Strana 1 z 9

Paralerní zapojení baterií

Napísané: 28 Okt 2007, 15:03
od užívateľa jack
Všem přeju pěknou neděli.
Má někdo z osazenstva TP zkušenost s paralerním zapojením dvou 12ti voltových 44 amperhodinových akumulátorů u vozu T603..?? Když je ve voze jedna baterie 12V 100Ah, nejen že čouhá z kastlíku, ale taky neustále zatěžuje levé přední kolo, což není zrovna to pravé ořechvé. O dvou 6ti voltových bateriích zapojených do serie neuvažuji.

Napište vaše zkušenosti. Dík.

Napísané: 28 Okt 2007, 15:05
od užívateľa ladis
Mám pocit, že bude možné aplikovat zkušenosti z vozů T613. A na toto téma se na obou fórumech vyplýtvalo mnoho elektronů. Hledej...

Napísané: 28 Okt 2007, 16:19
od užívateľa Lucián
U T603 bych se na to vykašlal, několik let jsem jezdil s baterkou, která nestartovala, pouze dávala proud pro tyristor a klika je po ruce vždycky.
Teď z pohodlnosti (nějak stárnu) mám v T603 1x 12V 44Ah, na to občasné ježdění to stačí. A nebo se dá úplně bez baterky a nějakou tu 9V obyč baterečku vždycky s sebou, aby alespoň zapalování házelo jiskru, klika zmůže vše.

Napísané: 28 Okt 2007, 18:43
od užívateľa Luboš
Já bych tam dal jednu trochu větší dvanáctku.

Napísané: 28 Okt 2007, 19:16
od užívateľa jack
Nevím no..je sice fakt, že budu s 603jou jezdit jen pár krát v roce..ale na druhou stranu šaškovat někde s klikou, to přeci není pro T603 důstojné. :) Ale je to jedna z možností.

Co se týče Lubošova nápadu. Jednu dlouhou 12V baterku do kastlíku nenarvu. A jezdit na jednu malou 44Ah...to bych ji mohl taky rychle odrovnat.

Napísané: 28 Okt 2007, 20:15
od užívateľa Jerry
Máš zbytečný obavy, že baterii rychle odrovnáš... Na ten styl provozu "párkrát doroka" je to naprosto adekvátní volba.
A ještě k tej klice, jde o úhel pohledu, já s Koušákem sme se takhle celý léto bavili, kamkoli sme přijeji, tak se seběhnul houf lidí a okukovali... Mě bylo blbý, jen tak otočit klíčkem a odjet... tak se vytahnul onen zázrak, otočilo se motorem a byl slyšet potlesk a jásot lidí a pod tím hlukem šepot exhaustorů.... :lol: Sice muší bejt motor seřízenej jak švícary, ale o to se u Koušákovo 603 nemusim vůbec bát. :wink:

Napísané: 28 Okt 2007, 22:03
od užívateľa Dan
Já tam mám 55Ah a vejde se.

Napísané: 28 Okt 2007, 22:26
od užívateľa Standa Dosadil
Pro spokojený život akumulátoru (libovolné kapacity) je nejdůležitější udržovat jej v plně nabitém stavu, čili po každé jízdě dobít. Konstruktéři totiž před půlstoletím nepředpokládali, že se budeme ploužit městy se zapnutýma světlama rychlostí 20 km/h...

Napísané: 29 Okt 2007, 01:45
od užívateľa Luboš
Nemám pocit, že by šestsettrojka nedostatečně dobíjela, standardní osvětlení to dynamo bez problémů utáhne. Až nebudou k dostání asfaltové šestky, tak tam dám třeba jednu 55ku a mělo by to stačit.

Napísané: 29 Okt 2007, 09:16
od užívateľa Standa Dosadil
Tlumená světla vpředu 110 + 6 W, vzadu 7x5 W, zapalování, blikání, brzdění řekněme 50 W - to je celkem 200 wattů. Pochybuji, že tento střední výkon je schopné dodávat dynamo během jízdy městem - dynamo se připíná k baterii v otáčkách, kdy skoro řadím další kvalt...

Napísané: 29 Okt 2007, 09:32
od užívateľa jack
Jerry napísal:t... tak se vytahnul onen zázrak, otočilo se motorem a byl slyšet potlesk a jásot lidí a pod tím hlukem šepot exhaustorů.... :lol: Sice muší bejt motor seřízenej jak švícary, ale o to se u Koušákovo 603 nemusim vůbec bát. :wink:
Tak motor mám seřízený jak tříplášťový Glasshütte, ale pro AUTO jakým je 603ka, klika je vhodná opravdu a jenom na seřizování vůlí ventilů.. :wink:
Ale vždy říkám..proti gustu žádnej dyšputát.. :)

Napísané: 29 Okt 2007, 09:45
od užívateľa D.A.
Jenom malá bezvýznamná připomínka - proč tou jednou "těžkou baterií" místo LP kola nezatížit PP?

Napísané: 29 Okt 2007, 09:53
od užívateľa jack
D.A. napísal:Jenom malá bezvýznamná připomínka - proč tou jednou "těžkou baterií" místo LP kola nezatížit PP?
To je docela jedno, jestli máš stálý tlak na LP nebo PP kolo...ne..??

Napísané: 29 Okt 2007, 09:55
od užívateľa jack
Jinak tady jsem našel potřebné informace o kladech i záporech paralerního zapojení baterií. A jdu do toho.

Napísané: 29 Okt 2007, 09:56
od užívateľa ladis
Není. Většina z nás má ženy o pár kilo lehčí, takže je baterka dorovnává ;-). Snad leda, že by častěji řídily ony.

Napísané: 29 Okt 2007, 09:59
od užívateľa Štěpán
v autě které má víc jak tunu snad není 20kg u jednoho kola problém. Snad někdo neřeší jestli jede v autě sám nebo nemá třeba o X0 kg lechčího spolujezdce?? A co tak třeba umístění krabice s nářadím v kufru?

Napísané: 29 Okt 2007, 10:00
od užívateľa jack
Uuuuuups..zapomněl jsem dát adresu :lol: :lol:

http://www.tatraportal.sk/forum/viewtop ... ht=baterka

Napísané: 29 Okt 2007, 10:06
od užívateľa jack
Štěpán napísal:v autě které má víc jak tunu snad není 20kg u jednoho kola problém. Snad někdo neřeší jestli jede v autě sám nebo nemá třeba o X0 kg lechčího spolujezdce?? A co tak třeba umístění krabice s nářadím v kufru?
Já si myslím, že když konstruktéři navrhli dva kastlíky na baterie, kvůli rozložení vah..tak asi pro to měli pádný důvod. A s názorem, že 603ja je předimenzovaná, ta toho snese, se neztotožňuji. I když je vidět, že je stavěná opravdu bitelně.. :wink: Stačí se jen mrknout na torzní tyč přední nápravy. :lol:

Napísané: 29 Okt 2007, 10:16
od užívateľa Mirek
Ladis má pravdu, když dáš baterku doprava bude vše OK, vyváží řidiče na levé straně. Na druhou stranu pokud to vyvážení řešíš kvůli pneumatikám - stejně dřív ztvrdnou a zpuchřejí než aby se jednostraně sjely. A pokud to řešíš kvůli jízdním vlastmostem - máš při ostré jízdě přesně odváženého spoljezdce? Takže nakonec mi to přijde vcelku bezpředmětný řešit. Mimochodem, kam chodíš do školy?

Napísané: 29 Okt 2007, 10:17
od užívateľa jack
Mirek napísal:Mimochodem, kam chodíš do školy?
Mám to napsaný v profilu. Na Báňskou do OV.