T-613 proč to sakra nemaže ?
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
T-613 proč to sakra nemaže ?
Ahojte.
Mám problém s motorem v Adamovce.
Motor se mi přehřívá a hned jak se trochu zahřeje přestane mazat při volnoběhu nebo alespoň kontrolka svítí.
To samé se projevuje při prvním startu kontrolce dlouho trvá než zhasne.
Přikládal sem to mizernému oleji tak sem jej vyměnil i s filtrem.
Bohužel změna k lepšímu minimální akorát se to méně přehřívá.
Pokud vás něco napadá tak poraďte.
Jinak Adamovku co nevidět celou rozeberu a začne velká renovace,
Motor mám už připravený jiný.
Ještě mi chybí pár věcí ale hlavně čas a čas lidí co mají nástorje a dovednosti.
Posuďte sami že rozhodit Tatru před panelákem s nářadím co sem měl na škodovku asi není nejlepší nápad
Mám problém s motorem v Adamovce.
Motor se mi přehřívá a hned jak se trochu zahřeje přestane mazat při volnoběhu nebo alespoň kontrolka svítí.
To samé se projevuje při prvním startu kontrolce dlouho trvá než zhasne.
Přikládal sem to mizernému oleji tak sem jej vyměnil i s filtrem.
Bohužel změna k lepšímu minimální akorát se to méně přehřívá.
Pokud vás něco napadá tak poraďte.
Jinak Adamovku co nevidět celou rozeberu a začne velká renovace,
Motor mám už připravený jiný.
Ještě mi chybí pár věcí ale hlavně čas a čas lidí co mají nástorje a dovednosti.
Posuďte sami že rozhodit Tatru před panelákem s nářadím co sem měl na škodovku asi není nejlepší nápad
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Jestli bylo olej 140°C to nevím měl sem pocit že stupnice končí 120°C .
Jistě ale vím že na tepoloměru je vyznačená hodnota červeně tak za tou už sem byl auto přestane táhnout.
Olej je tam 10W40 stejně jako tam byl předtím akorát místo polského nějaký německý což je podružná informace.
Robertovka tímto problémem netrpěla mazání se nerozsvicelo a teplota i za okolních teplot převyšujících 35°C nepřestupovala 90°C.
Taky to omoc lépe jelo a brala 16L/100 km a byla v ní 15W40 tuším Valvoline
Jistě ale vím že na tepoloměru je vyznačená hodnota červeně tak za tou už sem byl auto přestane táhnout.
Olej je tam 10W40 stejně jako tam byl předtím akorát místo polského nějaký německý což je podružná informace.
Robertovka tímto problémem netrpěla mazání se nerozsvicelo a teplota i za okolních teplot převyšujících 35°C nepřestupovala 90°C.
Taky to omoc lépe jelo a brala 16L/100 km a byla v ní 15W40 tuším Valvoline
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Mne motor má 100 stupňov poslednú dobu... ale to bude tým že už asi potrebuje umyť. Ťahá pekne, spotreba oleja OK, tlak oleja svieti len keď je motor zastavený alebo niekde prudko zabrzdím tak to preblikne ak je hladina niekde medzi spodnou úvraťou a stredom.
Ju.
Inak môže byť že to je tlakové čidlo. Čo sa týka tej teploty môže ten motor byť hrrrozne špinavý Nie je tomu tak?
Ju.
Inak môže byť že to je tlakové čidlo. Čo sa týka tej teploty môže ten motor byť hrrrozne špinavý Nie je tomu tak?
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
- Robert
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Souhlasím s Edou.
Ono na tom motoru je vháji skoro vše avšak zajímavé je že i přez hrůzostašný stav je při seřízení a výměně karburátorů, rozdělovače, svíček, kabelů, zapalování, oleje a filtrů podávat celkem uspokojivý výkon (myslím tím že ješte slouží než výkon v KW).
Jsem názoru že nemá cenu tento motor dávat dohromady když mám ještě jeden který je na tom podstatně lépe.
Problémem je že na Tatře některé části váží více než sčím sem schopen manipulovat.
Tak teď čekám až bude mít někdo čas aby mi stím pomohl.
Doufal sem že by tomu šlo ještě trochu odlechčit proto sem vyměnil ten olej.
A celkem mě překvapilo že to šlo jak po másle dokonce mi neuniká olej z filtru jak sem se bál že tomu bude až jej vyměním .
Ono na tom motoru je vháji skoro vše avšak zajímavé je že i přez hrůzostašný stav je při seřízení a výměně karburátorů, rozdělovače, svíček, kabelů, zapalování, oleje a filtrů podávat celkem uspokojivý výkon (myslím tím že ješte slouží než výkon v KW).
Jsem názoru že nemá cenu tento motor dávat dohromady když mám ještě jeden který je na tom podstatně lépe.
Problémem je že na Tatře některé části váží více než sčím sem schopen manipulovat.
Tak teď čekám až bude mít někdo čas aby mi stím pomohl.
Doufal sem že by tomu šlo ještě trochu odlechčit proto sem vyměnil ten olej.
A celkem mě překvapilo že to šlo jak po másle dokonce mi neuniká olej z filtru jak sem se bál že tomu bude až jej vyměním .
Robert - chvíľku som so záujmom sledoval túto diskusiu, kam povedie..
myslím, že sa tu miešajú 2 problémy:
prioritný je, že sa motor nadmerne prehrieva (príčiny môžu byť rôzne, na základe poskytnutých údajov môže byť hlavná príčina v zlom mechanickom stave)
následný problém je s tlakom mazania - prehriaty minerálny olej prudko stráca viskozitu, a teda aj mazací tlak, čo môže byť ešte umocnené väčšími vôľami v kľukovom mechanizme,
pokiaľ je motor už takto silne opotrebený, nemá význam ho ďalej prevádzkovať, treba sa rozhodnúť buď pre jeho opravu (vysoká finančná náročnosť), alebo naozaj čím skôr do vozu inštalovať motor, ktorý je na tom lepšie,
neviem, koľko km má ten prvý motor nabehané, ale asi to bude hodne - kľukový mechanizmus začína mať citeľnejšie vôle pri normálnej údržbe tak nad 500 tis. km, pričom motor je schopný vydržať ešte o dosť viac - opakiujem ale, za predpokladu predpísanej údržby a normálneho používania ..
myslím, že sa tu miešajú 2 problémy:
prioritný je, že sa motor nadmerne prehrieva (príčiny môžu byť rôzne, na základe poskytnutých údajov môže byť hlavná príčina v zlom mechanickom stave)
následný problém je s tlakom mazania - prehriaty minerálny olej prudko stráca viskozitu, a teda aj mazací tlak, čo môže byť ešte umocnené väčšími vôľami v kľukovom mechanizme,
pokiaľ je motor už takto silne opotrebený, nemá význam ho ďalej prevádzkovať, treba sa rozhodnúť buď pre jeho opravu (vysoká finančná náročnosť), alebo naozaj čím skôr do vozu inštalovať motor, ktorý je na tom lepšie,
neviem, koľko km má ten prvý motor nabehané, ale asi to bude hodne - kľukový mechanizmus začína mať citeľnejšie vôle pri normálnej údržbe tak nad 500 tis. km, pričom motor je schopný vydržať ešte o dosť viac - opakiujem ale, za predpokladu predpísanej údržby a normálneho používania ..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Už někdo z vás viděl tuhle součástku vadnou? Jistě, mění se s každou GO a kdo ji nevymění, tomu poteče. Tolik zákon schválosti. Ale nefunkční čidlo jsem ještě neviděl. Pokud chceš přesto měnit, staré čidlo nevyhazuj, ale vykuchej, přivař nátrubek a připoj tlakovou hadici s manomentrem. Teprve měření ukáže, že ano. Mimochodem, kontrolka svítí poklesne-li mazací tlak pod pětinu jmenovité hodnoty při volnoběhu - pokud mě pamět neklame, a pokud ano, Heky mě jistě opravípeterzz napísal:Tak ako povedal Edo a MM,bude to najskor cidlo.Ak je cidlo OK,to bude horsi pripad...
- Tatřík
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 180
- Dátum registrácie: 27 Máj 2007, 20:19
- Tatry, ktoré vlastním: T613/3 , r.v. 1989
- Bydlisko: Chrudimsko
- Kontaktovať užívateľa:
Musím potvrdit slova Ondreje. Na Tatře se mi to sice ještě nestalo, ale s ohledem na to , že se jedná o shodné čidlo jako u škody 120 (nepletu-li se), musím říct, že mým rodičům se to stalo během takřka dvacetiletého užívaní a 200 000 km 2x. Čidlo neteklo, ale najednou začala svítit kontrolka. Po výměně čidla zase zhasla. Podotýkám, že olej byl měněn v pravidelných intervalech a vždy ho bylo dost. Jednou u staršího typu čidla (to s vyšším tělěm) stačilo vyčištění a ještě vydrželo, než kleklo.
jeden bol na Škode 120 LS (zrazu začala svietiť na voľnobehu, po pár km už pri asi 1200 ot. a rýchlo sa to zhoršovalo, potom už pri nejakých ľ-š tis. ot. - to som dorazil domov a čidlo vymenil - staré zahodil),
druhýkrát sa mi to stalo na T603 - tam som čidlá iba vymenil medzi motormi, možno na tom odloženom ešte bude, musím pozrieť,.
no a tretíkrát na T613, to som tiež zahodil,
takže - malá šanca tu je, príležitostne to pozriem, to čidlo z T603 bolo ale tuším nejaké menšie, ako tie dve ostatné.
No a asi 2x mi tie čidlá začali tiecť, ale snímali dobre - tie som tiež vyhodil..
druhýkrát sa mi to stalo na T603 - tam som čidlá iba vymenil medzi motormi, možno na tom odloženom ešte bude, musím pozrieť,.
no a tretíkrát na T613, to som tiež zahodil,
takže - malá šanca tu je, príležitostne to pozriem, to čidlo z T603 bolo ale tuším nejaké menšie, ako tie dve ostatné.
No a asi 2x mi tie čidlá začali tiecť, ale snímali dobre - tie som tiež vyhodil..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 05 Jan 2007, 12:21
- Tatry, ktoré vlastním: T 613
T 613-2
T 613-3
T 613-3
T 613-3 - Bydlisko: Týniště nad Orlicí
- Kontaktovať užívateľa:
čidlo
S vadným čidlem jsem se také minulý měsíc popral. Nejprve kontrolka nezhasínala při nastartování, ale po zvýšení otáček zhasla. Pak asi po 50km zhasínala nad 3000ot./min. Tak se milé čidlo vyhodilo, namontovalo se jiné ze Škody 120 a je klid. Nepamatuji si to přesně, ale mám za to, že škodovácké čidlo má rozdílnější tlak.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 240
- Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
- Kontaktovať užívateľa:
Měl jsem čidlo na Š110, které po nastartování nechtělo zhasnout a teprve po delší době a zvýšených otáčkách zhaslo. Když jsem motor vypnul, naopak čidlo zhaslo s malým zpožděním. Řekněme taková těžká hystereze. Chovalo se dost podobně jako vámi popisovaná čidla. Tehdy jsem také koupil nový, ale nakonec jsem zjistil, že to staré „špatné“ není špatné, stačilo ho vyčistit. Dírka vedoucí k membráně spínající kontakt byla ucpaná utemovaným kovovým prachem - resp. šedou kovovou kašičkou z otěru motoru. Stačilo ji vyčistit drátkem, vypláchnout v petroleji a čidlo po zpětné montáži chodilo jako nové.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Já našel na Lubošových stránkách (mimochodem, díky za ně, jsou tam poměrně užitečné informace) toto:Mimochodem, kontrolka svítí poklesne-li mazací tlak pod pětinu jmenovité hodnoty při volnoběhu - pokud mě pamět neklame, a pokud ano, Heky mě jistě opraví
,,Nejmenší tlak oleje v motoru 147 kPa při 1000 min-1 a teplotě oleje 80 °C"
Je to v článku popisující T613-3 v časopise Automobil revue.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Dneska jsem měnil na jedné tatře rozvoďáky, tak jsem to čidlo měl vymontované, ale nevšiml jsem si, že by tam byla přímo vyražená nějaká hodnota. Těch 30-60 kPa zní reálně, stará škodovka (už v základu vybavená palubním tlakoměrem ) dokáže na volnoběh při 800 ot/min vyvinout nějakých cca 160-170 kPa, tak u tatry tipuju, že to bude podobná hodnota.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných