Paralerní zapojení baterií

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 30 Okt 2007, 08:15

Na měření stejnosměrných proudů ve stovkách ampér se zatím běžně u normálních lidí měřáky nevyskytujou.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Okt 2007, 08:44

Aha, takže nám trochu povyrostl chlapeček z fousatého fóru, ve kterém přiběhl do krámu pro jedno sádrrro a jedno másrrro a prodavačka se ho ptala " A kdopak tě posral?"

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 30 Okt 2007, 09:09

Štěpán napísal:Na měření stejnosměrných proudů ve stovkách ampér se zatím běžně u normálních lidí měřáky nevyskytujou.
Zastav se, až jej budeš chtít zapůjčit ;-)

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 30 Okt 2007, 09:16

ladis napísal:Ještě něco k tématu na fóru TKB.

D.A.: Paralera je něco jako karkulačka, to jsi nevěděl?
Díky..těch příspěvků k tématu je opravdu jako šafránu...vždycky se to zvrtne někam jinam..

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 30 Okt 2007, 09:57

Tak tedy ještě jeden - snad k tématu. Mohl by pomoci při přemítání nad 2x6, 2x12, 1x12 a celkovou kapacitou těchto zdrojů, která je a vždycky bude určená hmotností použitého olova. Všechna řešení mají i svoji ekonomickou stránku. Strycu, ono nebude líp. Je již delší dobu známo, že světové zdroje olova jsou prakticky na dně a víc už tohoto velevzácného kovu na Zemi nebude. Tomu odpovídá i vývoj ceny (v USD) této komodity - viz aktuální graf. Ceny olověných baterií letí i v ČR progresivně vzhůru a tak sny o dvou levných dvanáctivoltovkách, které budou po většinu roku stát (jak sám předpokládáš) nečinně v garáži, se ti mohou během dvou let značně prodražit. :?
Prílohy
price_charts_director.png
price_charts_director.png (4.79 KiB) 7445 zobrazení

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 30 Okt 2007, 10:02

No co, budeme startovat stlačeným vzduchem. Správný tatr{i,y}sta vždy ví, jak ušetřit.

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 30 Okt 2007, 10:23

A co třeba pyropatrony? :shock: Nebyly by pro omdlívající dav nadšených přihlížejících tatraobdivovatelů mnohem efektnější než klika nebo jen tichý, vzduchový (promiň) pšouk? :wink: Konstruktéři a tuneři, zamyslete se!

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 30 Okt 2007, 10:27

ja to az tak tragicky nevidim, este stale keby olovo doslo tu mame FE/NI aku, alebo NI/CD a tak podobne ...

inak tuto celkom zaujimavy clanocek ... http://www.motormix.cz/novinky.php3?num=1179

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Okt 2007, 10:41

Na něco se přijde, když dneska můžeme pro poslech rádia či telefonování v buši pět minut točit kličkou, tak v budoucnosti před každým nakopnutím vysuneme z kufru rotoped a budeme půl hodinky posilovat.

Zizo, nestraš lidi a se svými grafy táhni na Wall Street ;-).

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 30 Okt 2007, 10:44

No ano, máme i jiné druhy akumulátorů, ovšem pouze olověné dávají velký proud při poměrně malém poklesu napětí - v poměru k jednotce hmotnosti - a to i za nízkých teplot. Takže zatímco "rozhodující charakteristikou zdroje energie pro elektromobily je ze všech pohledů měrná energie (Wh/kg) a měrný výkon (W/kg) zdroje", pro zdroje startovací to není tak úplně pravda.

Štěpán---

Príspevok od užívateľa Štěpán--- » 30 Okt 2007, 10:55

Jenom aby dřív nedošla ropa

Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 30 Okt 2007, 10:57

Thomas, ano, zajímavé čtení.... už jsi někdy zkoušel startovat běžný motor nifkovou baterkou? Já ano. Š1203, NiFe 240Ah ... motorem to otočilo až asi při třiceti článcích - jj, ten nechutný vnitřní odpor. Jednalo se o auto vybavené pro ozvučování akcí v terénu a 45 uvedených NiFe článků jsme používali pro přímé napájení zesilovačů. I když tedy... elektromobil je můj dlouholetý sen. Mít na něj prachy - beru! Letos v létě jsem se v Norsku přesvědčil, že se s ním jezdit dá. A na mnoha parkovištích ( třeba u firem pro zaměstnance) tam již mají vyhrazena stání a instalované elektrické zásuvky. Hmm... :?

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 30 Okt 2007, 11:36

Ale hej, ja viem, ze olovene sa momentalne najviac hodia pre startovanie aut, ved preto sa aj vyrabaju, vsakze.

Uznavam, ze to asi nieje to prave orechove pri nife, bral som to tak, ze ked to vie rozbehnut elektromobil, malo by to vediet nastartovat aj motor :-) Ale zdasa, ze to nebude take jednoduche :-)

Etienne, nejak hapruje pridavanie prispevkov, hlasi mi to, ze to chcem pridat prispevok priamo a kasle to na mna ;-)

michal olejko

Príspevok od užívateľa michal olejko » 30 Okt 2007, 11:55

pánové tak je to úplně, ale úplně v HAJZLU! Byl jsem se dívat na baterie... 6V 77Ah a podražila na 3050Kč !!!!! :shock: to je velké grandfinále...

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 30 Okt 2007, 12:16

6V/77Ah 3050,- CZK neboli zdroj 12V/77Ah pro osobní automobil Tatra za bratru 6.100,- CZK? No na toto bych odpověděl asi takto : 12V/55Ah 1607,- CZK x 2 = 3.214,- CZK za zdroj 12V/110Ah........

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Okt 2007, 12:44

Ale to přestaneš být TaTaTaTatrovákem!!! :o

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 30 Okt 2007, 13:58

D.A., ještě jednou zkus užít tohle slovo ve spojení se mnou a zvážím možnost Tě při nejbližší příležitosti lehce inzultovat :twisted: :wink: .

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 30 Okt 2007, 15:49

Je mi jasné, že patříš mezi tatristy, bylo to myšleno jako memento pro váhající střelce ;-).

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mirek » 30 Okt 2007, 18:31

Pokračuju v of topic, nezní tatrista trochu jako autista? Nic proti Rainmanovi......

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 30 Okt 2007, 19:06

ziza napísal:....které budou po většinu roku stát (jak sám předpokládáš) nečinně v garáži, se ti mohou během dvou let značně prodražit. :?
Bude stát. Jak spadne první sníh až do doby kdy poslední sůl ze silnic spláchne pořádný slejvák.
V létě bude 603ka využívána jako auto na dovolenou, weekendové free jízdy. Z toho důvodu se mi zdá parelerní zapojení dvou 12 voltových akumulátorů, jako nejefektivnější řešení..Nechci totiž za použití jedné 44Ah 12V šaškovat někde se startovací klikou, nechci aby mi jedna 100Ah 12V čouhala ať už z předního pravého nebo levého kastlíku, nechci kupovat dvě 6V pač cenově se mi nezamlouvají. :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných