Strana 1 z 4

T613 - LPG

Napísané: 29 Apr 2007, 00:30
od užívateľa Robert
Ahoj rád bych otevřel diskusi na téma zástavby LPG do Tatry 613.
Určitě sou zde lidi kterí LPG mají s různými poznatky.

Co sem slyšel tak prý trpí ventily.
A kolik máte s LPG naježděno ?

Díky Robert

Napísané: 29 Apr 2007, 01:21
od užívateľa Jerry
Jestli chceš do Tatry plííín, tak ji sháněj už s plíííínem, je to levnější... A navíc Ti nikdo přestavbu nebude chtít udělat, páč většina plynoservisů tatry nezná (popř. to pořádně doprasí). Prohledej TP i TKB, už je toho na obou portálech qantum. Nebo napiš na toto téma Radkovi SS :oops: , on Ti pomůže. Radku promiň... :wink:

Napísané: 29 Apr 2007, 01:34
od užívateľa Zdenek
Co se týče ceny zástavby LPG: http://www.movita.cz/brc.htm

Napísané: 29 Apr 2007, 10:15
od užívateľa michal heky
Ehm, ten odkaz Zdenku pojednává o sekvenčním vstřikování LPG, což je u tatry obvykle mimo mísu.

Napísané: 29 Apr 2007, 13:16
od užívateľa Zdicho
Ale dělají i Porsche;)

Re: T613 - LPG

Napísané: 29 Apr 2007, 15:56
od užívateľa Zdicho
Robert napísal:Ahoj rád bych otevřel diskusi na téma zástavby LPG do Tatry 613.
Určitě sou zde lidi kterí LPG mají s různými poznatky.

Co sem slyšel tak prý trpí ventily.
A kolik máte s LPG naježděno ?

Díky Robert
Já osobně jsem byl kdysi proti LPG v tatře. Abych řekl pravdu, jsou Tatry, do kterých bych LPG nedal. Např do M95, resp. jakékoliv s motorem Mi, do Scioneri také ne, pak do velmi zachovalých vozů v původním stavu jakékoliv modelové řady.

S LPG jsem měl cca 3 Tatry. V jedné bylo Lovato, byla to hrůza. Zbývající dvě měly BRC, což bylo o něčem jiném. Longa s LPG mám dodnes. Najeto cca 25000 km ve všech třech, s longem cca 20 tkm. I když jsem byl proti LPG, tak když už jsem to měl doma, tak jsem na něj zkusil jezdit. Nejprve s negativními poznatky (Lovato), pak opět negativum (BRC) u další Tatry, ale po seřízení karburátorů motoru jsem byl brutálně překvapen, co to udělalo s výkonem motoru na LPG. Navíc brutální řev, který se začal ozývat odzadu při sešlápnutí akcelerátoru "na podlahu" mě děsil k smrti a po zádech mi běhal mráz :D :D :D.

Chci tím říct, že pokud bych měl mít nějakou T613 na "běžné ježdění", samozřejmě udržovanou apod., ale ne nijak vyjímečnou, tak bych se LPG nebál a klidně do něj investoval. Lepší asi bude sehnat nějaké slušné auto již s instalovaným LPG a upravit si jej podle svých představ, aby ti vyhovovala funkce vodního okruhu, praktičnost při jakékoliv manipulaci, spolehlivost čerpadla apod. Tohle vše má smysl, pokud s ní budeš jezdit hodně a často. Pokud vyjedeš párkrát do roka, tak se s LPG vůbec neobtěžuj. Mě osobně LPG při těch cca 25 tkm ušetřilo něco málo přes 40 tkč, což není vůbec zanedbatelné, ne?

Jenom si nekupuj T613 s LPG a diferákem 3,909, protože pak nesmíš sednout do žádného Mi, protože i 4,36i ti bude připadat jako líná svině (ve spodních otáčkách). :twisted:

Napísané: 29 Apr 2007, 15:59
od užívateľa Zdicho
Jo a za tyhle informace naval dobré čelní sklo :P

Napísané: 29 Apr 2007, 22:54
od užívateľa Robert
Děkuji za vaše odpovědi.

Takže když to chci na každodenní ježdění tak by bylo LPG dobré ?
Zajímalo by mě jak to je z hlediska pohodlnosti jízdy a údržby.

Mám škodu 120 na LPG a sem docela spokojený není to první škodovka s LPG a tak sem došel stejnému poznatku že BRC je o moc lepší než LOVATO.
Jinak co LPG u š 120 spolehlivě likviduje je karburátor, hlavu motoru ,nepřímo pak zadní nápravu a spojku vzhledem k její mizerné údržbě protože je nad ní bomba a tím zamezen přístup.

Avšak jako nejlepší se mi jevilo BRC a škoda rapid 5Q po výměně motoru sem si to seřizoval sám a náhodou se mi povedlo že moje matka sním jezdí ještě teď a to za 90 haléřů na 1 km.
Na jízdu velice pohodlné a lepší starty než na benzín kromě zimy kdy to je třeba lechce přikrmit jinak výkon nižší ale běh motoru v nízkých otáčkách plynulejší.

Zajímalo by mě jak je to u Tatry. Ideální výsledek by byl kdyby to příjemně jelo, drželo volnoběh a žralo tak abych to utáhl na normální ježdění.

Napísané: 29 Apr 2007, 23:13
od užívateľa Zdicho
Však on ti tu jeden synek zítra poradí;)

Napísané: 29 Apr 2007, 23:26
od užívateľa Jerry
Tak tak, Zicho dobře poradil... Já sem jednu čtyřku na plíííín po cestě z Brna na Prahu po D1 rozdejchal na 200km/h a ještě se jí vesele chtělo dál... Ale to už olej prosakující v rohu vany, strhávaný proudem vzduchu pod autem, přistával na tlumiči a po zastavení na benzině (pro nanuka), se odpařoval a vypadalo to, jako když hoří auto.... prostě hustej dým od zadku auta. V tu ránu byla benzína prázdná... Na ty vyděšený obličeje nezapomenu. :lol: :lol: Tak sem dotahnul pár šroubků na vaně a jelo se dál domů. 8) Koušák může potvrdit, jeli jsme spolu.

Napísané: 30 Apr 2007, 08:53
od užívateľa radek
Zdicho, to by jsi se divil, jak elegantně by na "i" motoru 613 běžel sekvenční vstřik LPG, nastavením procentuelního předvstřiku by se elegantně minimalizovala ta blbá odezva na pedál plynu (tedy ta doba, než se v té obrovské sací komoře dimezované na pětilitr uděje natolik podstatná změna tlakových poměrů, aby na ni ECU reagovala). Bohužel, zatím nedisponuji "i" motorem 613, na který bych to dal, tož prozatím v případě T613 to jistí BRC+karburátory+zátah od 500 ot/min rulezzzz... a sekvenci si užívám v AJ6 4.0......

Napísané: 30 Apr 2007, 11:08
od užívateľa Zdicho
Radku já bych se nedivil, já bych to chápal, jen bych s M95 nechtěl jezdit se žlutou nálepkou LPG na zadním okně;)

Napísané: 30 Apr 2007, 11:21
od užívateľa radek
Píšeš výše o "...... M95, resp. jakékoliv s motorem Mi.......", k této části se vztahuje má poznámka... jinak souhlasím, že z hlediska historické hodnoty té které serie by bylo lepší zplynit jednu z těch desítek tuctových sedmistofek než M95, to ano..... :D

Napísané: 30 Apr 2007, 11:28
od užívateľa Stevo
No mna velmi pozitivne prekvapil splynovac prins na 4.4ke ... ale kedze auto muselo casto do podzemnych garazi, isiel princ hladat trojhlaveho draka :-)

Napísané: 30 Apr 2007, 11:37
od užívateľa Zdicho
radek napísal:Píšeš výše o "...... M95, resp. jakékoliv s motorem Mi.......", k této části se vztahuje má poznámka... jinak souhlasím, že z hlediska historické hodnoty té které serie by bylo lepší zplynit jednu z těch desítek tuctových sedmistofek než M95, to ano..... :D
Píšu o tom, co se mi válí doma...

Napísané: 02 Máj 2007, 08:48
od užívateľa Robert
Ahoj všichni tak sem si pořídil novou Tatru no je celkem pěkná avšak
mé počáteční našení opadlo když sem zjistil že motor na LPG jede tak mizerně že se to nedá popsat dá se to popsat asi jen takto auto na LPG "jede" .

Jinak malé info o zástavbě :

- systém BRC
- ohřev vody přímo v tlumiči
- pro oběh vody použit dle mého názoru opravdu diskutabilní způsob
a to že pro oběh vody byla použita bezínová pumpa kterou pro
karburátory nahradila elektrická.
- plynové nástavce nad karburátory ( nevím jak to jinak pojměnovat )
jsou ve vzduchovém puzdru a filtrem

Napísané: 02 Máj 2007, 08:49
od užívateľa Robert
a teď pár fotek co napoví

Napísané: 02 Máj 2007, 08:50
od užívateľa Robert
další

Napísané: 02 Máj 2007, 08:50
od užívateľa Robert
a další

Napísané: 02 Máj 2007, 08:50
od užívateľa Robert
a zatím poslední