Definitivní konec výroby 6V baterií?
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Definitivní konec výroby 6V baterií?
Podle několika zdrojů výroba 6V baterií 6M2 75AH v Akumě definitivně skončila, všechny se dávno prodaly a nikdo alespoň v Náchodě není schopen sehnat ani žádnou jinou světovou značku. Dostal jsem pouze nabídku na repas do starých nádob za 2500 Kč/kus. Všichni argumentují hlavně pracností, což jim neberu, ale tohle už je moc...
Zkoušel to někdo repasovat sám? Nějaké staré baterie mám, asfalt na zalití také, kyselina se dá koupit, ale kde sehnat nové články?
Zkoušel to někdo repasovat sám? Nějaké staré baterie mám, asfalt na zalití také, kyselina se dá koupit, ale kde sehnat nové články?
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Určitě bych ale zkusil zavolat přímo do Akumy. Ve Frenštátě je dědek, má firmu Akupam a ten skládá v garáži baterie. Součásti nakupoval v Akumě a pak ty baterie prodával za 820,-. Asi 2x jsem je koupil, ale stály za exkrement. Nevím proč. Asi je to schůdnější postup než je rozebírat a uchovávat na pozdější časy. Jste úchyláci, tohle bych fakt nežral.
- Erik
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 807
- Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
- Kontaktovať užívateľa:
No ak tie baterky skladal na kolene, tak kludne to mohlo byt aj nespravnym nabijanim, kludne tam mohlo byt na chybe aj nieco ine...
Tam je uz pociatocny problem v zastaralej konstrukcii- ked sa s autom nejazdi pravidelne, baterky idu do haja velmi rychlo...
A inac so 6V baterkami je uz poriadny problem- ja uz doma mam v zasobach nejake tie prazdne obaly- vidim to tak ze ked budem chiet za 10 rokov prihlasit moju plastovu trojku ne veteranske papiere, tak sa mi sakramensky zidu
Tam je uz pociatocny problem v zastaralej konstrukcii- ked sa s autom nejazdi pravidelne, baterky idu do haja velmi rychlo...
A inac so 6V baterkami je uz poriadny problem- ja uz doma mam v zasobach nejake tie prazdne obaly- vidim to tak ze ked budem chiet za 10 rokov prihlasit moju plastovu trojku ne veteranske papiere, tak sa mi sakramensky zidu
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Co jsem se dneska dozvěděl, tak tady dávají při repasi články z 88Ah dvanáctek.
Už někdy před dvaceti lety se dodávaly baterie nabité za sucha, do kterých se jen nalil elektrolit a mohly se rovnou bez formování či nabití použít. Ale i tak se tam myslím doporučoval aspoň jeden nabíjecí cyklus.
Konstrukce je stejná jako u každé jiné baterie, pouze má jiný obal a odvětrání zátkami, nic z toho by nemělo mít na životnost vliv. Samovybíjení 6M2 je +- také na dnešní úrovni.
Už někdy před dvaceti lety se dodávaly baterie nabité za sucha, do kterých se jen nalil elektrolit a mohly se rovnou bez formování či nabití použít. Ale i tak se tam myslím doporučoval aspoň jeden nabíjecí cyklus.
Konstrukce je stejná jako u každé jiné baterie, pouze má jiný obal a odvětrání zátkami, nic z toho by nemělo mít na životnost vliv. Samovybíjení 6M2 je +- také na dnešní úrovni.
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných