Vyteka mi olej, ale skadial ?
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
Vyteka mi olej, ale skadial ?
Ahoj,
Mam na vas taky vseobecny dotaz :
Spod auta mi vyteka olej, a podla merania stavu oleja v motore, v diferaku a v prevodovke to vyzera na to, ze mi urcite najviac ubuda z prevodovky.
Verim tomu, ze to nebude preto, ze pouzivam do 3-ky prilis tekuty olej, kedze som pouzil to iste do prevodovky aj rozvodovky; 80W90 EP. V prirucke myslim pisu 80W do prevodovky a 90W do diferaku.
Ked som to posledne plnil, samozrejme som to vsetko utrel, aby som videl, skadial ten olej do frasa vyteka. Ale to je skoro nemozne, lebo za chvilocku jazdy je vsetko zase cierne.
Takze, su niektore obvykle miesta, kde Tatra z prevodovky krvaca ? A je to niceo, co sa da odstranit len tak, alebo treba vybrat motor, diferak a prevodovku ?
Pre vas, ktori 100% vedia, jak to tam dole vyzera, tam kde je spoj medzi prevodovkou a motorom, spoj co je upevneny maticami 13-kami, tam je zvlastny ukaz podla mna. Je to tak, ako keby ten spoj uplne dole nebol uplne 100%-ny, lebo ked sa clovek pozrie odzadu, vidiet ze to telo prevodovky sedi akokeby nizsie, nez kde by sa malo spojit s motorom.
Dufam, ze to dava zmysel
Preco to tam tak je, a moze olej tiect stamat ?
Pomoc prosim, ak to nie je uplne blba otazka
Mam na vas taky vseobecny dotaz :
Spod auta mi vyteka olej, a podla merania stavu oleja v motore, v diferaku a v prevodovke to vyzera na to, ze mi urcite najviac ubuda z prevodovky.
Verim tomu, ze to nebude preto, ze pouzivam do 3-ky prilis tekuty olej, kedze som pouzil to iste do prevodovky aj rozvodovky; 80W90 EP. V prirucke myslim pisu 80W do prevodovky a 90W do diferaku.
Ked som to posledne plnil, samozrejme som to vsetko utrel, aby som videl, skadial ten olej do frasa vyteka. Ale to je skoro nemozne, lebo za chvilocku jazdy je vsetko zase cierne.
Takze, su niektore obvykle miesta, kde Tatra z prevodovky krvaca ? A je to niceo, co sa da odstranit len tak, alebo treba vybrat motor, diferak a prevodovku ?
Pre vas, ktori 100% vedia, jak to tam dole vyzera, tam kde je spoj medzi prevodovkou a motorom, spoj co je upevneny maticami 13-kami, tam je zvlastny ukaz podla mna. Je to tak, ako keby ten spoj uplne dole nebol uplne 100%-ny, lebo ked sa clovek pozrie odzadu, vidiet ze to telo prevodovky sedi akokeby nizsie, nez kde by sa malo spojit s motorom.
Dufam, ze to dava zmysel
Preco to tam tak je, a moze olej tiect stamat ?
Pomoc prosim, ak to nie je uplne blba otazka
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Štastný tatrovák se k té své tatře chová dost hnusně, když používá jeden olej na všechno, a ještě ke všemu ten, co se nehodí vůbec na nic, tak nevím, proč by se mu ta jeho nešťastná tatra neměla nějak odvděčit.
Do rozvodovky patří olej pro hypoidní soukolí - 90H, do převodovky běžná 80ka a do motoru něco jako mogul super nebo maximálně polosyntetika 10W40.
Největší úniky z převodovek jsou přes ten řadící palec (tam teče prakticky každá starší tatra, čtverky jsou na tom trochu lépe). Ani výpustní zátka netěsní vždy dokonale, nalévací také nemůže být úplně volná. Mezi motorem a převodovkou to samozřejmě může téct taky, ty odlitky na sebe úplně přesně nepasují a jestli je tam vůbec nějaké těsnění, tak slabé papírové, co nic nezadrží a tak spojka vyloženě v olejové lázni určitě plavat nebude, ale když už se něco nezdá i šťastnému tatrovákovi, tak to bude asi ono... Ale tohle už se bez demontáže motoru nevyřeší...
Do rozvodovky patří olej pro hypoidní soukolí - 90H, do převodovky běžná 80ka a do motoru něco jako mogul super nebo maximálně polosyntetika 10W40.
Největší úniky z převodovek jsou přes ten řadící palec (tam teče prakticky každá starší tatra, čtverky jsou na tom trochu lépe). Ani výpustní zátka netěsní vždy dokonale, nalévací také nemůže být úplně volná. Mezi motorem a převodovkou to samozřejmě může téct taky, ty odlitky na sebe úplně přesně nepasují a jestli je tam vůbec nějaké těsnění, tak slabé papírové, co nic nezadrží a tak spojka vyloženě v olejové lázni určitě plavat nebude, ale když už se něco nezdá i šťastnému tatrovákovi, tak to bude asi ono... Ale tohle už se bez demontáže motoru nevyřeší...
- dzordzi
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 86
- Dátum registrácie: 30 Mar 2007, 18:27
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Kontaktovať užívateľa:
čo s tým? kde to je?
št.Tatrováku! lahni pod Tatru vystriekaj to všetko, prebehnito, zohrej to a zasa lahni pod auto a čakaj na prvé kvapky oleja kde sa budú tlačit!!! Potom nám daj vedet čo dál a čo poradit...
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
Lubos, diki za rady, ale prosim pekne ten Tvoj tonLuboš napísal:Štastný tatrovák se k té své tatře chová dost hnusně, když používá jeden olej na všechno, a ještě ke všemu ten, co se nehodí vůbec na nic, tak nevím, proč by se mu ta jeho nešťastná tatra neměla nějak odvděčit.
Do rozvodovky patří olej pro hypoidní soukolí - 90H, do převodovky běžná 80ka a do motoru něco jako mogul super nebo maximálně polosyntetika 10W40.
Největší úniky z převodovek jsou přes ten řadící palec (tam teče prakticky každá starší tatra, čtverky jsou na tom trochu lépe). Ani výpustní zátka netěsní vždy dokonale, nalévací také nemůže být úplně volná. Mezi motorem a převodovkou to samozřejmě může téct taky, ty odlitky na sebe úplně přesně nepasují a jestli je tam vůbec nějaké těsnění, tak slabé papírové, co nic nezadrží a tak spojka vyloženě v olejové lázni určitě plavat nebude, ale když už se něco nezdá i šťastnému tatrovákovi, tak to bude asi ono... Ale tohle už se bez demontáže motoru nevyřeší...
To uz znie jako keby som pouzival ten 80W90 aj v motore !!!
A co, bola o tom dlha diskusia na forume, myslim ze dokonca dve : 80W90 EP podla Teba nie je pre hypoidne soukoli !??
A myslis ze sa svet zruti, ked namiesto 80W dam do starsej a opotrebovanej prevodovky 80W90, hlavne prave ked idem na dlhu turu a je pomerne teplo ??
Sa trosku ukludni, dakujem
- Roman Maďar
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 2189
- Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Bernolákovo
- Kontaktovať užívateľa:
- stastnytatrovak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 295
- Dátum registrácie: 07 Jún 2005, 22:34
- Tatry, ktoré vlastním: Prechodne bez auta...
- Bydlisko: Soenderborg, Dansko
- Kontaktovať užívateľa:
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Proč by mělo být mezi převodovou a motorem nějaké papírové těsnění? K čemu by tam bylo? Jako pojistka proti tomu, když odejde gufero na klice či na převodovce? To je blbost, ne? Já bych tam, když už, spíš čekal díru, kudy by mohl vyskytnuvší se olej vytéct pod auto.Luboš napísal:...Mezi motorem a převodovkou to samozřejmě může téct taky, ty odlitky na sebe úplně přesně nepasují a jestli je tam vůbec nějaké těsnění, tak slabé papírové, co nic nezadrží...
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 29 Apr 2006, 15:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: PP
- Kontaktovať užívateľa:
No ja myslim ,ze na spojku sa neprasi,ale diera tam predsa len je.A aj ma byt.Pre vas, ktori 100% vedia, jak to tam dole vyzera, tam kde je spoj medzi prevodovkou a motorom, spoj co je upevneny maticami 13-kami, tam je zvlastny ukaz podla mna. Je to tak, ako keby ten spoj uplne dole nebol uplne 100%-ny, lebo ked sa clovek pozrie odzadu, vidiet ze to telo prevodovky sedi akokeby nizsie, nez kde by sa malo spojit s motorom
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 77 neregistrovaných