tlak zimných pneumatík

Technické problémy s našimi tatrovkami

Matus
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17 Okt 2007, 12:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Matus » 03 Feb 2008, 18:05

Stevo napísal:preco, 2.5atm v zime je nizsi tlak ako 2.5atm v lete? alebo naopak?
tak ako pise bazilisak, je to kvoli zahrievaniu. Pneu sa zahrieva aj v zime, ale pomalsie a najme o dost menej. Kto jazdi na motorke vie o com hovorim.

A nez sa zacnete hadat, alebo spekulovat, tak ja som si toto nevymyslel. Mam to v prirucke k autu. (nie k Tatre :) )

PS: na margo "inertneho plynu". Tento plyn sa najskor pouzival iba u pretekarov, pretoze potrebovali stabilny tlak v pneumatike - to vsetci pozname, oni nastavuju pruzenie, tlaky a zlozenie pneu na kazde preteky osobitne a auto nastupuje do preteku s predhriatymi gumami.

Ako sa to ma fukat do serioveho auta - neviem. Myslim si, ze malo by sa fukat viac ako predpisuje vyrobca, aby pneumatika pri pracovnej teplote mala pracovny tlak. Lenze vieme aku ma pneumatika pracovnu teplotu a tlak? Ja to neviem a ani nemam potrebu a chut to skusat. Inertny plyn som skusil raz, nezbadal som ziadnu zmenu, takze dalej uz nevyhadzujem peniaze, imo je to placebo a dalsia vec na vytahovanie penazi z vrecak.

Matus
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17 Okt 2007, 12:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Matus » 03 Feb 2008, 18:07

skuste mi prosim radsej niekto vysvetlit, preco vyrobca predpisuje ine tlaky v zavislosti na rychlosti. U mna su to 3 stupne a pri poslednom (210<) je to o cca 0,5 atm viac ako pri standardnom (160>)

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa ziza » 06 Feb 2008, 08:23

Si myslím... že proto aby se pneumatika méně vlnila v tangenciálním směru.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Stevo » 07 Feb 2008, 10:20

Matus napísal:
Stevo napísal:preco, 2.5atm v zime je nizsi tlak ako 2.5atm v lete? alebo naopak?
tak ako pise bazilisak, je to kvoli zahrievaniu. Pneu sa zahrieva aj v zime, ale pomalsie a najme o dost menej. Kto jazdi na motorke vie o com hovorim.

A nez sa zacnete hadat, alebo spekulovat, tak ja som si toto nevymyslel. Mam to v prirucke k autu. (nie k Tatre :) )

PS: na margo "inertneho plynu". Tento plyn sa najskor pouzival iba u pretekarov, pretoze potrebovali stabilny tlak v pneumatike - to vsetci pozname, oni nastavuju pruzenie, tlaky a zlozenie pneu na kazde preteky osobitne a auto nastupuje do preteku s predhriatymi gumami.

Ako sa to ma fukat do serioveho auta - neviem. Myslim si, ze malo by sa fukat viac ako predpisuje vyrobca, aby pneumatika pri pracovnej teplote mala pracovny tlak. Lenze vieme aku ma pneumatika pracovnu teplotu a tlak? Ja to neviem a ani nemam potrebu a chut to skusat. Inertny plyn som skusil raz, nezbadal som ziadnu zmenu, takze dalej uz nevyhadzujem peniaze, imo je to placebo a dalsia vec na vytahovanie penazi z vrecak.
Neviem, na motorke som v zivote nejazdil, a iste nema uplne odlisnu konstrukciu pneu nez auta, ze ano.
Casom je v pneumatike ajtak len skoro cisty dusik, kedze O2 samovolne unika cez plast pneumatiky a dofukovanim sa len zvysuje koncentracia dusika, cize zase sa len dostaneme k tomu ze je to zbytocne.
Samozrejme, ak jazdis kopce alebo slalom v zime, tak nieje jedno aky mas tlak, mozes veselo experimentovat ;-)

Matus
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17 Okt 2007, 12:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Matus » 19 Feb 2008, 14:39

Stevo napísal: Neviem, na motorke som v zivote nejazdil, a iste nema uplne odlisnu konstrukciu pneu nez auta, ze ano.
neviem ci je rozdiel v konstrukcii ale je rozdiel v zmesi a to taky, ze ked je pneumatika studena (=nezahriata jazdou) tak sa vyslovene smyka, co u aut takto nieje - to plati az v extremoch (napr na bridgestone re050 mam odskusane ze vyslovene smyka az pod -5, na motorke aj ked je vonku 30st tak tu gumu treba zahriat, inak to smyka)

Naopak po zahriati moto pneumatika drzi velmi dobre (nechcem hovorit ze lepsie ako na aute, lebo to nejako neviem exaktne porovnat, ale bezna moto pneumatika -nie nejaka supersportova alebo slick, je po ostrej jazde taka lepkava ze pri prejazde krajnicou na seba nalepi kamienky).
Aj prevadzkova teplota motopneu je omnoho vyssia ako na aute.

to len tak na okraj.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Stevo » 19 Feb 2008, 14:54

re050 ci symetricka ci asymetricka je s primesou silicy, a tzv vysokovykonny plast na ktorom sa na asfalte pod +5° nema jazdit. Ak si kupis na motorku pneu taktiez so smesou silicy, nemusis ju tolko zahrievat. Iba francuzske sroty
A samozrejme ze je moto pneumatika lepivejsia. Tam nejde o vysoky priebeh kilometrov, ani grip na roznych povrchoch. Skus na Dunlop D208 najazdit viac nez 6000km ;-)
To by na aute asi nikoho nebavilo menit pneu castejsie nez olej, nie?

Trosku sme odbocili, idem sa prefackat do kuta

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Stevo » 19 Feb 2008, 14:56

Stevo napísal:re050 ci symetricka ci asymetricka je s primesou silicy, a tzv vysokovykonny plast na ktorom sa na asfalte pod +5° nema jazdit. Ak si kupis na motorku pneu taktiez so smesou silicy, nemusis ju tolko zahrievat. Iba francuzske sroty
A samozrejme ze je moto pneumatika lepivejsia. Tam nejde o vysoky priebeh kilometrov, ani grip na roznych povrchoch. Skus na Dunlop D208 najazdit viac nez 6000km ;-)
To by na aute asi nikoho nebavilo menit pneu castejsie nez olej, nie?

Trosku sme odbocili, idem sa prefackat do kuta
kua ruky pomalsie nez mozog ... pointa bola v tom ze bud rad tym 050kam, pilot sport ci sc smykaju uz aj pri +15°

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa ladis » 19 Feb 2008, 14:58

Já si nafackuju předem... Na motorce to někoho baví?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Stevo » 19 Feb 2008, 15:00

ladis: Interval na vymenu oleja je tiez 6000km, takze to mas za jedno ;-) Mozes sa snazit jazdit velmi kludne, zoderies pneu za 6500km, a musis navstivit servis 2x po sebe ... takze sa to derie tak nejak spolu no :)

Matus
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17 Okt 2007, 12:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Matus » 19 Feb 2008, 20:13

Stevo napísal: kua ruky pomalsie nez mozog ... pointa bola v tom ze bud rad tym 050kam, pilot sport ci sc smykaju uz aj pri +15°
no, tie re050 dojazdim a dalsie uz neberiem, pretoze su sialene hlucne.
Mojim momentalnym favoritom je pirelli p zero nero alebo rosso assymetrico. BTW nevies aky je medzi nimi rozdiel? Otec mal v aute obe a boli obe vyborne ale rozdiel fakt neviem aky je.

na margo motorky, tak ako na aute, tak aj na motorke zalezi zivotnost pneu hlavne od stylu jazdy. Ja som schvalne pisal o "beznej" pneumatike a nie o SS, ktora vydrzi 3-6kkm. Osobne mam skusenost napr s metzeler Z4, ktora je sportovo-turisticka, t.j. je taky kompromis a najazdil som nej cca 18.000km a ked som ju dal vyzut tak mala este asi 1mm vzorok. (cize nebola na platno, resp na kord, ako u nas vela ludi jazdi) Pravda je, ze som jazdil zvacsa turisticky, ale bolo v tom aj cca 4x brno po 25min. Velmi dobra guma ale aj velmi draha.

S vymenou oleja je to tiez individualne, ja mam predpisane po 10.000km (fzs1000, mimochodom na predaj, ale nieje vzduchom chladena, takze tu asi moc zaujemcov nebude :) )

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Stevo » 19 Feb 2008, 22:48

050A za nic nevymenim, zero rosso sa mi moc drali a nelubili vodu. 050 obycajne symetricke som nejazdil, neviem ci hucia, skor zavisi od auta a geometrie.
Zero nero a zero rosso sa lisia pokial viem len dezenom, zero nero je skor "tuningovy", rosso assymetrico je pre silne limuziny. Ale je fuk ktoru kupis, pokial nemas quattro ktore ti ich rychlo zoderie, budes spokojny.
btw tiez predavam aj FZS, tiez tam mam momentalne Z4 a tiez ich zahrievam, bo inac su tie sroty na zabitie. :? Ze by boli drahe som si nejak extra nevsimol, ale bola chyba vyzut continentaly...
A nech ma nikto neukamenuje, napisem nieco k tatre .. ze .. hm .. nepotrebuje drahe pneu ;-D

Matus
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17 Okt 2007, 12:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Matus » 20 Feb 2008, 17:27

Z4 sa uz teraz vypredavaju, takze su lacne. 3r dozadu stal set 10-12tis.
Ja tam uz mam hodene Z6...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Stevo » 22 Feb 2008, 21:32

Vtedy este Z4 robili, ale to je fuk. Vcera sa u mna stavil dedo mraz a nadelil mi naku cernotu :mrgreen:
Prílohy
IMG_1655_s.jpg
SMRT michelinom pilot sport !!!

Matus
Diskusný nováčik
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 17 Okt 2007, 12:08
Kontaktovať užívateľa:

Re: tlak zimných pneumatík

Príspevok od užívateľa Matus » 25 Feb 2008, 10:52

no, to su tie co mam. hluk hluk hluk. ale drzia pekne a aj zivotnost mi pride OK.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných