Paralerní zapojení baterií
Honza. S- mám takový pocit, že sis to pořádně nepřečetl. Můžu mít dva druhy dvoubateriového systému. První, kde stejné aku spojím natvrdo paralelně a napájím všechno - myslím si, že vše potřebné tady bylo napsáno. Druhý, kde mám startovací aku a aku napájející doplňkovou výbavu. Tady nutně musím mít dva různé aku, které nemůžu mít trvale spojené paralelně, proto se připojí k sobě pomocí relé jen když je nastartovaný motor a můžou se oba dobíjet.
.....Pokud toto pravidlo nedodržíte tak se musí používat buď tovární dvoubateriový systém co se používá v Austrálii na ofech , dá se koupit v Pzni u Daybicha nebo amaterské odpojování jedné aku výkonovým relém, což není nejlepší....
Když se dá koupit v Plzni, tak se asi nepoužívá jen v Austrálii, ne? Nebo jsou jinde na světě tak hloupí? Nebo se vyrábí po celém světě, ale používá se jen v Austrálii? Copak je na továrním systému tak dokonalého, že relé je amatérské a není nejlepší? Že to neprovádí tajemná skříňka s modrým podsvícením a bombastickými nic neříkajícími nápisy a vyzdvihování v reklamních nabídkách, Bůhvíkolik že to neřídí mikroprocesorů? A pokud máš averzi vůči relátkům, tak Tě můžu informovat, že na to stačí pár tranzistorů. U 12V systému stačí IRL3803 - vyzkoušel jsem, funguje perfektně.
.....Pokud toto pravidlo nedodržíte tak se musí používat buď tovární dvoubateriový systém co se používá v Austrálii na ofech , dá se koupit v Pzni u Daybicha nebo amaterské odpojování jedné aku výkonovým relém, což není nejlepší....
Když se dá koupit v Plzni, tak se asi nepoužívá jen v Austrálii, ne? Nebo jsou jinde na světě tak hloupí? Nebo se vyrábí po celém světě, ale používá se jen v Austrálii? Copak je na továrním systému tak dokonalého, že relé je amatérské a není nejlepší? Že to neprovádí tajemná skříňka s modrým podsvícením a bombastickými nic neříkajícími nápisy a vyzdvihování v reklamních nabídkách, Bůhvíkolik že to neřídí mikroprocesorů? A pokud máš averzi vůči relátkům, tak Tě můžu informovat, že na to stačí pár tranzistorů. U 12V systému stačí IRL3803 - vyzkoušel jsem, funguje perfektně.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Né, že není možno nastartovat ale, že se po několika dnech baterie vzájemně vybije a nebude možno nastartovat, což je rozdíl.ladis napísal:Honzo, něco z toho padlo zde i na jiných fórech a taky tady padlo několik poznámek vyvracejících nesmysly, které jsi nám napsal - tj. když nejsou baterie naprosto shodné, není možné nastartovat.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1006
- Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
- Tatry, ktoré vlastním: ---
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať užívateľa:
Nemajú dôvod sa vzájomne vybíjať, pokial sú to baterie s rovnakým napätím.Honza. S napísal:Né, že není možno nastartovat ale, že se po několika dnech baterie vzájemně vybije a nebude možno nastartovat, což je rozdíl.ladis napísal:Honzo, něco z toho padlo zde i na jiných fórech a taky tady padlo několik poznámek vyvracejících nesmysly, které jsi nám napsal - tj. když nejsou baterie naprosto shodné, není možné nastartovat.
