Dobýjanie batérie

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 07 Jan 2008, 12:28

martin h: Zalezi ci pouzivas klasicky klinovy remen alebo zubkovany, ten zubkovany sa moze kludne pouzit na priemer cca 5cm.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 07 Jan 2008, 12:50

Použít lze lecos na lecos, ovšem výdrž a životnost jsou neméně důležité pojmy. Kdysi jsem měl z Rubeny katalog, kde byly charakteristiky řemenů, minimální radiusy s ohledem na jejich rozměry a zatížení, zkusím to najít. Nicméně sama řemenice už je teď celkem malá, další zmenšení by se konalo v řádu milimetrů a je otázkou, jak účinně by se otáčky vůbec zvedly....

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 07 Jan 2008, 13:01

Tak potom je tu riesenie cislo 2. zvecsit remenicu na motore, ale predpokladam ze to by urcite vyrobne narocnejsie.

P.S. Preco nema Tatra podobne riesenie ako pouziva Porsche 911, ze ma alternator priamo zabudovany vnutri ventilatora? Ta montaz alternatora na Tatre mi pripada ala "Zetor" :-)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jan 2008, 13:02

Tatra to tak má. 603-ka

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Jan 2008, 13:04

Lukáš_613 napísal:diky za postrehy.

mam na mysli mam zapnute svetla, kurenie, radio, vyhrievanie zadneho skla a nestaci dobyjat. Uhliky su nedavno menene myslim ze je alternator OK.
S najväčšou pravdepodobnosťou je skutočne alternátor v poriadku, mal som kedysi podobné problémy, ukázalo sa , že to boli akumulátory. V zimnom období pri nižších teplotách jednoducho nedokážu udržať kapacitu, ak sú staršie, prípadne nemali pravidelnú údržbu. Tento problém som zaznamenal na viacerých autách, o ktoré sa starám. V tvojom prípade odporúčam buď nové aku, alebo dobíjač-kondicionér, alebo oboje./nemám tým na mysli kondicionér z mojej produkcie/ aby niektorí nemali bezsenné noci , kvôli môjmu nekalému obohacovaniu sa. :-)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Mojžo » 07 Jan 2008, 13:05

Luboša si myslel. LOL

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Jan 2008, 13:08

Mojžo napísal:Luboša si myslel. LOL
No coment :lol:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 07 Jan 2008, 15:12

Ergo proto, že v prostoru náboje ventilátoru je připraven prostor pro kapalinovou hydrospojku, se kterou se počítalo u motoru 613 úplně od začátku (1976), i když nakoupit a montovat je stihli až od roku 1992 v modelech 613-4. Logicky tak zde není místo na vestavbu alternátoru.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 07 Jan 2008, 16:04

radek napísal:Ergo proto, že v prostoru náboje ventilátoru je připraven prostor pro kapalinovou hydrospojku, se kterou se počítalo u motoru 613 úplně od začátku (1976), i když nakoupit a montovat je stihli až od roku 1992 v modelech 613-4. Logicky tak zde není místo na vestavbu alternátoru.
Další pre mňa dosť dôležitý poznatok. Dnes je proste fajn deň, až na to počasie :-)

sudetak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 27 Nov 2006, 12:09
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa sudetak » 07 Jan 2008, 19:40

Favority měli podobné problémy-kontrolka dobíjení zhasínala až po přidání plynu a proto se začala montovat menší řemenice.
Místo 70mm se dávala 60mm.Mají je běžně ve škodováckých prodejnách-cca 120Kč.Je třeba míti 2ks,na soustruhu opracovat,aby se tam obě vešly namísto původní a je to.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 07 Jan 2008, 21:40

Řemenice na Favorita je ovšem na řemeny šíře 10 mm, což nekoresponduje s drážkami ani na řemenici ventilátoru, ani na řemenici klikového hřídele motoru T613..

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 08 Jan 2008, 09:16

Nie je potom najednoduchsie nechat vyrobit novu remenicu na motor? Inak neviem ako Tatra ale je celkom bezne ze automobilka vyrabala niekolko priemerov remenice podla konkretneho trhu urcenia.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa radek » 08 Jan 2008, 10:08

Řemenice na klikovém hřídeli má vestavěný kapalinový torzní tlumič kmitů s adekvátní charateristikou, nelze ji prostě vyhodit a nahradit nějakou vytočeninou na soustruhu z kusu duralu nebo litiny. Řemenice jako taková není výrobek Tatry, byla nakupována a její konstrukce, tedy i rozměr drážek, je poplatný těm 70tým letům, kdy se používaly řemeny šíře 9,5.

Co se týká různých řemenic pro jeden a tentýž motor podle trhů, zase Ergo narážíš na stejný problém - Tatra nevěděla, co je to "trh", nebylo více různých motorů v nabídce, nebylo jiných konstrukcí, než které vznikly koncem 60tých let a vydržely až do konce 90tých, nesrovnávej to s normálně fungujícími automobilkami, taky mám ve druhém denním "kapitalistickém" autě, které konstrukčně opustilo fabriku v roce 1986, k pohonu agregátů plochý 5ti drážkový řemen.....

Závěrem: jakékoli laborace s řemenicemi či převodem jsou vzhledem k dnešní nabídce na trhu v oblasti zdrojů - alternátorů bezpředmětné, není problém, právě vzhledem k tomu způsobu osazení alternátoru ala "Zetor", vybrat si vhodný alternátor vhodného výkonu i výrobce, jeho hřídel osadit originální řemenicí z původního alternátoru a je to. Samozřejmě nevybírat podle vzhledu, ale podle charakteristiky a s uvážením toho, v jakém nejčastějším provozním režimu bude auto provozováno a vzhledem k výbavě, jaký výkon bude tedy po alternátoru třeba. V současné době není problém za pár peněz pořídit >90A alternátor určený charakteristikou pro osazení na nízkootáčkové diesely, který pak bude vzhledem k převodu u motoru T613 naprosto spolehlivým a dostatečně dimenzovaným zdrojem......

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Jan 2008, 13:38

U běžně používaného auta jsou ty "kondicionéry" a dobíječky, co radí Roman, naprostá ubohost, auto má sloužit majiteli a né naopak... Mimochodem, o jaké baterii se tu vlastně bavíme? Má odpovídající parametry?

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa ladis » 08 Jan 2008, 14:19

:roll: Zajisté denně provozuješ všechny své automobily a děláš akumulátorům a jiným součástem určeným pro pravidelný provoz radost...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 08 Jan 2008, 14:34

Luboš napísal:U běžně používaného auta jsou ty "kondicionéry" a dobíječky, co radí Roman, naprostá ubohost, auto má sloužit majiteli a né naopak... Mimochodem, o jaké baterii se tu vlastně bavíme? Má odpovídající parametry?
Napriek "ubohosti" kondicionera sa mi nestáva , že po X dňovej, mesačnej odstávke vozidla, nemôžem naštartovať.Kondicioner pracuje spolahlivo a zabezpečí funkčnosť aku aj po pol ročnej odstávke. Ale súhlasím, že ak má človek jeden aku na viac vozidiel, ako napr. ty, nezabráni mu v premontáži aku , ani kondicioner. :-) Mimochodom z iného vlákna tu na TP vyplýva , že počet Tatroviek používaných v dennej prevádzke klesá. Práve pre takýchto užívatelov je kondicioner vyrábaný, ale to sme tu už riešili a každý, kto má záujem o informácie , môže si to v historii fora nájsť. Skôr si myslím, že ti to pripadá ako úbohosť preto, že to navrhujem ja. :wink: Ludia, ktorý kondicioner používajú, majú na to iste iný názor, ako ty.Nemyslím tým len kondicioner z mojej produkcie.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Jan 2008, 14:44

Já problémy s nedobíjením baterií nemám. I starou škodovku, kde je pouze 35A altík a 40Ah Akuma (asi nová) jsem teď po skoro dvouměsíční odstávce natočil úplně bez problémů a ani na startéru nebylo znát, že by točil pomaleji. S tatrovkama mám zkušenosti ty samé, pokud není nikde žádný trvalý odběr, tak i takovouhle odstávku zatáhne normálně nabitá baterie. Představa, že budu do auta instalovat generátor jak pro tank nebo dennodenně tahat někde šňůry je hrozná, to raději tu závadu odstraním.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 08 Jan 2008, 14:47

Poznam este jedno riesenie, kamarat ma zbierku aut ktore ma len na potesenie co znamena ze ich pouziva len sporadicky. Problem startovania riesi tak ze ma jednu silnu baterku na voziku a tu ma stale plne nabitu, vzdy ju len pripoji cez startovacie kable ku konkretnemu autu.

Užívateľov profilový obrázok
Ergo_sum
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 587
Dátum registrácie: 05 Jan 2008, 15:15
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Ergo_sum » 08 Jan 2008, 14:49

Luboš: Ak zacnes do auta montovat roznu nadstandartnu vybavu tak ti urcite nebude stacit ten socialisticky dimenzovany alternator...

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa michal heky » 08 Jan 2008, 14:58

Luboš napísal:Já problémy s nedobíjením baterií nemám.
Ano, samozřejmě, že nemáš, když si jezdíš po okreskách kolem Náchoda. Kdybys celou nádrž u tatry vyjel poskakujíc v koloně s puštěnými světly, topením, ventilátorem a já nevím čím ještě, tak bys zjistil, že problém s dobíjením máš.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných