Katalyzátor Mi
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Katalyzátor Mi
Do katalyzátoru je našroubována lambda sonda a nějaká trubička zakončená gumovou ucpávkou. Vzhledem k tomu, že mi ta trubička urezla těsně nad katalyzátorem, zajímalo by mě, k čemu slouží a nebyla -li by lepší měděná? (ne jen poměděná) Tuším, že by to mohlo být vyústění z KATu pro nějaké analýzy??? Zbytek trubičky se šroubem jsem zatím nastříkal sprejem na povolování zrezlých závitů a modlím se ať to jde povolit a nepoškodím katalyzátor....
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Trošku to uvedeme na pravou míru - jsou to odběrná místa spalin z výfukového traktu před katalyzátorem a slouží zejména k ověření jeho řádné funkce, například při problémech na stanicích ME, či při problémech s přípravou směsi. Pro běžný provoz jsou tato místa naprosto nepodstatná a nepoužívaná. Jejich koroze je naprosto běžná a pokud trvá dostatečně dlouho, za provozu se pak vzniklé "otvory" hlásí zvýšenou hladinou hluku při určitých otáčkách. Ještě dodám že i karburátorové motory s neřízenými katalyzátory se seřizují podle hodnot stanovených výrobcem, odebíraných z proudu výfukových plynů ZA katalyzátorem.
- hammer
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 60
- Dátum registrácie: 03 Okt 2005, 21:38
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Teplička nad Váhom
- Kontaktovať užívateľa:
Zdravím Vás! Ja síce nemám kat. a v podstate neviem ako je tá trubka, ktorá je predmetom diskusie uchytená ale z praxe viem, že pokiaľ sa kombinujú dva materiály v tomto prípade meď a železo resp. oceľ vplyvom vody vzniká tzv. galvanický článok a spomínaná korózia bude prebiehať žiaľ ešte rýchlešie.
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Oba katy jsem vyšrouboval (odsekal) ven. Ale nastal další očekávaný problém, výše zmiňovanou trubičku drží v katu šroub. Na prvním katu se mi ulomil, druhý naštěstí zůstal vcelku. Kde je sehnat nové? Neměl by někdo alespoň fotku zachovalejšího šroubu?
Ptal jsem se v několika autodílech, teoreticky by to mohlo pasovat z Favorita s řízeným katem. Ale nikdo tyhle díly nemá a nedají se ani objednat. Možná by se mi nějak podařilo vyrobit něco podobného na soustruhu, ale tohle si nechávám jako poslední možnost. Problém je především závit, který má nižší stoupání.
Podložka pod šroubem byla použita měděná, čili měď se železem asi nevytvoří dobrý galvanický článek. Pro jistotu ji vyměním za mosaz.
Ptal jsem se v několika autodílech, teoreticky by to mohlo pasovat z Favorita s řízeným katem. Ale nikdo tyhle díly nemá a nedají se ani objednat. Možná by se mi nějak podařilo vyrobit něco podobného na soustruhu, ale tohle si nechávám jako poslední možnost. Problém je především závit, který má nižší stoupání.
Podložka pod šroubem byla použita měděná, čili měď se železem asi nevytvoří dobrý galvanický článek. Pro jistotu ji vyměním za mosaz.
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
MarekK: Je mi to jasné, galvanický článek vznikne, ale bude na katalyzátoru někdy voda? Za provozu tam může nastříkat, ale vzhledem k teplotě okolí se okamžitě odpaří. Pokud je auto v klidu, tak je vše výborně kryté (za předpokladu neprodyšných plechů). Ale máš pravdu, jak už jsem psal výše, použiju mosaz, který není tolik "galvanický".
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 68 neregistrovaných