě, u T613 se v silničním provozu silentblok nikdy neutrhne, tady se kouká hlavně na komfort a životnost, což je trochu jiný případ...
Vela silentblokv sa nutrhne doslova len pre ich konštrukciu ktorá je istená skrz šróbom. Na máloktorých miestach je gumová hmota hlavným spojom, vždy slúži hlavne k tlmeniu. Ale vprevádzke bežne k ich poškodeniu (nie k bežnému opotrebeniu) dochádza. Videl som aj zadné rameno ktorého guma silentbloku bola kvôli veku oddelená od tej časti pevne upevnenej v karosérii. V podstate to fungovalo ako gumove klzné ložisko. Takťže ani off roadoch ten silentblok asi nedrží dôležitú časť len gumou z visu alebo bočnej časti a tak sa nikdy neutrhne ale len oddelí a spoj drží.

Užívateľov profilový obrázok
Honza. S
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
Tatry, ktoré vlastním: máme doma 613/4 ale není moje, pouze se podílím na opravách a údržbě
Bydlisko: Benešovsko CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Honza. S » 26 Dec 2007, 23:39

Kdyby tu vedle citovat bylo taky editace neboli upravit pro toho kdo psal příspěvek jako je to na jiných forech, tak by se dal dodatečně příspěvek opravit pravopisně. Když to vidí velké tak si spíš chyby všimne. Tady to není tak tam holt jsou pravopisné chyby.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 26 Dec 2007, 23:55

Honza. S napísal:Kdyby tu vedle citovat bylo taky editace neboli upravit pro toho kdo psal příspěvek jako je to na jiných forech, tak by se dal dodatečně příspěvek opravit pravopisně. Když to vidí velké tak si spíš chyby všimne. Tady to není tak tam holt jsou pravopisné chyby.
No neni to tu, lebo sa tu s tym čachrovalo a robili sa machinácie a čáry máry.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných