Strana 1 z 10

Dobýjanie batérie

Napísané: 17 Dec 2007, 21:33
od užívateľa Lukáš_613
baterku malo dobyja ked je zapnutych viac spotrebicov. da sa to nejako vyriesit ?? je mozne dat silnejsi alternator ???

Napísané: 17 Dec 2007, 21:37
od užívateľa ladis
Je.

Napísané: 17 Dec 2007, 21:37
od užívateľa Jerry
A v čem to je, jaký jsou spotřebiče, jakej altík, v jakym stavu sou batreky?? A to ji dobíjí policajt pendrekem :lol: tak mu dej novej neobouchanej pendrek... :lol:

Napísané: 17 Dec 2007, 21:42
od užívateľa Jerry
Ladisi, ono možná bude stačit prohlídnout všechny spoje, očka a kontakty... To se teprv dějou divy. Nebo stačí vyměnit regulační relé, popř uhlíky v altíku. Ale zbrkle vyměnit altík, aniž by si přišel na závadu, to je naprd. Páč zjistí, že mu to dělá problémy znova a nikam se nepohne po vyhození 3000 za novej silnější altík...

Napísané: 17 Dec 2007, 23:01
od užívateľa ladis
Vždyť jsem přesně odpověděl na otázku. Je možné to nějak vyřešit a je možné dát výkonnější alternátor. Z toho co napsal, se podrobnější odpověď destiluje těžko.

Napísané: 17 Dec 2007, 23:21
od užívateľa martin h
V případě takových problémů doporučuju nejdříve provést řadu měření. Změřit napětí na důležitých uzlech jako třeba: alternátor, aku, startér a pojistkovka při nastartovaném motoru a zapnutými spotřebiči. Příliš velké napěťové rozdíly ukazují na špatný stav elektroinstalace (viz Jerry). Pak bych změřil napětí na aku v klidu (třeba až druhý den po jízdě) - to nám ukáže jestli dobře "drží" aku. Pak bych měřil napětí po nastartování motoru - na jakou hodnotu se dostane + zapnutí spotřebičů.

Nabíjecí-zdrojová soustava pracuje v různých režimech ovlivňovaná stavem aku, teplotami (mrazy!) jízdním režimem (krátké trasy) a napájenými spotřebiči. Teprve po provedeném měření můžeme z naměřených hodnot určit buď přímo závadu, nebo další postup. Jak píše Jerry, měnit zbrkle jednu z nejdražších částí této soustavy je blbost. Pokud na to nestačíš sám, vyhledej autoelektrikáře který má zkušenosti se staršími vozidly tuzemské výroby. Toť zatím vše, já jdu zrovna měřit vydatnost napájecího zdroje ............. červeného vína :lol:

Napísané: 18 Dec 2007, 10:32
od užívateľa ziza
Stryci, nějaký ten silnější altík, neválí se někomu v garáži? Koupil bych ho.

Napísané: 18 Dec 2007, 13:07
od užívateľa ladis
Neválí strycu, ale už dlouho uvažuju o tom, že vrazím $200 do 200A alternátoru. Nejlíp s dvojitým usměrňovačem - na každou s paralelně zapojených baterií jedna větev. Teď je otázka jestli to ten motorek na volnoběh utočí ;-)

Takže otázka je, jestli je mám vzít dva nebo tři...

Napísané: 18 Dec 2007, 13:19
od užívateľa martin h
A co tohle? wéwéwé.iskra-agv.cz/iskra_alternators.htm . Jde o výběr nejvhodnější konstrukce, aby nebylo potřeba mnoho mechanických úprav.

Napísané: 18 Dec 2007, 13:43
od užívateľa ladis
Vzduchem chlazený motor, vodou chlazený alternátor :?

Napísané: 18 Dec 2007, 16:07
od užívateľa ziza
Mně by stačilo při 2000ot. tak 150 watů navíc. A místo chlazení alternátoru vodou bych jím ohříval plííín.... což mi přijde pro tatru přeci jen stylovější, než ta moje vodárna s výměníky a čerpadly a fridexem aaa.... O dvou akecech už nechci ani slyšet, pro celoroční pohodu mi stačí jedna baterka cca 65Ah, kterou jen tu a tam trochu "přikrmím". Asi by mně stačil ten altec ze speciála - kdyby byl? Co je to za typ? A jak je uchycený na motoru? Vyrábí se ještě? Prodává se nškde? Za typy i tipy díky předem.

Napísané: 18 Dec 2007, 20:31
od užívateľa radek
Altík ve Speciálech je ze stařičké produkce firmy BOSCH, a při troše hledání ve skladech jde dneska ještě objednat a dodat. Podle posledních info stojí pouhých 22.000 CZK :D.

Vzduchem chlazený motor a vodou chlazený alternátor? Špatná konfigurace, mnohem lepší je vodou chlazený motor V8, osazený na každé straně "Véčka" jedním 180A vodou chlazeným alternátorem, soustrojí se má přeci vytěžovat rovnoměrně, ne? A jak krásně ta věc zní....na to dlouho nezapomenu....

Napísané: 18 Dec 2007, 21:54
od užívateľa ziza
Aha, takže přes nový Speciální altec typ Bosch je cestička zarůbaná... Nu, díky za info. Ale, strycu, ty jistě máš i nějaký jiný tip, jak těch 15 ampérů získat, že? :wink: Protože když ne ty, tak už nejspíš nikdo. :cry:

Napísané: 19 Dec 2007, 19:24
od užívateľa martin h
Ale ne, popletové - já nemyslel právě vodou chlazený alt., jen mě napadlo, že nemusí být od výrobce Bosch. Kupovat nového Bosche je vzhledem k cenám nesmysl. I ventilátor (alternativa k PALu) stojí od Bosche asi 5000Kč.

Napísané: 19 Dec 2007, 22:36
od užívateľa radek
Já mám tipů.... na celou knížku strécu, musel jsem z toho verglu přeci udělat používatelné auto, ne.... :D

Napísané: 19 Dec 2007, 23:18
od užívateľa ziza
A pustil bys jeden použitelnej? :wink:

Napísané: 19 Dec 2007, 23:59
od užívateľa radek
Mno i pustil, ovšem zase se budu muset obrnit proti výpadům na téma "historická původnost", "originalita" a oni věděli proč to tak udělali" :lol: .

Strécu, co že za archaický alternátor a regulátor máš momentálně v autě? Ať Ti radím konstruktivně k přímo danému typu....

Napísané: 26 Dec 2007, 00:23
od užívateľa Honza. S
Dej tam z Feldy 70A, ten se dá novej sehnat tak za 2700- 3000,-

Napísané: 26 Dec 2007, 00:36
od užívateľa ladis
Ten tam mám a už bych ho tam znovu nedal :idea:

Napísané: 26 Dec 2007, 00:41
od užívateľa Luboš
Proč?