Kde teče olej z motoru 613?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Je pravděpodobnější únik oleje z chladiče, nebo z ložisek ventilátoru? (T613)

chladič
11
69%
ventilátor
5
31%
 
Celkom hlasov: 16

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 18 Júl 2007, 12:54

Nový chladič na výměnu mám nachystaný, ale ještě furt si nejsem jistý že to ze starého teče! Prý de chladič vyměnit i když je motor v autě. To si sám neudělám.
Jezdit s tím jde v pohodě, ale když zastavím tak ten dým z motoru je nepříjemný. Aby na mně někde u benzínky nezavolali hasiče!

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 18 Júl 2007, 13:31

Chladič vyměníš v pohodě... nezapomeň si nachystat i těsnící o-kroužky.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 18 Júl 2007, 13:53

Na výměně chladiče opravdu nic není, stačí desítka a třináctka klíč a do hodiny to máš hotový i s umytím motoru okolo.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 18 Júl 2007, 19:55

chladič nieje problém vymenit, okrem O-kružkov, by som použil aj nejaký silikonsajrajt na tesnenie motorov, a najdoležitejšia vec je "usadzovač" tej dvojitej podložky za chladič, ale ten si vyrobíš.... robil som to už 2x, ale na hodinu som sa nedostal, skorej počítaj dve hodky aj s cigárou a hned si možeš umyt motor....

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 18 Júl 2007, 21:21

O víkendu mě jeden chladič čeká, tak to schválně stopnu.... :D

ziza.

Príspevok od užívateľa ziza. » 19 Júl 2007, 09:08

MarekK napísal:.... skorej počítaj dve hodky aj s cigárou a hned si možeš umyt motor....
Štěpáne.... skorej počítaj najmenej dva razy toľko a vela u toho nefajči, :wink: nebo to budeš dodělávat za tmy a motor zůstane jak kompost. Radek sice vymění cooler možná pod 30minut, ale Radek je Radek. My, obyčejní a smrtelní, sice nezaběhneme stovku za 9,8s, ale kam potřebujeme si dojdeme, že. Tak nachystej doporučené pomůcky a pusť se brzo ráno do toho! 8)

ondrej.

Príspevok od užívateľa ondrej. » 19 Júl 2007, 10:32

ziza - dobre si to napísal, naprostý súhlas! :wink:

Štěpán---

Príspevok od užívateľa Štěpán--- » 19 Júl 2007, 10:51

Odhad na výměnu chladiče a umytí motoru je tak púl dne, s tím že by ještě za světla nebylo špatné to projet. To znamená že kdybych nemusel v sobotu do práce tak bych se do toho mohl pustit. V neděli to vypadá taky na práci, takže zas smůla. Skusím ještě vyměnit těsnění pod víčkama ventilů a třeba to dá pokoj. Stejně nemám ty těsnící o-kroužky a nemám čas je shánět.
Do 11.8-Lednice to musí být schopné jezdit delší trasy!

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 21 Júl 2007, 10:23

Vyměnil jsem těsnění pod víčkama ventilů a zjistil jsem, že několik teklo.
Problém je, že jedna závitová tyčka na kterých jsou matky držící víčka vytrhla závit z motoru. Je jiné řešení než tam udělat věčí závit a udělat speciální tyčku s potřebnýma závitama? Myslím lepení nebo tak něco.

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 21 Júl 2007, 11:14

Ano je možné nechať závit pancierovať, alebo osadiť špecialnou vložko, ptom možno použiť skrutku pôvodných rozmerov. Pdobne sa opravujú strhnuté, či poškodené zaávity na sviečky.

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 21 Júl 2007, 11:27

Dík za radu, udělám vložku. Je na to třeba speciální materiál kvůli teplotní roztažnosti? Asi bych koupil normální závitovou tyč a do ní vyvrtal díru a udělal závit.

tomcat1
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 20:11
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ba-oklolie
Kontaktovať užívateľa:

Recoil

Príspevok od užívateľa tomcat1 » 21 Júl 2007, 11:46

Myslim ze to nieje treba vyrabat, existuje profesionalny opravarensky system na poskodene zavity Recoil. Su ludia co sa tym zivia a pridu ti zavit opravit k tebe domov. Robia to aj tam kde sa opravuju hlavy. (motorove)
http://www.ulme.sk/index2.htm
http://www.impkontakt.sk/index2.php?url=recoil.php
Mam s tym dobre skusenosti, ten zavit je lepsi ako novy (kvalitna ocel)

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 22 Júl 2007, 00:12

Kua moc nehlasujete, synci.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 22 Júl 2007, 09:18

ja mám teraz zmontovanú zadnú kapotu, a miesto kapoty tam mám nalepený papier. Po naštartovaní sa objavili kvapky na papiery, práve nad ventilátorom, vo ventilátore mám tesnenia vymenené. Mám však v motoru tak o cca 0,5 litra oleja viac než max. aj si motor sem tam fúkne na modro. to doteraz nerobyl... pod autom nemávam žiadne kvapky, olej dolievym velmi sporadicky, naposledy však som dolial moc (som sa čudoval, že tolko chýba), asi zostla vysiet ventil....
Stepán: budú to dve hodky, uvidíš :wink: ja som šnek, a tak mi to trvalo....motor som vytahoval dva dni :wink: , a niektorí tu tvrdia časy za ktore, ja zmontujem naráznýk + zadné čelo + odpojenie tiahla plynu.....

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 22 Júl 2007, 11:05

To sou takové práce, když člověk neví do čeho de. Když to někdo dělé po 10 tak to de rychle.
Mně vždycky překvapí to že se někde nejde dostat normálním nářadím, nebo tam nejde strčit ruka. Když už něco de snadno, ukáže se chyba jinde! Těď sem vymňoval těsnění pod váčkama ventilů hned jeden závit v motoru špatný - ale byl už špatný dotahoval sem to s citem! Kde mám teď shánět někoho kdo mi tam dá vložku??
Spravoval sem kliku u dveří spolujezdce a musel sem si na to vyrobit speciální klíč aby se tam šlo zevnitř dveří dostat. Hrál sem si s tím tak 3 dny. Kdybych vyndal rámky oken tak je tam budu zase tři dny usazovat.
Chladič vyměňovat sám nebudu, to rači nechám udělat ve Skokách!

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Júl 2007, 21:03

Trošku praktických informací k tématu..... nejčastější místa úniků z chladičů jsou patrny na obrázkách - pájené spoje voštin do základové desky, důrazně doporučuji, pokud nemáte 100% jistotu že chladič, který hodláte namontovat místo poškozeného těsní, předem si ho odtlakujte, vyčištěný a zbavený zvenku i zevnitř mastnoty, oleje a špíny....
Prílohy
úniky_zezadu.jpg
úniky_zepředu.jpg
připojení_chladiče.jpg
tlakovací_souprava.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 22 Júl 2007, 21:27

Jakým tlakem se to má zkoušet? 4 bary bude asi málo?

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 22 Júl 2007, 21:39

4 atmosféry jsou moc. Zkouší se tak na 1,5- 2,00 atmosfer.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 22 Júl 2007, 22:17

1,5 je provozní tlak v horkém motoru (takže to v žádném případě nelze považovat za zkušební přetlak), až 2,5 běžně vytvoří na chvíli ztuhlý mogul v zimě při startu a vytočení ledového mororu (nejčastějí příčina likvidace těchto chladičů), 4 atm. nejsou moc, úniky na obrázkách se vyjevily už při 1,1. Zkoušel bych mezi 3-5 atm.....

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 22 Júl 2007, 22:21

Radek: tak zakolko si to vymenil?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných