Vyteka mi olej, ale skadial ?

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Vyteka mi olej, ale skadial ?

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 08 Apr 2007, 11:54

Ahoj,

Mam na vas taky vseobecny dotaz :

Spod auta mi vyteka olej, a podla merania stavu oleja v motore, v diferaku a v prevodovke to vyzera na to, ze mi urcite najviac ubuda z prevodovky.
Verim tomu, ze to nebude preto, ze pouzivam do 3-ky prilis tekuty olej, kedze som pouzil to iste do prevodovky aj rozvodovky; 80W90 EP. V prirucke myslim pisu 80W do prevodovky a 90W do diferaku.
Ked som to posledne plnil, samozrejme som to vsetko utrel, aby som videl, skadial ten olej do frasa vyteka. Ale to je skoro nemozne, lebo za chvilocku jazdy je vsetko zase cierne.
Takze, su niektore obvykle miesta, kde Tatra z prevodovky krvaca ? A je to niceo, co sa da odstranit len tak, alebo treba vybrat motor, diferak a prevodovku ? :(
Pre vas, ktori 100% vedia, jak to tam dole vyzera, tam kde je spoj medzi prevodovkou a motorom, spoj co je upevneny maticami 13-kami, tam je zvlastny ukaz podla mna. Je to tak, ako keby ten spoj uplne dole nebol uplne 100%-ny, lebo ked sa clovek pozrie odzadu, vidiet ze to telo prevodovky sedi akokeby nizsie, nez kde by sa malo spojit s motorom.
Dufam, ze to dava zmysel :)
Preco to tam tak je, a moze olej tiect stamat ?
Pomoc prosim, ak to nie je uplne blba otazka ;)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Apr 2007, 12:00

Miest je viac skade to moze tiect, velakrat prave z mrkiev, inde tecuci 4q som este nemal. Esteraz poriadne odmasti prevodovku odspodu a natri ju kriedou, sprav si kratku rundu okolo garaze a uvidis skade to tecie.

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 08 Apr 2007, 12:13

Jasne, diki.. Dobry napad ;)
Co je to mrkva ? :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Apr 2007, 13:25


Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 08 Apr 2007, 13:29

Ty !!! :P Nie, fakt, co to je ? "Miest je viac skade to moze tiect, velakrat prave z mrkiev..."

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 08 Apr 2007, 13:34

hriadel co ide zo spojkoveho kosa. Storocne O-kruzky sa vytlacia, stvrdnu a prepustaju olej

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 08 Apr 2007, 14:51

Aha, to znie ako oprava, pre ktoru sa musi vybrat motor, ci nie ? A to by mozno aj vysvetlilo, preco mi spojka niekedy pri zapnuti robi s autom "drrrrrrrrrrrrr", cize skace, ako keby preklzavala, ak tam je olej...

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 08 Apr 2007, 15:07

ASi to bude tak.To utesnenie hriadelí na spojke a do diferáku, je podla mňa nabolavejšie miesto na únik oleja.

Užívateľov profilový obrázok
dzordzi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 30 Mar 2007, 18:27
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa dzordzi » 08 Apr 2007, 15:17

netečie to zo skrinky riadiaceho palca na prevodovke? tam sú tesnenia ktoré najskorej tečú.

Užívateľov profilový obrázok
Dan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 154
Dátum registrácie: 15 Jan 2007, 17:49
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Slovácko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Dan » 08 Apr 2007, 16:24

To je pravda. Také sem už přetěsnoval guferro od řadící páky,ale není to nic hrozného . Je to práca do hodinky v poklidu. Ale to bys viděl,že to teče tam. pod palcem by byla pořád kapka na té kostce do které se zasouvá.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 08 Apr 2007, 22:34

Zátka je dotažená?

Skoro Radinko

Príspevok od užívateľa Skoro Radinko » 09 Apr 2007, 11:32

Luboš, ty ma dokážeš vždy pobaviť.
Po tomto tvojom "príspevku" ma napadá už len: A uniká ten olej z tvojho auta?
Hold, keď musíš tak musíš... :roll:
Radinko.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Apr 2007, 12:01

Štastný tatrovák se k té své tatře chová dost hnusně, když používá jeden olej na všechno, a ještě ke všemu ten, co se nehodí vůbec na nic, tak nevím, proč by se mu ta jeho nešťastná tatra neměla nějak odvděčit.

Do rozvodovky patří olej pro hypoidní soukolí - 90H, do převodovky běžná 80ka a do motoru něco jako mogul super nebo maximálně polosyntetika 10W40.

Největší úniky z převodovek jsou přes ten řadící palec (tam teče prakticky každá starší tatra, čtverky jsou na tom trochu lépe). Ani výpustní zátka netěsní vždy dokonale, nalévací také nemůže být úplně volná. Mezi motorem a převodovkou to samozřejmě může téct taky, ty odlitky na sebe úplně přesně nepasují a jestli je tam vůbec nějaké těsnění, tak slabé papírové, co nic nezadrží a tak spojka vyloženě v olejové lázni určitě plavat nebude, ale když už se něco nezdá i šťastnému tatrovákovi, tak to bude asi ono... Ale tohle už se bez demontáže motoru nevyřeší...

Užívateľov profilový obrázok
dzordzi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 30 Mar 2007, 18:27
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

čo s tým? kde to je?

Príspevok od užívateľa dzordzi » 09 Apr 2007, 13:21

št.Tatrováku! lahni pod Tatru vystriekaj to všetko, prebehnito, zohrej to a zasa lahni pod auto a čakaj na prvé kvapky oleja kde sa budú tlačit!!! Potom nám daj vedet čo dál a čo poradit... :roll:
Prílohy
motor.jpg

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 09 Apr 2007, 15:50

Luboš napísal:Štastný tatrovák se k té své tatře chová dost hnusně, když používá jeden olej na všechno, a ještě ke všemu ten, co se nehodí vůbec na nic, tak nevím, proč by se mu ta jeho nešťastná tatra neměla nějak odvděčit.

Do rozvodovky patří olej pro hypoidní soukolí - 90H, do převodovky běžná 80ka a do motoru něco jako mogul super nebo maximálně polosyntetika 10W40.

Největší úniky z převodovek jsou přes ten řadící palec (tam teče prakticky každá starší tatra, čtverky jsou na tom trochu lépe). Ani výpustní zátka netěsní vždy dokonale, nalévací také nemůže být úplně volná. Mezi motorem a převodovkou to samozřejmě může téct taky, ty odlitky na sebe úplně přesně nepasují a jestli je tam vůbec nějaké těsnění, tak slabé papírové, co nic nezadrží a tak spojka vyloženě v olejové lázni určitě plavat nebude, ale když už se něco nezdá i šťastnému tatrovákovi, tak to bude asi ono... Ale tohle už se bez demontáže motoru nevyřeší...
Lubos, diki za rady, ale prosim pekne ten Tvoj ton :roll:
To uz znie jako keby som pouzival ten 80W90 aj v motore !!!
A co, bola o tom dlha diskusia na forume, myslim ze dokonca dve : 80W90 EP podla Teba nie je pre hypoidne soukoli !??
A myslis ze sa svet zruti, ked namiesto 80W dam do starsej a opotrebovanej prevodovky 80W90, hlavne prave ked idem na dlhu turu a je pomerne teplo ??
Sa trosku ukludni, dakujem :)

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Apr 2007, 15:55

stastnytatrovak, na Luboša si treba zvyknúť, je v podstate neškodný, ale občas dokáže n......ať aj mrtveho :lol: .Myslím, že to nerobí naschvál, je už proste taký.

Užívateľov profilový obrázok
stastnytatrovak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 295
Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
Bydlisko: Soenderborg, Dansko
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa stastnytatrovak » 09 Apr 2007, 15:58

Okay :lol:

Užívateľov profilový obrázok
michal heky
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 719
Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
Tatry, ktoré vlastním: T613-3
Bydlisko: Praha, Kobylisy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa michal heky » 09 Apr 2007, 16:32

Luboš napísal:...Mezi motorem a převodovkou to samozřejmě může téct taky, ty odlitky na sebe úplně přesně nepasují a jestli je tam vůbec nějaké těsnění, tak slabé papírové, co nic nezadrží...
Proč by mělo být mezi převodovou a motorem nějaké papírové těsnění? K čemu by tam bylo? Jako pojistka proti tomu, když odejde gufero na klice či na převodovce? To je blbost, ne? Já bych tam, když už, spíš čekal díru, kudy by mohl vyskytnuvší se olej vytéct pod auto.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Apr 2007, 16:43

Také myslím, že tam nic není, ale provozní kapaliny nemají z auta co unikat a dírou by se akorát zbytečně prášilo na spojku...

tPP
Diskutujúci
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 29 Apr 2006, 15:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: PP
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tPP » 09 Apr 2007, 17:14

Pre vas, ktori 100% vedia, jak to tam dole vyzera, tam kde je spoj medzi prevodovkou a motorom, spoj co je upevneny maticami 13-kami, tam je zvlastny ukaz podla mna. Je to tak, ako keby ten spoj uplne dole nebol uplne 100%-ny, lebo ked sa clovek pozrie odzadu, vidiet ze to telo prevodovky sedi akokeby nizsie, nez kde by sa malo spojit s motorom
No ja myslim ,ze na spojku sa neprasi,ale diera tam predsa len je.A aj ma byt.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 70 neregistrovaných