Katalyzátor Mi

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Katalyzátor Mi

Príspevok od užívateľa MartinD » 24 Apr 2006, 22:56

Do katalyzátoru je našroubována lambda sonda a nějaká trubička zakončená gumovou ucpávkou. Vzhledem k tomu, že mi ta trubička urezla těsně nad katalyzátorem, zajímalo by mě, k čemu slouží a nebyla -li by lepší měděná? (ne jen poměděná) Tuším, že by to mohlo být vyústění z KATu pro nějaké analýzy??? Zbytek trubičky se šroubem jsem zatím nastříkal sprejem na povolování zrezlých závitů a modlím se ať to jde povolit a nepoškodím katalyzátor....

satan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 80
Dátum registrácie: 12 Apr 2005, 20:48
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa satan » 25 Apr 2006, 06:31

přesně tak, pro analýzy jak jinak by jsi chtěl, pokud je katalyzátor v pořádku seřizovat kupř. karburátory jedná-li se o karburátorovou.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 25 Apr 2006, 07:11

Trošku to uvedeme na pravou míru - jsou to odběrná místa spalin z výfukového traktu před katalyzátorem a slouží zejména k ověření jeho řádné funkce, například při problémech na stanicích ME, či při problémech s přípravou směsi. Pro běžný provoz jsou tato místa naprosto nepodstatná a nepoužívaná. Jejich koroze je naprosto běžná a pokud trvá dostatečně dlouho, za provozu se pak vzniklé "otvory" hlásí zvýšenou hladinou hluku při určitých otáčkách. Ještě dodám že i karburátorové motory s neřízenými katalyzátory se seřizují podle hodnot stanovených výrobcem, odebíraných z proudu výfukových plynů ZA katalyzátorem.

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 25 Apr 2006, 09:15

Satan, Radek: Díky

A použití měděné trubičky? Z Vašich odpovědí soudím, že by tam klidně mohly být... Jde mi o to, že se to líp ohýbá, méně koroduje a v mém případě je to i lépe dosažitelné.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 25 Apr 2006, 10:06

kľudne tam tú medenú rúrku daj..

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 25 Apr 2006, 11:45

Ano, klidně jí tam dej...

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 25 Apr 2006, 12:39

A na druhou stranu taky...

Užívateľov profilový obrázok
hammer
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 03 Okt 2005, 21:38
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Teplička nad Váhom
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa hammer » 25 Apr 2006, 17:57

Zdravím Vás! Ja síce nemám kat. a v podstate neviem ako je tá trubka, ktorá je predmetom diskusie uchytená ale z praxe viem, že pokiaľ sa kombinujú dva materiály v tomto prípade meď a železo resp. oceľ vplyvom vody vzniká tzv. galvanický článok a spomínaná korózia bude prebiehať žiaľ ešte rýchlešie. :(

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 25 Apr 2006, 18:21

pravda to, a preto sa dáva medzi dva takéto materiály(nemzsí to byt len med ale aj napr. hliník) podložky z roznych materiálov... ale MartinD tam bude mat malú plochu, vobec sa nemusí báť...
...spodok korby ocel + "guma" + hliníková bočnica...
Prílohy
P6080013m.JPG
P6080014m.JPG

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 10 Máj 2006, 11:42

Oba katy jsem vyšrouboval (odsekal) ven. Ale nastal další očekávaný problém, výše zmiňovanou trubičku drží v katu šroub. Na prvním katu se mi ulomil, druhý naštěstí zůstal vcelku. Kde je sehnat nové? Neměl by někdo alespoň fotku zachovalejšího šroubu?
Ptal jsem se v několika autodílech, teoreticky by to mohlo pasovat z Favorita s řízeným katem. Ale nikdo tyhle díly nemá a nedají se ani objednat. Možná by se mi nějak podařilo vyrobit něco podobného na soustruhu, ale tohle si nechávám jako poslední možnost. Problém je především závit, který má nižší stoupání.
Podložka pod šroubem byla použita měděná, čili měď se železem asi nevytvoří dobrý galvanický článek. Pro jistotu ji vyměním za mosaz.
Prílohy
IMG_2942.JPG
Ulomený šroub v ještě zamontovaném katu. Nakonec jsem tenthle zbytek povolil ve svěráku...
IMG_2943.JPG
Kompletní šroub složený ze dvou dílů se zbytkem trubičky.
IMG_2975.JPG
Opískovaný a našopovaný kat. Dráty z lambdy jsou připevněny k pevnému drátu, aby nepřišly k úhoně.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 10 Máj 2006, 13:20

.... ocel(anoda) + meď (katoda)+ voda (elektrolit) = galvanický článok = galvanická koroze prednostne ocele... vždy koroduje prednostne "menej ušklachtilý" materiál... dá sa to využit aj pre koroznu ochranu (pozinkovaná ocel, niektoré špéci súčiastky na lodiach a ponorkách)

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 10 Máj 2006, 15:06

MartinD - až budeš vyrábať tie medené rúrky, mohol by si urobiť rovno 4ks :roll: ?, aj ja ich mám oddrapené, teda vlastne ich tam nemám... (zistenie zo včera..)

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 10 Máj 2006, 17:32

Ondřej: Zkusím to stihnout do Bojnic. Rád ti je tam předám :wink:

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MartinD » 10 Máj 2006, 17:38

MarekK: Je mi to jasné, galvanický článek vznikne, ale bude na katalyzátoru někdy voda? Za provozu tam může nastříkat, ale vzhledem k teplotě okolí se okamžitě odpaří. Pokud je auto v klidu, tak je vše výborně kryté (za předpokladu neprodyšných plechů). Ale máš pravdu, jak už jsem psal výše, použiju mosaz, který není tolik "galvanický".

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 10 Máj 2006, 18:42

....akú má meď teplotu tavenia? aká je teploa katu? aká čistota bola medi(bacha na fosfor, potom to rádo vodík...)? prečo to odpadlo hned nad katom? prečo tubičku nechránila galvanická ochrana? aká bola hrúbka steny?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 11 Máj 2006, 07:47

MartinD napísal:Ondřej: Zkusím to stihnout do Bojnic. Rád ti je tam předám :wink:
to by bolo super!

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných