Barum 205/70R14 OR38

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 09 Apr 2007, 15:44

Uprimnu sustrast :( Ale chvala Panu Bohu, ze sa Ti nic nestalo. A vam vsetkym "svatym" : Kto z vas nikdy nesiel 180 ? Okay, ja fakticky na Tatre nie, ale isiel som 170. Myslite, ze by to bolo uplne ine pri 170-ke !?
Alebo pri normalnejsiej rychlosti 140-160 ??
Shit happens, ale len aby sme jazdili rozumne a velmi defenzivne. Taka porucha sa hadam nikdy nemoze vzdy predvidat...

Skoro Radinko

Príspevok od užívateľa Skoro Radinko » 09 Apr 2007, 15:50

Nie "svätí", ale zo zdravým rozumom... :idea:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Apr 2007, 15:58

Práve preto, že sa nedá predvídať, treba ju predvídať.Ale úprimne uháňať na starých barumkách v 18-ročnom aute 180, je velký hazard.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Apr 2007, 16:20

To ti nezávidím, rozbitý čelní sklo a ještě jedna zadní lampa, ale jinak to snad docela jde. Bylo to pojištěný?

Co to bylo konkrétně za gumu?

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 09 Apr 2007, 16:25

Všem přeji krásný śmigrust.. :wink:
A Tobě, vše nej, když ses podruhé narodil.
Na těch radiálkách Tatra sedí ještě docela dobře..ale jak sem poprvé řídil mou 603ku na diagonálkách a v zatáčce mi nějak ustřelil zadek..to byla paráda......Musí si člověk dávat majzla. I když jsou jízdí vlastnosti diagonálek oproti radiálkám horší, nikdy bych je na 603ku nedal..to auto potom vypadá trapně...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Apr 2007, 16:30

Barumky OR38 205/70R14 totiž vypadají takhle a s nimi jsem si dovolil za Starého zákona 180 i na rozsekaný třetí třídě a vždy v pohodě, ale teď už je spíš šetřím... :)
Prílohy
OR38.JPG

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 09 Apr 2007, 16:45

Podobné pneumatiky jsem nechal ekologicky zlikvidovat poté, co jsem tatru koupil. Koukám, že to nebyl až tak špatný nápad.

Romane, při rozhodování o tom, jak s kterým autem můžu jet rychle, beru v potaz jeho technický stav. Ty i věk? Proč?

tomcat

Príspevok od užívateľa tomcat » 09 Apr 2007, 16:54

Motor sa mozno neda pretocit preto, ze sa mohol dostat do valca olej...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 09 Apr 2007, 17:05

for michal heky: no skušal si niekedy brzdiť s takej rýchlosti na novej oktávií, megáne a iných koncernových posúvadlách :idea: a jazdné vlastnosti dnešnej konfekcie sú úplne niekde inde ako má tatra :roll: , a áno záleží aj technického stavu danej tatrofky a mnoho iných pro a proti :roll:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 09 Apr 2007, 17:21

Kovoo, evidentně jsi mě nepochopi. Ano, záleží na technickém stavu. Ale proč na věku?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Apr 2007, 17:39

Michale, je potřeba brát do úvahy i únavu materiálu způsobenou ať již věkem nebo kilometrovým proběhem. Technický stav dané součásti se může jevit při ověřování běžnými metodami jako dobrý, ta součást může plnit funkci na 100%, ale přesto bude vykazovat větší pravděpodobnost selhání v kritickém okamžiku než nový díl.

tomcat1
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 20:11
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ba-oklolie
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomcat1 » 09 Apr 2007, 19:05

Vyrobcovia odporucaju nepouzivat starsie pneu ako 6 rokov. Zimne 4 roky.

Užívateľov profilový obrázok
dzordzi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 30 Mar 2007, 18:27
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

no-no

Príspevok od užívateľa dzordzi » 09 Apr 2007, 19:32

Kamarát M. rozbil na týchto gumách peknú chromku. Zákruta v 65-ke! Na mraky auto do šrotu- kormelce- premet- kukurica. Naštastie vyšiel- bol iba zaprášený! Moja dopadla ešte horšie, mal som aj dobré gumy.... :cry: :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Apr 2007, 20:08

Luboš, úprimne sa tomu čudujem, ale tentoraz si odpovedal presne tak , ako by som ja odpovedal Michalovi. Ty skutočne pripravuješ nejedno prekvapenie :)

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 09 Apr 2007, 20:47

Hm, do práce jezdím běžně čtyřicetiletými tramvajemi, kolem chaty občas o víkendu projede málem stoletá lokomotiva, na chalupě jezdím na bicyklu taky z roku raz dva a moje pouhých 18 let staré auto je unavené? Kde by se únava materiálu mohla projevit? Na karoserii ne, ta může leda tak zreznout, a vzhledem k tomu, že i silně shnilá auta drží pohromadě, nějaká eventuální mikroprasklinka náhlou nehodu nezpůsobí. Pak máme zadní nápravu -- únava nápravnice a ramen? To je blbost. Ložiska v nábojích nová, brzdy se dají zrepasovat. Pneumatika se dá taky koupit nová. Tak přední náprava. No, s trochou dobré vůle by se dalo uvažovat o tom, že by mohl nastat únavový lom na vodící tyči McPhersona. Ale jinak mne opět nenapadá nic potencionálně nebezpečného. Tlumiče, čepy, ložiska, brzdy se pravidelně mění. Tak mně řekněte, co konkrétně je po dvaceti letech tak staré, že může způsobit nehodu?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Apr 2007, 20:52

A já pořád nevím, o jakých gumách se tu bavíte... Na té fotce se mi zdá, že mají textilní kord, tak že by to byly ty OR57 (nebo OR56?) z Jihoafrické republiky? OR38 to prokazatelně nejsou.

Romane, já si realitu uvědomuju po celou dobu, co vlastním šestsettřináctku... :wink:

Tomcate, výrobci doporučují každé dva-tři roky koupit nový či faceliftovaný typ auta, ale kolik lidí na to slyší...?

Mimochodem pořád sháním minimálně dvě původní pneumatiky na T613 - 215/70R14 OR6AS, jejichž výroba skončila asi v roce 1985. Opravdu se jich nikdo nechce zbavit? :)

Užívateľov profilový obrázok
Robert
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 30 Jan 2007, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Robert » 09 Apr 2007, 21:00

tak ta pneumatika je na ní napsáno Barum ale dál nevím vzorek byl ale odlišný než na obrázku od Luboše.

Ten nápad s olejem ve válcích určítě vyzkouším jinak děkuji za váš ohlas a taky bych chtěl poděkovat všem lidem co projevili svojí solidaritu a pomohli mi či mi pomoc nabídli

Užívateľov profilový obrázok
arcibalt
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 121
Dátum registrácie: 01 Okt 2006, 16:01
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: SK: RK, DK
Kontaktovať užívateľa:

typ gumy

Príspevok od užívateľa arcibalt » 09 Apr 2007, 21:04

To Robert..

Robert, napiš nám prosím presné označenie tej pneu čo ti rupla..Vrátane rýchlostného indexu..Som zvedavý čo to bolo za pneumatiku..

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Apr 2007, 21:05

michal heky napísal:Hm, do práce jezdím běžně čtyřicetiletými tramvajemi, kolem chaty občas o víkendu projede málem stoletá lokomotiva, na chalupě jezdím na bicyklu taky z roku raz dva a moje pouhých 18 let staré auto je unavené? Kde by se únava materiálu mohla projevit? Na karoserii ne, ta může leda tak zreznout, a vzhledem k tomu, že i silně shnilá auta drží pohromadě, nějaká eventuální mikroprasklinka náhlou nehodu nezpůsobí. Pak máme zadní nápravu -- únava nápravnice a ramen? To je blbost. Ložiska v nábojích nová, brzdy se dají zrepasovat. Pneumatika se dá taky koupit nová. Tak přední náprava. No, s trochou dobré vůle by se dalo uvažovat o tom, že by mohl nastat únavový lom na vodící tyči McPhersona. Ale jinak mne opět nenapadá nic potencionálně nebezpečného. Tlumiče, čepy, ložiska, brzdy se pravidelně mění. Tak mně řekněte, co konkrétně je po dvaceti letech tak staré, že může způsobit nehodu?
Viděl jsem třeba únavový lom na přední vinuté pružině u jedné trojky, které tehdy bylo 16 let (jezdila na LPG -> trvale přetěžovaná přední náprava?), ta to přežila bez dalšího poškození, ale ve 180ti bych to zažít nechtěl...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Apr 2007, 21:10

Michal, neviem ako často prichádzaš do styku s Tatrovkami , okrem svoje, ale ja dosť často, takže už som mal možnosť vidieť zadné rameno, ktoré držalo na mieste len vdaka pružine a polosi a pri sebemenšom pohybe auta, dokonca aj pri prepružení si koleso vytváralo neuveritelnú geometriu zadnej nápravy.Majitel prišiel s tým, že niečo sa asi povolilo na kolese, lebo to auto sa chová akosi čudne pri vyššej rýchlosti.Okrem toho som mal napríklad tú česť aj s odhrdzaveným držiakom ustavovacej tyče prednej nápravy, takže vedenie kolesa chabo zabezpečovala spojovačka, až keď sa oprela o vybranie pod kufrom. O odtrhnutých stabilizátoroch prednej nápravy ani netreba hovoriť, má ich každá druhá Tatra.Iste uznáš, že auto ktorému takáto závažná porucha hrozí , nie je príliš vhodné na jazdu typu need for speed.Pneu sú samostatná kapitola.Okerm toho je ešte spústa vecí , ktorých chabý stav značne ovplyvní chovane a riaditelnosť auta spravidla v tých najneočakávanejších situáciách.Neviem aké sú tvoje skúsenosti s nehodami, ani ti žadne neprajem.Ja ich mám zopár za sebou, možno preto som teraz opatrný :lol:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 51 neregistrovaných