Zinkotitanové plechy
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Zinkotitanové plechy
Pročetl jsem si nabídku hutních materiálů od Ferony a zaujal mě tam zinkotitanový plech. Máte s tím někdo zkušenosti? Dá se to svařovat? Jaká je korozivost? Cena vychází na 770Kč při rozměrech 2000x1000x0,6 včetně daně.
- Eda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 989
- Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
- Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
- Bydlisko: Moravská Ostrava
- Kontaktovať užívateľa:
Na apollu 15 se svařoval docela dobře, ovšem až mimo atmosféru
teď vážně parametry pro ZnTi "Plechy" od výrobce Johnson Metal Sweden
3000 Mez kluzu Rp02 =min. 100Mpa
Pevnost v tahu Rm=min. 150Mpa
Tažnost A50=min. 35%
Pevné prodloužení max. 0,1%
kdežto u plechů z nelegovaných konstrukčních ocelí
je mez kluzu obvykle u tebou uvedené tloušťky asi trojnásobná to samé platí i pro pevnost v tahu. Takže závěr je takový, že lze tento plech použít a získat tím vysokou odolnost proti korozi (mezikrystalická hloubková v řádech let téměř nemožná) ovšem je nutné
uvžovat se zcela jinými vlastnostmi mechanickými. O svařitelnosti lehkých a ušlechtilých kovů například zde:
http://jaja.kn.vutbr.cz/~janirek2/dok/m ... sky/13.doc
teď vážně parametry pro ZnTi "Plechy" od výrobce Johnson Metal Sweden
3000 Mez kluzu Rp02 =min. 100Mpa
Pevnost v tahu Rm=min. 150Mpa
Tažnost A50=min. 35%
Pevné prodloužení max. 0,1%
kdežto u plechů z nelegovaných konstrukčních ocelí
je mez kluzu obvykle u tebou uvedené tloušťky asi trojnásobná to samé platí i pro pevnost v tahu. Takže závěr je takový, že lze tento plech použít a získat tím vysokou odolnost proti korozi (mezikrystalická hloubková v řádech let téměř nemožná) ovšem je nutné
uvžovat se zcela jinými vlastnostmi mechanickými. O svařitelnosti lehkých a ušlechtilých kovů například zde:
http://jaja.kn.vutbr.cz/~janirek2/dok/m ... sky/13.doc
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
páni Zn zvarovať ??, nehovorím že to nejde ale ...
na tatru by sa dala použiť dosti dostupná oceľ zo zvýšenou odolnostou proti atmosfrickej korózií...
napr.15 217- atmofix (alebo Car-Ten). Re(napätie na medzi sklzu)=do 500MPa... a spúta iných ocelí.... čo peňaženka dovolí...
no alebo takto ocele s malím množstvom uhlíka C=do 0,2%, a komplexne legované(napr.Cr, Ni, Mn....)
ináč "normálny plech"(tr. 10-11) + pixla gumoasfaltu na to bohate stačííí
(to označenie ocelí berte ako príklady..)
na tatru by sa dala použiť dosti dostupná oceľ zo zvýšenou odolnostou proti atmosfrickej korózií...
napr.15 217- atmofix (alebo Car-Ten). Re(napätie na medzi sklzu)=do 500MPa... a spúta iných ocelí.... čo peňaženka dovolí...
no alebo takto ocele s malím množstvom uhlíka C=do 0,2%, a komplexne legované(napr.Cr, Ni, Mn....)
ináč "normálny plech"(tr. 10-11) + pixla gumoasfaltu na to bohate stačííí
(to označenie ocelí berte ako príklady..)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 65 neregistrovaných