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Samovibijení mezi deskama, různý vnitřní odpor atd. Jinak končím diskuzi na téma paralní spojení aku. zde se toho napsalo mnoho tak se zde nebudu na tomto foru opakovat:
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=770
http://www.offroadforum.cz/3/viewtopic. ... ie#p217172
http://www.4x4nazory.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=770
http://www.offroadforum.cz/3/viewtopic. ... ie#p217172
Škoda že končíš diskuzi - stále jsi nám neřel o tom geniálním továrním systému na který jsme tady všichni krátký. Na jakých principech pracuje atd. Já se těšil že se dozvím něco zajímavého od člověka s třicetiletou praxí a ono nic. Pořád tady meleš dokola jako svíčková bába "nejde to" a basta. Jedna věc je "hrabat se v elektrice" a "rozumět elektrice." Bez urážky. A ampérmetr mezi aku jsem samozřejmě zapojený měl. Po vyrovnání tekl mezi nimi proud v řádech desítek uA. Měřeno Metexem s přesností 0,3%.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Když odhlédnu od gramatické chyby, stále mi není termín "samovybíjení mezi deskami" jasný a nebudu tě uvádět do rozpaků otázkou, co jsi tím myslel. Různý vnitřní odpor také nemá vliv (ten se projevuje nestejným rozdělením vybíjecích proudů). Ano, spojíš-li dvě baterie paralelně, je velmi pravděpodobné, že na začátku, vlivem jejjich nestejných napětí, bude procházet proud. A to tím větší, čím větší bude rozdíl potenciálů a menší součet vnitřních odporů obou zdrojů (ohmův zákon, že...). Velikost tohoto vyrovnávaccího proudu bude limitně klesat k nule, jak se budou potenciály vyrovnávat. Praxe si zde podává ruku z theorií - někde mám graf průběhu vyrovnávacího proudu mezi dvěma 55Ah olověnými akumulátory. Při počátečném rozdílu napětí 280mV klesl proud na (mnou) neměřitelnou hodnotu (<10uA) za necelých 5h. Paralelně spojené akumulátory provozuji já, Radek Žáček a někteří další na tomto fóru a tebou popsaný symptom nepozorujeme. A mimochodem, děkuji za ty odkazy. Vydržel jsem jen prvních pár stránek
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
To je mi krásná novoroční debata, chudáci "ofáci" (to je pojem, to kdo vymyslel, měl by dostat přes obličejovou část), musí utrácet tisíce za vysoce speciální zařízení, které jim po dni až dvou úplně nevycucá baterie, aby mohli nastartovat. Ladis holt vydrží víc, já ty sepsané myšlenkové plody "inženýrů" od "ofů" vydržel číst jen chvíli, zřejmě jsem příliš prakticky založený člověk a suchá nepodložená teorie na téma "mezi ofáky jednooký král ten, kdo zná název veličiny označující elektrické napětí" mě tak nebere....
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Paralerní zapojení baterií
Včera jsem opravil trabanta. A protože byl v háji i akumulátor, trochu jsem zapátral a mám dobrou zprávu pro všechny odpůrce logiky a fyzikálních zákonů. Autobaterie 6 V, 77 Ah za 1850,- Kč.
A Honzo, už jsi našel ampérmetr?
A Honzo, už jsi našel ampérmetr?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Paralerní zapojení baterií
Zdá se, že Honza ještě ampérmetr nenašel, zato já jsem našel 6V akumulátor Varta za pouhých 1890Kč .
- ziza
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 426
- Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Paralerní zapojení baterií
A já konečně našel (včera kolem půlnoci) mírové řešení dlouholetého konfliktu kolem serio - paralelních baterek.ladis napísal:...zato já jsem našel 6V akumulátor Varta za pouhých 1890Kč .
Stryci, heuréka
Správně jsou dvě 6V Varty v serii a k nim jedna "dvanáctka" paraleRně.
- Havrla
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: 04 Apr 2006, 18:53
- Tatry, ktoré vlastním: AEK
Autobus - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Paralerní zapojení baterií
Zdar
Ja mam v AEKu dve baterie paralelne a to nasledovne.
Primarni baterie ze zapojena prez manualni origo odpinac a slouzi jako primarni zdroj el. energie pro vuz.
Sekundarni baterie ze pripojovana prez elektrickej stykac pouze pokud je otocen klicek zapalovani, nebo pokud zapnu kouzelnej prepinac.
Uz koloikrat se mi stalo ze jsem nechal rozsviceno nebo neco a vybyl primarni baterii, prisel jsem do auta, trapne otevrel klickem dvere, prepnul prepinac, auto ozilo jak ve Startracku, nastartoval jsem a odjel
Havrla
Ja mam v AEKu dve baterie paralelne a to nasledovne.
Primarni baterie ze zapojena prez manualni origo odpinac a slouzi jako primarni zdroj el. energie pro vuz.
Sekundarni baterie ze pripojovana prez elektrickej stykac pouze pokud je otocen klicek zapalovani, nebo pokud zapnu kouzelnej prepinac.
Uz koloikrat se mi stalo ze jsem nechal rozsviceno nebo neco a vybyl primarni baterii, prisel jsem do auta, trapne otevrel klickem dvere, prepnul prepinac, auto ozilo jak ve Startracku, nastartoval jsem a odjel
Havrla
- bazilisak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 897
- Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Paralerní zapojení baterií
Náhodou jsem narazil na tu 6V 77ah za 1157 kč ....http://autobaterie.heureka.cz/varta-sta ... 7ah-360-a/
- Honza. S
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 77
- Dátum registrácie: 11 Dec 2007, 18:02
- Tatry, ktoré vlastním: Už mám doma pouze elektrocentrálu s motorem T603
- Bydlisko: Benešovsko CZ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Paralerní zapojení baterií
Kdyby jsi potřeboval tak mám nové baterky 95-100Ah 800A za 1600,-
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní