Lankové stahování oken T613
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Lankové stahování oken T613
Je zde jedinec, který by mi dokázal poradit, jak tohle heblo rozfungovat?
Když lanko nasadím, tak je:
a) buď napnuté k prasknutí
b) příliš volné a nejde napnout ani napínací kladkou
Slyšel jsem, že je na to nějaká finta, která mě zatím nenapadla:(.
Když lanko nasadím, tak je:
a) buď napnuté k prasknutí
b) příliš volné a nejde napnout ani napínací kladkou
Slyšel jsem, že je na to nějaká finta, která mě zatím nenapadla:(.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
jo, tenhle ořech jsem v létě řešil
v zásadě z toho mám dva poznatky:
1) záleží na tom kterým směrem začneš lanko navíjet na "kolečko" v rámci mechanismu kliky (špatný postup vede k velmi podivnému chodu stahování skla a nemožnosti napnutí (v podstatě nefunguje).
2) záleží na tom jestli tam montuješ ten mechanismus kliky (tzn identickou délku lanka), kterou jsi předtím ze dveří vytáhl. Já jsem montoval jiný mechanismus ze zásob, přičemž jsem zjistil, že se vyskytují různé více či méně podobné délky. Samozřejmě že se liší délka lanka na předních a zadních dveřích (dost markantně), ale měl jsem v zásobě i různé délky od stejných dveří. Takže tyhle varianty asi odrážejí nějakou drobnou změnu v uchycení kladek pro lanka mezi jednotlivými typy nebo kusy Tater. Zkrátka a dobře lanko musí mít identickou délku jako původní, jinak ho správně nenapneš.
v zásadě z toho mám dva poznatky:
1) záleží na tom kterým směrem začneš lanko navíjet na "kolečko" v rámci mechanismu kliky (špatný postup vede k velmi podivnému chodu stahování skla a nemožnosti napnutí (v podstatě nefunguje).
2) záleží na tom jestli tam montuješ ten mechanismus kliky (tzn identickou délku lanka), kterou jsi předtím ze dveří vytáhl. Já jsem montoval jiný mechanismus ze zásob, přičemž jsem zjistil, že se vyskytují různé více či méně podobné délky. Samozřejmě že se liší délka lanka na předních a zadních dveřích (dost markantně), ale měl jsem v zásobě i různé délky od stejných dveří. Takže tyhle varianty asi odrážejí nějakou drobnou změnu v uchycení kladek pro lanka mezi jednotlivými typy nebo kusy Tater. Zkrátka a dobře lanko musí mít identickou délku jako původní, jinak ho správně nenapneš.
- Kontráš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 505
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Ondrej: předpokládal jsem, že možnost napínání a povolování lanka mírným posunem kladek odhalil a zkoušel.
Moje zkušenost je, že pokud má lanko jinou délku, tak jsou možnosti posunu kladek pro seřízení nedostatečné. Je to tím, že i malý rozdíl v délce se namotáním na buben v podstatě "násobí".
Dan:tohle opotřebení je často způsobeno "agresivní" dlouholetou manipulací s klikou, kdy dojde k mírnému vyhnutí základního plechu, ve kterém je to všechno osazené. Potom do sebe zuby špatně (nedostatečně) zapadají a jdou do háje. Než to pracně rozebírat, rovnat a popřípadě měnit ozubené kolečko, je asi jednodušší vyměnit za jiný exemplář ukořistěný z jiného auta (bacha na délku lanka).
Moje zkušenost je, že pokud má lanko jinou délku, tak jsou možnosti posunu kladek pro seřízení nedostatečné. Je to tím, že i malý rozdíl v délce se namotáním na buben v podstatě "násobí".
Dan:tohle opotřebení je často způsobeno "agresivní" dlouholetou manipulací s klikou, kdy dojde k mírnému vyhnutí základního plechu, ve kterém je to všechno osazené. Potom do sebe zuby špatně (nedostatečně) zapadají a jdou do háje. Než to pracně rozebírat, rovnat a popřípadě měnit ozubené kolečko, je asi jednodušší vyměnit za jiný exemplář ukořistěný z jiného auta (bacha na délku lanka).
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Ano, zatím jsem se dozvěděl rady pro pětileté dítě ze ZŠ;) Neberte si to nikdo osobně!
- Samozřejměže dávám stejný mechanismus do stejných dvěří.
- Ano, kladky jsem našel a zkoušel, už jsem to psal v prvním příspěvku.
- Že je "treba sa s tým vyhrať" jsem zjistil již po první půlhodině.
Ten buben má drážky, ze kterých je patrné, jakým směrem navíjet, ale nefunguje to. Nemá někdo ty dveře po ruce, že by se pokusil nafotit navinutý buben?
- Samozřejměže dávám stejný mechanismus do stejných dvěří.
- Ano, kladky jsem našel a zkoušel, už jsem to psal v prvním příspěvku.
- Že je "treba sa s tým vyhrať" jsem zjistil již po první půlhodině.
Ten buben má drážky, ze kterých je patrné, jakým směrem navíjet, ale nefunguje to. Nemá někdo ty dveře po ruce, že by se pokusil nafotit navinutý buben?
-
- Diskutujúci
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 29 Apr 2006, 15:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: PP
- Kontaktovať užívateľa:
Kedze som ten mechanizmus na lanka este nemal tu cest vidiet,tak som si to chcel pozriet aspon v katalogu nahr. dielov,ale jak pozeram tak pozeram,ziadne lanka iba el.spustac.To boli kat. pre 613 vo vybave a bez,alebo snad na "zakazkove"auto i "zakazkovy" katalog?!
Inak katalog je z roku 76- napr. tacho na lanko.
Inak katalog je z roku 76- napr. tacho na lanko.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
V katalozích ND byl díky proslavené kopřivnické pečlivosti po mnoho let otiskován jen obrázek úplně jiného systému, který se objevil možná tak v jednom autě z pěti tisíc.
Z jedněch náhradních dveří jsem vymontoval také nějaký úplně stržený mechanismus a zrovna nějak rozumně opravitelné mi to na první pohled nepřipadlo. Raději bych sehnal jiný funkční.
Fotí se to blbě, do těch dvěří není na nic důležitého vidět. Měl jsem to krásně pečlivě všechno nakreslený, ale ten papír se válí někde v garáži a už ho půl roku marně hledám...
Z jedněch náhradních dveří jsem vymontoval také nějaký úplně stržený mechanismus a zrovna nějak rozumně opravitelné mi to na první pohled nepřipadlo. Raději bych sehnal jiný funkční.
Fotí se to blbě, do těch dvěří není na nic důležitého vidět. Měl jsem to krásně pečlivě všechno nakreslený, ale ten papír se válí někde v garáži a už ho půl roku marně hledám...
- Zdicho
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1174
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Čórtův hrad
- Kontaktovať užívateľa:
Máš na mysli zajištění samotného lanka zalisováním pojistky?Palo napísal:Ja so tom menil asi 2x a vždy som to mal za chvilku hotové.Jeden koniec lanka musí byť vždy celý navinutý.Pri otáčaní mechanizmu sa ten navinutý odvíja a druhý navíja.Jeden koniec je treba mať dlhší a nastaviť si jeho dlžku a potom zaistiť.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných