Barum 205/70R14 OR38

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 11 Apr 2007, 00:35

Nevím tězko se to posuzuje bylo to hodně rychlé ale hned na začátku sem snad nebrzdil nevím jediné co vím určitě že kola sem zaflekoval až když sem se smykem otočil možná že dobrý řidič by zas pustil brzdu a potočil volantem čímž by možná zůstal na silnici.

To stím ohříváním mi připomělo že kamarád co jel za mnou mi říkal že se mi z toho kola prý kouřilo.
A on jen tak koukal až sem se vymázl.

Nenapadlo mě že by to bylo vzduchem z motoru.
Byla docela zima

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Apr 2007, 02:13

Zdicho, odpovědnost výrobce za škody způsobené vadným výrobkem je promlčena po uplynutí deseti let od uvedení na trh. Zkrátit tu lhůtu nelze, ani kdyby s tím zákazník souhlasil, takové jednání by bylo vždy neplatné. Jestli se správně pamatuju (nechce se mi to teď hledat...), tak tři roky od vzniku škody by měl Robert na uplatnění náhrady na výrobci.

Že by se ty zadní gumy nějak nadměrně zahřívaly od motoru, to se mi nezdá. Stejný defekt mám zažitý i na oktávce, kde se určitě zadní gumy od ničeho neohřívají a naopak na tatře mi odešla vždy přední. Sice nikdy úplně nebouchla, ale jedna MP7čka náhle změnila tvar z celkem pravidelného toroidu na docela brutální šišoid. :D

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 11 Apr 2007, 06:59

Roberte, pro mne zbývá příliš nezodpovězených otázek. Doufal jsem, že když se pochválím se svou loňskou příhodou, budeš aspoň trochu sdílný. O konkrétní výši postihu mi nejde, spíš se zajímám, jestli Ti vůbec dali vinu. Kdyby to byla čistě technická závada a řidič se ničeho nedopustil, nebyl by důvod k pokutování.
Dál mi není jasné, proč jsi je vůbec volal a jaký měli důvod zásahu, když jsi viditelně nic cizího nepoškodil, škoda na vozidle asi nepřesáhla 50 tisíc a nedošlo ani ke zranění osob. S odklizením nehody Ti pomohl nějaký šofér náklaďáku. Tak proboha proč?
A na posledním místě jsem se ptal, kde to bylo.

Jestli můžeš, napiš mi třeba SS.


>Zdicho: Na tom by něco mohlo být - s "nebržděním". Když jsem řídil první zimu, bouchla mi na staré dvojkotrojce LZ guma (OR38), bylo to ještě dávno před zlomem letopočtu ;-). Na uježděném sněhu, ve stoupání a táhlé pravotočivé zatáčce, právě při předjíždění nějaké boleslavské prdlavky (Rožnov -> Frenštát, stoupání do Pindule), rychlost cca 90 km/h. Velká rána a potom mlácení, vzduch hned pryč. Nic zvláštního jsem nedělal, dokončil předjížděcí manévr a auto nechal dojet do zastavení ke krajnici. Bylo obsazeno 4 lidmi. Chovalo se to v rámci možností i přes klouzavý povrch "normálně", bez stahování do stran.

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 11 Apr 2007, 07:06

A když už sme u toho a budem doufat že se seženu další Tatru dočeho jí mám obout ? a jak stím mám jezdit totiž dost nerad bych to ještě někdy opakoval. můj dotaz se týká jak gum tak disků protože schánět origo
14-ky sem sice zkoušel ale nesehnal sem nic slušného akorát jednou sem měl za stěračem inzerát s číslem na origo Barumky 1500kč / ks

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 11 Apr 2007, 07:13

http://www.pneumatikypriamo.com/start.html

ja by som asi zvolil 205/65/15

Užívateľov profilový obrázok
tomas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2325
Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 23:06
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomas » 11 Apr 2007, 07:14

teda aj 15" disky

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 11 Apr 2007, 07:27

ok tak díky teď už jen tu Tatru

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 11 Apr 2007, 07:30

Je dobré vědět, jestli otázka leží tak, na čem jezdit slušně, nebo na čem jezdit na plné kulky?

Kdybych měl programově létat 200+, tak jdu minimálně do 16"-17" a nějakých ZR s pořádnou výkonovou rezervou, u kterých se s častým "pálením" počítá už při výrobě. Nedávno mi nabízel jeden podnikatel u Skopčáků po podrobném vyzvědění, na co to chci (ptal jsem se po nějakých pěkných discích 7J15) sadu kol pro meďoura E obutou ve fungl nových gumách, moc pěkné 5paprskáče, 4 kusy, vše za 400,-. Do smlouvání jsem nešel, protože 16" mě nezajímají. Ale cena to byla zajímavá a na 350 bych ho určitě dostal. Brali jsme tam potom podobnou sadu na takový trakař pro kolegu.

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 11 Apr 2007, 09:05

Kurnik nič príjemné toto.

Niekto mi spominal, ze ked sa s Tatrou prevratis na strechu, ze je konec, ze si hned mrtvi. Som rad, ze si zivy Smile

Kua ked si ja predstavim, ze som s MP7ckami jazdil na plne gule, tak mi je az zle teraz Sad

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 11 Apr 2007, 09:07

Robert napísal:A když už sme u toho a budem doufat že se seženu další Tatru dočeho jí mám obout ? a jak stím mám jezdit totiž dost nerad bych to ještě někdy opakoval......
Čo keby si pre zmenu skúsil jazdiť ako duševne zdravý človek! :evil:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 11 Apr 2007, 09:17

Šeďo, to je bajka z rodu těch, že kdo překročí 50 km/h, jistě zemře, nebo že by se kastle s původním provedením Vignaleho zadních sloupků zlomila... :-).

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 11 Apr 2007, 09:20

D.A. napísal:... sadu kol pro meďoura E obutou ve fungl nových gumách, moc pěkné 5paprskáče, 4 kusy, vše za 400,-. Do smlouvání jsem nešel, protože 16" mě nezajímají. Ale cena to byla zajímavá a na 350 bych ho určitě dostal. Brali jsme tam potom podobnou sadu na takový trakař pro kolegu.
Já jsem měl dneska taky brutální sen agente;)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 11 Apr 2007, 09:21

Šedo, pkial T613 položíš na strechu dostatočne"jemne , tak sa jej okrem trochu sprehýbaného krycieho plechu strechy nič nestane, akurát sa trochu "počúra :lol: Dokonca ani sklá sa nevyzujú. Mám to odskúšané :wink:

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 11 Apr 2007, 09:23

No newim, je to už 5. týden, ale vsadil bych se, že tam ta kolca ještě má. 16" už dneska nikdo nechce :-).

Když jsem se (jinde) vyptával po plechových poklicích z W123 v jakémkoli stavu kvůli pérkům, tak mi všichni řekli "Rarität" a že je to bez šance...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Apr 2007, 12:59

Agente, 400 pytlíků kafe, byť by to byl jen Standard, není zase tak dobrá cena... :P

Tak co radíte za gumy v rozměru 205/70R14? Žádný známější výrobce jejich výrobu zatím neobnovil. Má někdo zkušenosti s těmi falkeny, nakangy, hankooky nebo toyi? Debicy se údajně přestaly dělat...

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 11 Apr 2007, 13:01

D.A. napísal:...A na posledním místě jsem se ptal, kde to bylo.
Dovolím si tipovat: pražský okruh ve stoupání od Řeporyjí ke Slivenci, povolená 130..., dovolí-li náhodou hustota provozu (=nestojí-li v pravém pruhu kamiony), jezdí se zde snadno o něco rychleji..., dle fotografií byl (velikonoční?) víkend a provoz na zdejší poměry "minimální"...
Ale i odpovědi na předchozí otázky D.A. by mě zajímali.
Robert napísal:Ahoj rád bych tento příspěvek pojal jako varování, zajímavoas a humornou příhodu v jednom .
Jen tu humornou příhodu nějak nemohu najít. Asi ten šok z přežití...

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 12 Apr 2007, 09:06

Aby to nezapadlo, než se Robert ozve...
Včera vysypanou půlku formy (3 tuny?) z kamiónu ocenili jako přestupek za 2000,- Kč. Bylo tam i poškození vozovky.

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 12 Apr 2007, 11:59

Tolik odborníků tady na fóru, jak různí lvi, tak antilvi, či signatáři a nikdo nemá názor na vliv žhavého vzduchu na praskání pneumatik? To jste mě zklamali, chlapi:(

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 12 Apr 2007, 12:40

Můžu já? Můžu?

Když jsem měl vloni v létě podezření na přibrzďující destičky na zadní nápravě, válel jsem se po opuštění dálnice několikrát v prachu, abych zjistil, jestli se tam něco příliš nehřeje. Při té příležitosti jsem osahal i pneumatiky a to i z vnitřní strany. Rozhodně nemůžu tvrdit, že by byly výrazně teplejší než moje dlaň. Závěr z toho nevyvozuji žádný, nechám to těm, co nepodepsali ;-) Na D1 se chystám v pátek. Mám přibalit teploměr? ;-)

Pneu OR 38 se mi rozpadlo několik kusů, ovšem žádná tak drastickým způsobem. Poslední kapkou bylo vytvoření boule na PZ kole při rychlosti něco přes 160 tachometrových. Bylo to v mírné zatáčce a měl jsem toho plné ruce. Dokážu si představit, že pokud by byl oblouk ostřejší, mohlo to špatně dopadnout. Na palubě dvě ženské a dvě děti :oops:

Michal B.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 240
Dátum registrácie: 11 Dec 2006, 13:21
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michal B. » 12 Apr 2007, 12:46

No dobrá.
Já si myslím, že při tak vysoké rychlosti dochází k ohřevu pneumatiky hlavně z důvodů jejího rychlého průběhu deformace a z tření ve styku s vozovkou a na tento jev je normálně pneumatika konstruovaná. Ohřev od motoru bych zanedbal, protože množství proudícího chladného vzduchu od jízdy danou rychlostí je tak velké, že proud teplého vzduchu od motoru je strháván mimo. Jiná situace je pochopitelně při pomalejší jízdě nebo dokonce při popojíždění v koloně, kdy lze zaznamenat i nárust teploty oleje motoru, který pod sebe valí teplý vzduch a neujíždí mu. V takovém případě ale zase nejsou pneumatiky zatěžované. Pozornosti by však nemělo ujít vyjádření Roberta, že za ním jedoucí kamarád viděl, že před havárií se mu kouřilo od kola. Nedošlo náhodou k přehřátí kola od trvale lehce přibržděného kola. Lehce přibržděné kolo se nemusí poznat na snížení tahu auta a přesto při velké rychlosti dokáže vyrobit dostatek tepla. K tomu všemu staré gumy a ....

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných