Paralerní zapojení baterií
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Díky..těch příspěvků k tématu je opravdu jako šafránu...vždycky se to zvrtne někam jinam..ladis napísal:Ještě něco k tématu na fóru TKB.
D.A.: Paralera je něco jako karkulačka, to jsi nevěděl?
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Tak tedy ještě jeden - snad k tématu. Mohl by pomoci při přemítání nad 2x6, 2x12, 1x12 a celkovou kapacitou těchto zdrojů, která je a vždycky bude určená hmotností použitého olova. Všechna řešení mají i svoji ekonomickou stránku. Strycu, ono nebude líp. Je již delší dobu známo, že světové zdroje olova jsou prakticky na dně a víc už tohoto velevzácného kovu na Zemi nebude. Tomu odpovídá i vývoj ceny (v USD) této komodity - viz aktuální graf. Ceny olověných baterií letí i v ČR progresivně vzhůru a tak sny o dvou levných dvanáctivoltovkách, které budou po většinu roku stát (jak sám předpokládáš) nečinně v garáži, se ti mohou během dvou let značně prodražit.
- Prílohy
-
- price_charts_director.png (4.79 KiB) 7445 zobrazení
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
ja to az tak tragicky nevidim, este stale keby olovo doslo tu mame FE/NI aku, alebo NI/CD a tak podobne ...
inak tuto celkom zaujimavy clanocek ... http://www.motormix.cz/novinky.php3?num=1179
inak tuto celkom zaujimavy clanocek ... http://www.motormix.cz/novinky.php3?num=1179
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
No ano, máme i jiné druhy akumulátorů, ovšem pouze olověné dávají velký proud při poměrně malém poklesu napětí - v poměru k jednotce hmotnosti - a to i za nízkých teplot. Takže zatímco "rozhodující charakteristikou zdroje energie pro elektromobily je ze všech pohledů měrná energie (Wh/kg) a měrný výkon (W/kg) zdroje", pro zdroje startovací to není tak úplně pravda.
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Thomas, ano, zajímavé čtení.... už jsi někdy zkoušel startovat běžný motor nifkovou baterkou? Já ano. Š1203, NiFe 240Ah ... motorem to otočilo až asi při třiceti článcích - jj, ten nechutný vnitřní odpor. Jednalo se o auto vybavené pro ozvučování akcí v terénu a 45 uvedených NiFe článků jsme používali pro přímé napájení zesilovačů. I když tedy... elektromobil je můj dlouholetý sen. Mít na něj prachy - beru! Letos v létě jsem se v Norsku přesvědčil, že se s ním jezdit dá. A na mnoha parkovištích ( třeba u firem pro zaměstnance) tam již mají vyhrazena stání a instalované elektrické zásuvky. Hmm...
- tomas
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2325
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
- Kontaktovať užívateľa:
Ale hej, ja viem, ze olovene sa momentalne najviac hodia pre startovanie aut, ved preto sa aj vyrabaju, vsakze.
Uznavam, ze to asi nieje to prave orechove pri nife, bral som to tak, ze ked to vie rozbehnut elektromobil, malo by to vediet nastartovat aj motor Ale zdasa, ze to nebude take jednoduche
Etienne, nejak hapruje pridavanie prispevkov, hlasi mi to, ze to chcem pridat prispevok priamo a kasle to na mna
Uznavam, ze to asi nieje to prave orechove pri nife, bral som to tak, ze ked to vie rozbehnut elektromobil, malo by to vediet nastartovat aj motor Ale zdasa, ze to nebude take jednoduche
Etienne, nejak hapruje pridavanie prispevkov, hlasi mi to, ze to chcem pridat prispevok priamo a kasle to na mna
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1505
- Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
- Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
- Bydlisko: Karwin
- Kontaktovať užívateľa:
Bude stát. Jak spadne první sníh až do doby kdy poslední sůl ze silnic spláchne pořádný slejvák.ziza napísal:....které budou po většinu roku stát (jak sám předpokládáš) nečinně v garáži, se ti mohou během dvou let značně prodražit.
V létě bude 603ka využívána jako auto na dovolenou, weekendové free jízdy. Z toho důvodu se mi zdá parelerní zapojení dvou 12 voltových akumulátorů, jako nejefektivnější řešení..Nechci totiž za použití jedné 44Ah 12V šaškovat někde se startovací klikou, nechci aby mi jedna 100Ah 12V čouhala ať už z předního pravého nebo levého kastlíku, nechci kupovat dvě 6V pač cenově se mi nezamlouvají.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných