bn4
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Pokud bylo jako jedno auto kuchyň a dovybavení druhýho auta, tak to bylo pro 6 lidí. Ve výbavě byli šuplíky (s nápisama koření) ve skříňce v levém zadním rohu boudy (za kamínkama). Mezi nádobím nechyběl ani vál na nudle. Takhle sem to vyzvěděl od Vlčáka. Pokud se mi něco podaří najít v literatuře, dam vědět, další detaily. Na závěr se kuchyň zrušila a obě auta měla stejný plnohodnotný vybavení.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Mirku někdo to třeba zvládá i při spánku. Určitě ty kamínka mají nějakou tepelnou setrvačnost a než vyhasnou, tak je totaky hodinka. Tudíž dle mýho odhadu může bejt v autě 3 hodiny příjemně, pak začne padat teplota (záleží na kvalitě izolace boudy a okolní teplotě). A v "terénu" sem nikdy víc jak 4 hodiny nestihnul naspat. Zejtra vyrazim na kopec znova, tak doufam, že na mě opět nevyjde letní spacák (minulej rok sem svůj zimní půjčil důležitějším osobám).
- míla 81
- Diskutujúci
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL - Bydlisko: Vysočina
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Ahoj bazilisaku, omlouvám se, dříve to nešlo. Fotky vnitřního pohledu kamínek jsou z Třince a jelikož Duhu zas až tak moc nemám v malíku, oslovil jsem lidi, kteří je vlastní a samozřejmě o nich mohou lépe hovořit. Přikládám tedy část z jejich zprávy:bazilisak napísal:Mílo, a k čemu přesně byl ten bojler na vodu kolem komínové trubky u Duhy ( tam to bylo 100%) ....?
.....opravdu byla v duhách kuchyňka a na komínové rouře boiler na ohřev vody.
Bylo to jen v Duhách B, které původně sloužily jako proviantní zázemí pro
obě sesterská auta A i B. Vozy B měly zabudovanou potravinovou skříň s
veškerým kuchařským vybavením i potravinami. Navíc ve výbavě auta byly
litinové pláty a kouřovod na stavbu polního ohniště. Za okny naší skříně
míváme na výstavách podrobný popis vybavení těch vozů. Ten boiler byl z
normálního černého plechu, uvnitř vždy rezavý a tak se hodil jen na ohřev
"užitkové" vody. Na čaj to prostě nebylo.....
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Mílo , velice děkuji, to, co jsi zjistil, je jistě nejen pro mě zajímavým zjištěním. DUHA byla moje 1. 805ka, toto provedení mi moc přirostlo k srdci. A ted , když zjištuji, že mise s tímto automobilem musela být supr výlet samostatně někam kde lišky dávají dobrou noc, a vařilo se tam, a vysílalo, topilo v kaminkách - rád bych to někdy zažil na vlastní kůži .
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Mílo také děkuji za podrobný popis, to je pořádný polínko do mýho ohniště zájmu.
Bazilišáku od včera večer až do dnes do 11 dohin sem prožíval, co si tak přeješ. Veku bylo -13°C a když sem před šestou vstával, tak mohlo bejt v autě -5°C. Uvařil se čaj a káva, nastartovalo topení a hurá rozmrzat a vysílat. Pouze to nebyl výše uvedený vůz. Při jednom spojení sem natrefil na jednoho síbíčkáře, co má doma právě Duhu a chce s ní jezdit po kopcích a vysílat. Tak je mezi námi další taková dušička. Auto má momentálně v K. V.
Bazilišáku od včera večer až do dnes do 11 dohin sem prožíval, co si tak přeješ. Veku bylo -13°C a když sem před šestou vstával, tak mohlo bejt v autě -5°C. Uvařil se čaj a káva, nastartovalo topení a hurá rozmrzat a vysílat. Pouze to nebyl výše uvedený vůz. Při jednom spojení sem natrefil na jednoho síbíčkáře, co má doma právě Duhu a chce s ní jezdit po kopcích a vysílat. Tak je mezi námi další taková dušička. Auto má momentálně v K. V.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Tak až na těch mínus 5° C ( to by bylo moje poslední dobrodružství - to bych nerozdejchal) bych to bral, i když DUHA je DUHA . To chce duhu s kamnama a střídání se na směny u kamen, a nemá to chybu !
JINAK Mílo, našel jsem na své vysoké skříni na přední části střechy číslo 188 , natřené barvou bílou, pod několika vrstvami khaki barvy. Znamenalo to typ nebo nějaké pořadové číslo ?
JINAK Mílo, našel jsem na své vysoké skříni na přední části střechy číslo 188 , natřené barvou bílou, pod několika vrstvami khaki barvy. Znamenalo to typ nebo nějaké pořadové číslo ?
- míla 81
- Diskutujúci
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL - Bydlisko: Vysočina
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Vypadá to na evidenční číslo....každé vozidlo u útvaru mělo své ev.č....
Já jsem v šuplíku ve stole mého Třince našel plechovou tabulku 20 x 20 cm, bíle natřenou a černými písmeny napsáno: T - 805
eč. 100-43-20
řidič: voj. Souček
(Pozn.: jinak jsem ještě zjistil, že tento Třinec byl u Vojenského útvaru Nitra)
Tyhle tabulky bývaly na vratech útvarových garáží nebo na sloupkách přístřešků pro vojenská vozidla. Někdy u toho bylo ještě číslo vojenské SPZky.
Já jsem v šuplíku ve stole mého Třince našel plechovou tabulku 20 x 20 cm, bíle natřenou a černými písmeny napsáno: T - 805
eč. 100-43-20
řidič: voj. Souček
(Pozn.: jinak jsem ještě zjistil, že tento Třinec byl u Vojenského útvaru Nitra)
Tyhle tabulky bývaly na vratech útvarových garáží nebo na sloupkách přístřešků pro vojenská vozidla. Někdy u toho bylo ještě číslo vojenské SPZky.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Moje SOBOTA byla u VÚ 2982 a do civilu šla 18.9.1974 . Já když byl na vojně, tak se jednotlivé ůtvary odlišovaly na nárazníku zpředu a zezadu třeba trojůhelníčkem a v něm číslo, nebo půlkruhem vybarveným a tak . Tohle číslo je i na fotu s Duhou.....
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Klucí a víte že máme všichni 805 od stejnýho útvaru? VÚ 2982 Nitra. Na moje auto byly vystavený papíry 7.10.1975
- míla 81
- Diskutujúci
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL - Bydlisko: Vysočina
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Můj Třinec šel do "civilu" až 18.6.91 jako ojeté nepotřebné vozidlo. Jestli je ze stejného útvaru nevím, v papírech je jen VÚ Nitra (číslo útvaru není). Co jsem koukal, tak v Nitře byl VÚ 2982 a VÚ 3299. Jinak č. 2982 měl i VÚ Litovel.....
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Tak to by ten třinec měl být dobrý , viděl jsem auta, co šly do civilu v 1986-9 , a všechny byly po G.O. ovšem s maximálním možným množstvím nových náhradních dílů , a byly suché jak pepř, nikde ani kapka motory jely jak pila. Byly to většinou Duhy. Kabiny nové, nebo po otryskání vše v zeleném základu formex . Tvůj třinec je zřejmě zbídačený až po odchodu z armády.
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Mirku, na tuhle otázku taky hledám odpověď. Snad se mi to povede nějak sesumírovat, ikdyž to asi nebude úplně přesný.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: bn4
A ten radiovůz od Brna (já ho podle fotky blíž nezatřídím), na který jsem sem před svátky dával odkaz (Avízo, 69kKč) a zase se objevil, je za ty prachy moc drahý, nebo nějak jinak prašivý, že se nemůže prodat? Paninka píše, že jde o "úloženku" s pár tisíci km...
Je to tedy malá vzácnost?
Je to tedy malá vzácnost?
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: bn4
ano, napodruhé tam bylo foto a zvenku to opravdu vypadalo na deklarované asi 3000km od výroby
netuším, jakou to má hodnotu, když nevím, kolik jich existuje
netuším, jakou to má hodnotu, když nevím, kolik jich existuje
- Jerry
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1607
- Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957 - Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Já to foto taky neviděl. Ale pokud to je jak říkáš, tak to je opravdu pěkná cena. Aut z továrny vyjelo jako 613 (přibližně 10 000 - 12 000), buď jako valník, nebo jako podvozek ze sníženym rámem. Ty pak karosovali u Sodomky v Karose Vysoké Mýto. Kolik bylo valníků a kolik skříní asi neví nikdo přesně. Můj odhad je někde kolem 7000 valníků a cca 3000 - 5000 skříní. Kolik a kterejch ví jenom Pán Bůh.
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: bn4
Tak jsem se tam znovu mrknul a fotky nikde . Asi mi hráblo. Nebo jsem totéž auto viděl jinde ve veteránské inzerci.
Včerejší přírůstek tamtéž:
TATRA 805Soukromý inzerát | Posunout inzerát
Predam nove hlavy na Tatru 805.Cena á-16eur.
Jméno: Palo Janoško
Adresa: Mestečko č.17 okr.Púchov 02052
Telefon 1: 0905894149
E-mail: janosko.pavolcentrum.sk
400 kachlí za novou hlavu.
Včerejší přírůstek tamtéž:
TATRA 805Soukromý inzerát | Posunout inzerát
Predam nove hlavy na Tatru 805.Cena á-16eur.
Jméno: Palo Janoško
Adresa: Mestečko č.17 okr.Púchov 02052
Telefon 1: 0905894149
E-mail: janosko.pavolcentrum.sk
400 kachlí za novou hlavu.
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: bn4
Tak dnes dohledat, kolik jich bylo, je opravdu problém, ale podle toho, co se mi v práci podařilo zjistit, tak jich bude necelých 15 000 kusů.
Těch 3000 km z výroby je opravdu nereálných, jsou to kilometry po poslední G.O. - tak to prostě bývá , že armáda nechávala ty auta neustále opravovat, a lakovat pořád dokola...
Těch 3000 km z výroby je opravdu nereálných, jsou to kilometry po poslední G.O. - tak to prostě bývá , že armáda nechávala ty auta neustále opravovat, a lakovat pořád dokola...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných