Dobýjanie batérie

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Lukáš_613
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 17 Aug 2007, 17:03
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru. Raz hádam dačo splaším... :-)
Na začiatok by som chcel T 613-3, ak sa podarí
Bydlisko: Podbrezová okr. Brezno
Kontaktovať užívateľa:

Dobýjanie batérie

Príspevok od užívateľa Lukáš_613 » 17 Dec 2007, 21:33

baterku malo dobyja ked je zapnutych viac spotrebicov. da sa to nejako vyriesit ?? je mozne dat silnejsi alternator ???

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 17 Dec 2007, 21:37

Je.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 17 Dec 2007, 21:37

A v čem to je, jaký jsou spotřebiče, jakej altík, v jakym stavu sou batreky?? A to ji dobíjí policajt pendrekem :lol: tak mu dej novej neobouchanej pendrek... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 17 Dec 2007, 21:42

Ladisi, ono možná bude stačit prohlídnout všechny spoje, očka a kontakty... To se teprv dějou divy. Nebo stačí vyměnit regulační relé, popř uhlíky v altíku. Ale zbrkle vyměnit altík, aniž by si přišel na závadu, to je naprd. Páč zjistí, že mu to dělá problémy znova a nikam se nepohne po vyhození 3000 za novej silnější altík...

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 17 Dec 2007, 23:01

Vždyť jsem přesně odpověděl na otázku. Je možné to nějak vyřešit a je možné dát výkonnější alternátor. Z toho co napsal, se podrobnější odpověď destiluje těžko.

martin h

Príspevok od užívateľa martin h » 17 Dec 2007, 23:21

V případě takových problémů doporučuju nejdříve provést řadu měření. Změřit napětí na důležitých uzlech jako třeba: alternátor, aku, startér a pojistkovka při nastartovaném motoru a zapnutými spotřebiči. Příliš velké napěťové rozdíly ukazují na špatný stav elektroinstalace (viz Jerry). Pak bych změřil napětí na aku v klidu (třeba až druhý den po jízdě) - to nám ukáže jestli dobře "drží" aku. Pak bych měřil napětí po nastartování motoru - na jakou hodnotu se dostane + zapnutí spotřebičů.

Nabíjecí-zdrojová soustava pracuje v různých režimech ovlivňovaná stavem aku, teplotami (mrazy!) jízdním režimem (krátké trasy) a napájenými spotřebiči. Teprve po provedeném měření můžeme z naměřených hodnot určit buď přímo závadu, nebo další postup. Jak píše Jerry, měnit zbrkle jednu z nejdražších částí této soustavy je blbost. Pokud na to nestačíš sám, vyhledej autoelektrikáře který má zkušenosti se staršími vozidly tuzemské výroby. Toť zatím vše, já jdu zrovna měřit vydatnost napájecího zdroje ............. červeného vína :lol:

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 18 Dec 2007, 10:32

Stryci, nějaký ten silnější altík, neválí se někomu v garáži? Koupil bych ho.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Dec 2007, 13:07

Neválí strycu, ale už dlouho uvažuju o tom, že vrazím $200 do 200A alternátoru. Nejlíp s dvojitým usměrňovačem - na každou s paralelně zapojených baterií jedna větev. Teď je otázka jestli to ten motorek na volnoběh utočí ;-)

Takže otázka je, jestli je mám vzít dva nebo tři...

martin h

Príspevok od užívateľa martin h » 18 Dec 2007, 13:19

A co tohle? wéwéwé.iskra-agv.cz/iskra_alternators.htm . Jde o výběr nejvhodnější konstrukce, aby nebylo potřeba mnoho mechanických úprav.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 18 Dec 2007, 13:43

Vzduchem chlazený motor, vodou chlazený alternátor :?

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 18 Dec 2007, 16:07

Mně by stačilo při 2000ot. tak 150 watů navíc. A místo chlazení alternátoru vodou bych jím ohříval plííín.... což mi přijde pro tatru přeci jen stylovější, než ta moje vodárna s výměníky a čerpadly a fridexem aaa.... O dvou akecech už nechci ani slyšet, pro celoroční pohodu mi stačí jedna baterka cca 65Ah, kterou jen tu a tam trochu "přikrmím". Asi by mně stačil ten altec ze speciála - kdyby byl? Co je to za typ? A jak je uchycený na motoru? Vyrábí se ještě? Prodává se nškde? Za typy i tipy díky předem.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 18 Dec 2007, 20:31

Altík ve Speciálech je ze stařičké produkce firmy BOSCH, a při troše hledání ve skladech jde dneska ještě objednat a dodat. Podle posledních info stojí pouhých 22.000 CZK :D.

Vzduchem chlazený motor a vodou chlazený alternátor? Špatná konfigurace, mnohem lepší je vodou chlazený motor V8, osazený na každé straně "Véčka" jedním 180A vodou chlazeným alternátorem, soustrojí se má přeci vytěžovat rovnoměrně, ne? A jak krásně ta věc zní....na to dlouho nezapomenu....

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 18 Dec 2007, 21:54

Aha, takže přes nový Speciální altec typ Bosch je cestička zarůbaná... Nu, díky za info. Ale, strycu, ty jistě máš i nějaký jiný tip, jak těch 15 ampérů získat, že? :wink: Protože když ne ty, tak už nejspíš nikdo. :cry:

martin h

Príspevok od užívateľa martin h » 19 Dec 2007, 19:24

Ale ne, popletové - já nemyslel právě vodou chlazený alt., jen mě napadlo, že nemusí být od výrobce Bosch. Kupovat nového Bosche je vzhledem k cenám nesmysl. I ventilátor (alternativa k PALu) stojí od Bosche asi 5000Kč.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 19 Dec 2007, 22:36

Já mám tipů.... na celou knížku strécu, musel jsem z toho verglu přeci udělat používatelné auto, ne.... :D

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 19 Dec 2007, 23:18

A pustil bys jeden použitelnej? :wink:

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 19 Dec 2007, 23:59

Mno i pustil, ovšem zase se budu muset obrnit proti výpadům na téma "historická původnost", "originalita" a oni věděli proč to tak udělali" :lol: .

Strécu, co že za archaický alternátor a regulátor máš momentálně v autě? Ať Ti radím konstruktivně k přímo danému typu....

Užívateľov profilový obrázok
Honza. S
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
Tatry, ktoré vlastním: máme doma 613/4 ale není moje, pouze se podílím na opravách a údržbě
Bydlisko: Benešovsko CZ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Honza. S » 26 Dec 2007, 00:23

Dej tam z Feldy 70A, ten se dá novej sehnat tak za 2700- 3000,-

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 26 Dec 2007, 00:36

Ten tam mám a už bych ho tam znovu nedal :idea:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 26 Dec 2007, 00:41

Proč?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní