Zinkotitanové plechy

Technické problémy s našimi tatrovkami

Užívateľov profilový obrázok
MartinD
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 92
Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Klimkovice
Kontaktovať užívateľa:

Zinkotitanové plechy

Príspevok od užívateľa MartinD » 23 Jan 2006, 12:37

Pročetl jsem si nabídku hutních materiálů od Ferony a zaujal mě tam zinkotitanový plech. Máte s tím někdo zkušenosti? Dá se to svařovat? Jaká je korozivost? Cena vychází na 770Kč při rozměrech 2000x1000x0,6 včetně daně.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 23 Jan 2006, 13:21

Na apollu 15 se svařoval docela dobře, ovšem až mimo atmosféru

teď vážně parametry pro ZnTi "Plechy" od výrobce Johnson Metal Sweden

3000 Mez kluzu Rp02 =min. 100Mpa
Pevnost v tahu Rm=min. 150Mpa
Tažnost A50=min. 35%
Pevné prodloužení max. 0,1%

kdežto u plechů z nelegovaných konstrukčních ocelí

je mez kluzu obvykle u tebou uvedené tloušťky asi trojnásobná to samé platí i pro pevnost v tahu. Takže závěr je takový, že lze tento plech použít a získat tím vysokou odolnost proti korozi (mezikrystalická hloubková v řádech let téměř nemožná) ovšem je nutné
uvžovat se zcela jinými vlastnostmi mechanickými. O svařitelnosti lehkých a ušlechtilých kovů například zde:

http://jaja.kn.vutbr.cz/~janirek2/dok/m ... sky/13.doc

:wink:

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 23 Jan 2006, 18:32

titanzinkové plechy se dnes používají standardně(nebo spíše nadstandardně) ve stavebnictví jako klempířský materiál (střechy, okapy, oplechování detailů). Používají se ale pouze ohýbané (falcované) spoje nebo letování. Se svařováním to asi nebude tak žhavé....

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 23 Jan 2006, 19:18

...niekoré časti karosérie by sa dali spravit zinkotitánové...isteže za použitia klasockých klampiarskych technologii...

...z apolla som raz držal v ruke "hliníkovú voštinu" (kompozit)...

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 23 Jan 2006, 19:35

páni Zn zvarovať :? ??, nehovorím že to nejde ale :roll: ...
na tatru by sa dala použiť dosti dostupná oceľ zo zvýšenou odolnostou proti atmosfrickej korózií...
napr.15 217- atmofix (alebo Car-Ten). Re(napätie na medzi sklzu)=do 500MPa... a spúta iných ocelí.... čo peňaženka dovolí...
no alebo takto ocele s malím množstvom uhlíka C=do 0,2%, a komplexne legované(napr.Cr, Ni, Mn....)
ináč "normálny plech"(tr. 10-11) + pixla gumoasfaltu na to bohate stačííí :lol:
(to označenie ocelí berte ako príklady..) :wink:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných