Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Technické problémy s našimi tatrovkami

08.Oposum

Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Príspevok od užívateľa 08.Oposum » 28 Máj 2007, 22:53

Zdar. Dnes mi jeden známý přivezl na prodej hliníkové kola,které jsem v životě neviděl a to už jsem toho viděl docela dost. Jsou to prý origo kola z Mitsubishi GT3000 (což potvrzuje nálitek "made in Japan") a prý se tyto kola dávali,na T 613 určené na vývoz do Anglie. Rozteč mají 5x 112, 16" vzor pavučina. To by ale nebylo nic tak zvláštního. Zvláštní jsou v tom,že nejsou na jednu pneumatiku např. 205x16,ale každé kolo má pneumatiky dvě vedle sebe! Jejich rozměr je 125x90x16. Takže je to v podstatě "dvojmontážka" jako u náklaďáku,ale nejsou do dva disky sešroubované k sobě,je to jeden disk,který má kromě bočních opěr pro gumu(nevím jak to přesně nazvat) i dvě opěry uprostřed.Mezi oběma gumama je mezera asi 1cm,nedotýkají se.Z čela vypadá jako úplně běžné kolo,zvrchu vypadá jako dvě dojezdová kola vedle sebe. Jsou téměř nové,střed zlatá barva,límec asi 4cm-leštěný.Pokud někdo něco víto o takových kolech,ozvěte se.Můžu je případně vyfotit. Oposum

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 28 Máj 2007, 22:55

... and so urban legend begins... ;-)

08.Oposum

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Príspevok od užívateľa 08.Oposum » 28 Máj 2007, 22:59

08.Oposum napísal:Zdar. Dnes mi jeden známý přivezl na prodej hliníkové kola,které jsem v životě neviděl a to už jsem toho viděl docela dost. Jsou to prý origo kola z Mitsubishi GT3000 (což potvrzuje nálitek "made in Japan") a prý se tyto kola dávali,na T 613 určené na vývoz do Anglie. Rozteč mají 5x 112, 16" vzor pavučina. To by ale nebylo nic tak zvláštního. Zvláštní jsou v tom,že nejsou na jednu pneumatiku např. 205x16,ale každé kolo má pneumatiky dvě vedle sebe! Jejich rozměr je 125x90x16. Takže je to v podstatě "dvojmontážka" jako u náklaďáku,ale nejsou do dva disky sešroubované k sobě,je to jeden disk,který má kromě bočních opěr pro gumu(nevím jak to přesně nazvat) i dvě opěry uprostřed.Mezi oběma gumama je mezera asi 1cm,nedotýkají se.Z čela vypadá jako úplně běžné kolo,zvrchu vypadá jako dvě dojezdová kola vedle sebe. Jsou téměř nové,střed zlatá barva,límec asi 4cm-leštěný.Pokud někdo něco víto o takových kolech,ozvěte se.Můžu je případně vyfotit. Oposum
Ještě bych jen doplnil,že prý ty Tatry byli určené pro Bishop (ale nevím,co to znamená,znám je maziva Bishop original),a rok výroby těch kol je 87 viz nálitek a taky jsem je na GT 3000 na netu nikde neviděl,ale z něčeho být přece musí.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 29 Máj 2007, 00:24

vsak vyfot ne?! Na 613-4 mi se davali v dobach tapani (1992-93) litaky a gumy dodavane firmou Bazala Automotive, vetsinou prime wheels, CA. usa, gumy toyo nebo semperit, nebo "sportaky" made in taiwan. Od 1994-1995 nastala spoluprace s firmou borbet - potazmo michelin

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 29 Máj 2007, 05:45

Když ten vlastní vývoj 6x14" skončil...

Oposum

foto

Príspevok od užívateľa Oposum » 29 Máj 2007, 18:17

Eda napísal:vsak vyfot ne?! Na 613-4 mi se davali v dobach tapani (1992-93) litaky a gumy dodavane firmou Bazala Automotive, vetsinou prime wheels, CA. usa, gumy toyo nebo semperit, nebo "sportaky" made in taiwan. Od 1994-1995 nastala spoluprace s firmou borbet - potazmo michelin
Dnes jsem to nafotil,pneu ja Avon Turbospeed,na krytce kola je nápis "JJD Whells concept" a "presented by Crimson" Oposum
Prílohy
Kolo Crimson.jpg
Kolo Crimson 3..jpg
Kolo Crimson zad..jpg
Kolo Crimson det díry.jpg
Kolo Crimson 5..jpg

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 29 Máj 2007, 20:08


Užívateľov profilový obrázok
dzordzi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 30 Mar 2007, 18:27
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa dzordzi » 29 Máj 2007, 20:38

Tak také som ešte nerobil. -Díky za to- "Velebnosti du blejt!!!"

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 29 Máj 2007, 22:29

Je to celkom zaujímavé. Ale nebudú sa jednotlivé pneu rôzne opotrebovávať?

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 30 Máj 2007, 11:22

Myslel som si ze Tento prispevok rozputa vacsiu diskusiu, hlavne som cakal nejake postrehy od tych ktory sa tu do vsetkeho vzdy tak vyznaju :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 30 Máj 2007, 11:41

Erik napísal:Myslel som si ze Tento prispevok rozputa vacsiu diskusiu, hlavne som cakal nejake postrehy od tych ktory sa tu do vsetkeho vzdy tak vyznaju :wink:
... ved zacni

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 30 Máj 2007, 11:42

To se divím, že by nikdo neměl dvojmontáž na šestsettřináctce... :o

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 31 Máj 2007, 00:40

Erik napísal:Myslel som si ze Tento prispevok rozputa vacsiu diskusiu, hlavne som cakal nejake postrehy od tych ktory sa tu do vsetkeho vzdy tak vyznaju :wink:


Ved preco nie, ked tu nikto nevie reagovat...
Len tak na okraj tuto koncepciu vyvinuli v U.S.A. , Tento typ konstrukcie ma niekolko vyhod. Jedna z najvacsich vyhod je ta, ze pri defekte sa prederavi vo vacsine pripadov iba jedna pneumatika, takze auto ostava aj nadalej plne ovládatelné a jazdne vlastnosti sa tiez v zasade nezmenia, takze auto moze bez problemov urazit vela km. Dalsou vyhodou je zmensenie brzdnej drahy- pri testoch sa ukazalo ze pri brzdeni z rychlosti 110 km/h sa brzdna draha zmensila zo 46m u normalnych pneumatik na 36,5m! Dalsou vyhodou je zlepsenie jazdnych vlastnosti za mokra, kde na suchej vozovke ostavaju nezmenene, za mokra je medzerou medzi pneumatikami odvadzane vacsie mnozstvo vody ako beznou pneumatikou, cim sa znizuje hlavne riziko vzniku aquaplaningu.
Bezne vyrábané rozmery 125/85-R16 alebo 125/90-R16 (Yokohama, Avon)
A na 613 vyvazane do anglie sa pravdepodobne tieto kola nemontovali- do GB bolo vyvezenych len par kusov a ak by niektory z nich mal taketo atypicke pneumatiky, urcite by o tom vedel niektory z nasich odbornikov navstevujucich TP

Stevo napísal: ...ved zacni


... mozes pokracovat :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 31 Máj 2007, 08:43

Erik napísal:... mozes pokracovat :wink:
Naco, kludne pokracuj. Ocividne ta to s googlom bavi, casu mas dost ...
:twisted:

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 31 Máj 2007, 19:42

Len preco potom je po velmi dlhej dobe u nakladnych aut presne opacny trend a vyrobcovia sa zamerali na jednomontaz, namiesto dvojmontaze :)

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Príspevok od užívateľa D.A. » 31 Júl 2008, 13:04

Plácnu sem něco, co zcela nesouvisí s dvojmontáží, ale s alternativním obutím 7J15H2 5x112 ano. Vhodnější thread s disky z Passatu je bohužel uzamčen.

Tak dlouho jsem sháněl "ještě jednu" sadu plecháčů 15" ("Meďour"), až jsem právě místo toho zakoupil zachovalé liťáky v tomto rozměru a s ET33, světe div se - z Omegy II.
Jediný snadno překonatelný zádrhel - musel jsem v řádu desetin mm uvolnit průměr středního otvoru. Ale totéž bylo potřeba dělat u před lety zakoupených Exipů, které předtím jezdily na Mercedesu. Čili taky žádný hendikep.

Hrrr na Omegy! ;-)

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Príspevok od užívateľa Mojžo » 31 Júl 2008, 14:54

Ano ano. Ale Omega by mala mať 5x110 :)

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Príspevok od užívateľa miloš » 31 Júl 2008, 19:46

Ja se tedy vratim k prehistorickemu prispevku oposuma. Je to nesmysl vsech nesmyslu!!!! Na Mitsubishi 3000 se NIKDY nemonovaly vyse zminene predpotopni pavuciny a zminena dvojmontaz je totalni nesmysl.Chtel bych detailne videt, jak byly reseny kordy pneumatik.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Príspevok od užívateľa D.A. » 01 Aug 2008, 06:29

Nemala, sedí mi tam... :-O

Užívateľov profilový obrázok
Mirek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 554
Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M
Bydlisko: střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Re: Zvláštní hliníkové kola na vývozní Tatru

Príspevok od užívateľa Mirek » 01 Aug 2008, 18:03

Jsou to opravdu originály z Omegy B ? Měl bys foto? Tam by totiž vážně měla být ta rozteč co píše Mojžo. A nebo se oba pletem (což bych byl jenom rád, mám v tom případě dostatek kol na Tatru)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných