bn4
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Prosím Vás, už si to nepamatuju : v T613 se 2 topeníma jde vzduch k přednímu oknu přes přídavný ventilátor ,pokud není zapnutý, tak vzduchu jde méně na okno, více na nožičky , pokud se zapne, přestává to topit na nožičky a všechno jde přes ten ventilátor na sklo ? Nebo se ten vzduch mixuje s venkovním, nebo vnitřním ?
Totiž jde mi o to, zdali ta plastová vrtulka tu teplotu vydrží.....
Totiž jde mi o to, zdali ta plastová vrtulka tu teplotu vydrží.....
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Nasávání vzduchu k ventilátoru čelního okna je od předního bufa v místě vyústění bufa do podlahy vozu, je to štěrbina po levej straně při pohledu (ohmatu) z kufru. Na chromkách a 2 byly oběžný kola kovový a do 3 a dál se dávaly plastový ventilátory. Nemam strach o tepelnou deformaci, protože při tej rychlosti proudění v prostoru oběžnýho kola nebude nijak závratná teplota. Při použití výkonějšího ventilátoru by si začal vzduch přisávat (průtok vzduchu ventilátorem > průtok vzduchu bufíkem) z prostoru cestujících skrz mřížky v prahu.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Tak tak to je... no, dnes jsem totiž zkoušel stejný systém jako je v serii, a když jsem dal větrák naplno ( s plastovou vrtulkou - nemám ten odpor...) tak to teda bralo hodně vzduchu z topení, ta komora kolem vrtule se nedala udržet v rukách , motorek se nehřál. Ale když jsem to vypl, tak se nahříval taky ten motorek, a měl jsem obavu o tu vrtuli... A měl jsem to 50 cm za výstupem teplého vzduchu z bufíka...
Prostě v sanitce mám ve kastlíku na rezervu bufika, a na protější straně v kastlíku přepínací komoru bud do kabiny, nebo do skříně (možno obojí) . Jenže do předu do kabiny se tomu vzduchu moc nechce, do rychlosti jízdy 40 km/h to stačí, ale pak už vyloženě v kabině narůstá jaksi tlak, a vzduchu se tam nechce. tak jsem tomu v tomto případě chtěl pomoct,přidáním ventilátoru a funkční to je, dokonce termostat v případě zapnutého ventilátoru a teploty nasávaného vzduchu do topení -7°C vypíná daleko méně často, vzduch proletí topením rychleji a nestíhá se tolik ohřát a v kabině je opravdu sauna. Pokud bych se mohl spolehnout na tu vrtuli , že to vydrží - vytrhlo by mě to trn z paty...
Prostě v sanitce mám ve kastlíku na rezervu bufika, a na protější straně v kastlíku přepínací komoru bud do kabiny, nebo do skříně (možno obojí) . Jenže do předu do kabiny se tomu vzduchu moc nechce, do rychlosti jízdy 40 km/h to stačí, ale pak už vyloženě v kabině narůstá jaksi tlak, a vzduchu se tam nechce. tak jsem tomu v tomto případě chtěl pomoct,přidáním ventilátoru a funkční to je, dokonce termostat v případě zapnutého ventilátoru a teploty nasávaného vzduchu do topení -7°C vypíná daleko méně často, vzduch proletí topením rychleji a nestíhá se tolik ohřát a v kabině je opravdu sauna. Pokud bych se mohl spolehnout na tu vrtuli , že to vydrží - vytrhlo by mě to trn z paty...
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Já si myslel, že to bude v Kačeně. Pokud otevřeš klapku pouze do kabiny, tak půjde veškerej vzduch skrz topení a nepřisaje si to nikde chladnej vzduch. Takže klapku nedovírej na doraz. Já se kouknu po druhym větráku, pokud bude plechovej, tak se těš na balíček.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Však si rozumíme - kačena - sanitka pokaždé tomu mám chut říkat jinak. Ten ventilátor mám z T613, s plastovou vrtulí- z auta r.v. 89 takže by to ryze TEORETICKY měl přežít .... Celý problém je v tom, že to množství vzduchu, co jde dopředu je málo. A v teplotách pod +5°C už 1 bufík nestačí na předek i zadek....takže zapínám jen dopředu, a pod těch -5 a vyšší rychlost je kosa... Takže ted nevím kudy z toho ven,jestli přidat bufík ? ještě jsem přemýšlel o předehřevu motoru bufíkem, a spoustě jiných ptákovin..............
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Proto sem říkal, pokud to jde tak nechat pootevřenou klapku z boudy a tamtudy si bude přisávat chladnej vzduch ze skříně a na vrtuli nebude plná teplota. Pokud máš multimetr s teploměrem tak si můžeš změřit kde kolik je °C. Z bufa by měl jít max 190°C, pak vybavuje bimetal na plášti topení s termostatem je to někde kolem 70 - 150°C ? (Hodnoty neberte na stupěň přesně. Pokud máte kdokoli přesnější údaje, rád přijmu kritiku.) Při 50°C vypíná žhavení a při 40°C vypíná doběh po vychlazení.
Včera sem pěkně namrznul na haxny, vim o čem mluvíš.
Včera sem pěkně namrznul na haxny, vim o čem mluvíš.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
No jo, pokud bych mu přidal studenčí, tak to jo... na to měření jsem se nedostal, bylo to provizorně udělané, byl jsem rád, že to drželo pohromadě ale moc bych nechtěl aby to zase přisávalo ze skříně, .... ale co by ne..
Termostat šteluju ne na vychlazení, ale na chycení , jak chytne, tak pět sekund a pryč se žhavením... at si to doběhne, kdy chce...ale to tak odpovídá...A z bufa zas tak moc přes 100° myslím nepůjde - i když kdo ví ...
Termostat šteluju ne na vychlazení, ale na chycení , jak chytne, tak pět sekund a pryč se žhavením... at si to doběhne, kdy chce...ale to tak odpovídá...A z bufa zas tak moc přes 100° myslím nepůjde - i když kdo ví ...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Při pouhých sto stupních máš v autě na výstupu na konci plechové roury už skoro zimu... Já to seřizuji vždy podle příručky a topí to slušně.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Asi máš pravdu,při té délce prahů .... papírovou knížku mám ted před sebou, je tam psáno, pojistka proti přehřátí 150° - 230° C, dočetl jsem se o obsahu CO 2 ve výfuku - 0,2% ... ale výstupní teplota nee a 3 objednací čísla
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Když semm začínal objevovat skvosty 613, tak mi topení hřálo málo a krátce, kontrolky byly odpojený, byl sem z toho mrzutej, že to na 4kW moc netopí... Až po rozebrání bufa sem zjistil závadu a pojistku přehřátí přemluvil ohybem k funkci kterou má vykonávat. Po seřízení průtoku paliva a montáži do auta sem byl mile překvalen, za jak krátkou dobu je v autě trenýrková teplota.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
no jo, já tam mám bn4 ne bn4/1, palivo seřízené, topení nekouří, topí spolehlivě, výkon má, ale horší je vytopit tu kabinu se skříní problém není. Ve skříni topím i propanem, takže bn4 je hlavně pro kabinu řidiče, ta je sice zaizolovaná proti teplu od motoru, ale od zimy je to horší. Myslím, že je ti taky jasné, že budeš muset nějaké topení vymyslet, jestli nechceš zmrznout, jelikož TATRA 805 má kabinu v létě rozžhavenou a v zimě dokonale promrzlou
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Jasně, správný auto. V létě hřeje, v zimě chladí! Bufa sem chtěl nacpat za sedačku nebo před motor, ale zatim řešim jiný věci. Ve skříni vozim Pohodu, ale vadí mi to větrání (přívod kyslíku, odvod CO2), na bufa mam připravenej pravej kastlík, ale nějak se nemam k instalaci.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných