koncový díl výfuku
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
hmmm ten článek je dosť hustý
"normální neagresivní prostředí" take čo asi neobsahuje nejaké agresívne kyselinky, alebo takto : korózia je porušovanie mat. vplivom vonkajšieho prostrdia a može teda byť chemická alebo elektrochemická...
no priznávam trocha som to blbo formuloval...mal som tam dať menej agresívne prostredia....
P.S. keď sa už tu takto bavýme tie kat nie sú nahodov vyrobené s Cr-Ni(+nejaké legúry, aby ma zas niekto nechytil za slovýčko ) ocele lebo to by my tam viacej seklo...
"normální neagresivní prostředí" take čo asi neobsahuje nejaké agresívne kyselinky, alebo takto : korózia je porušovanie mat. vplivom vonkajšieho prostrdia a može teda byť chemická alebo elektrochemická...
no priznávam trocha som to blbo formuloval...mal som tam dať menej agresívne prostredia....
P.S. keď sa už tu takto bavýme tie kat nie sú nahodov vyrobené s Cr-Ni(+nejaké legúry, aby ma zas niekto nechytil za slovýčko ) ocele lebo to by my tam viacej seklo...
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Od Radka: "Ale být Tebou, neřeším katy a lambdy, ale spíš tu karoserii............ "
Radku máš zase pravdu, ale momentálně dělám na tom, co mě nejvíc bolí. Karosérie čeká v řadě na třetím místě. Hned po prostorné garáži a výfuku, neboť v současnosti nemám kde pracovat. Rozebírat něco na dvorku nebudu. Práce je až nad hlavu, peněz nic moc .
Ještě k těm výfukům:
Na TKB ( http://tatraklubbrno.cz/phorum/read.php ... 165&t=7165 ) jsem našel diskuzi o ošetřování kovu šopováním. Jája zmiňoval vodní sklo pro zalepení porézního našopovaného materiálu. Což takhle nalít to do funkčního výfuku, protřepat a ošetřit tím vnitřní části? Nevím ale zda to drží na železe... V případě KATu to samozřejmě nehrozí
A co je vlastně vodní sklo? Kdysi se s tím snad konservovaly zavařeniny - našel jsem, že jde o roztok křemičitanů, ale to mi nic neříká...
Radku máš zase pravdu, ale momentálně dělám na tom, co mě nejvíc bolí. Karosérie čeká v řadě na třetím místě. Hned po prostorné garáži a výfuku, neboť v současnosti nemám kde pracovat. Rozebírat něco na dvorku nebudu. Práce je až nad hlavu, peněz nic moc .
Ještě k těm výfukům:
Na TKB ( http://tatraklubbrno.cz/phorum/read.php ... 165&t=7165 ) jsem našel diskuzi o ošetřování kovu šopováním. Jája zmiňoval vodní sklo pro zalepení porézního našopovaného materiálu. Což takhle nalít to do funkčního výfuku, protřepat a ošetřit tím vnitřní části? Nevím ale zda to drží na železe... V případě KATu to samozřejmě nehrozí
A co je vlastně vodní sklo? Kdysi se s tím snad konservovaly zavařeniny - našel jsem, že jde o roztok křemičitanů, ale to mi nic neříká...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 23 Sep 2005, 21:34
- Kontaktovať užívateľa:
nějaké bezpečnostní informace o vodním sklu
- Prílohy
-
- labar_bezp_list_vodni_sklo.pdf
- (64.48 KiB) 245 stiahnutí
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Luboš.T:
Díky za docela cenné dokumenty. Po jejich prostudování se musím divit tomu, co napsal Jája (použít pro zacelení porézního materiálu, neboli hliníkem našopovaného dílu). Ono se tam vyloženě píše, že nesmí přijít do styku s hliníkem, cínem a ... , protože nastane chemická reakce, při které se uvolňuje vodík.
Kovoo:
Pokud se to opískuje, bude to čistý kov. A dokonce železný, čili by mohl přijít do styku s vodním sklem.
Díky za docela cenné dokumenty. Po jejich prostudování se musím divit tomu, co napsal Jája (použít pro zacelení porézního materiálu, neboli hliníkem našopovaného dílu). Ono se tam vyloženě píše, že nesmí přijít do styku s hliníkem, cínem a ... , protože nastane chemická reakce, při které se uvolňuje vodík.
Kovoo:
Pokud se to opískuje, bude to čistý kov. A dokonce železný, čili by mohl přijít do styku s vodním sklem.
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
áno aj tak sa to dá ale to potom musiš celý vyfuk rozparať a z vnútra opieskovať , dobre to chápem... ale ako ho potom dáš do kopi lebo keď tam bude nejaká povrchová úprava tak to potom zvarovať moc múdre nie je , lebo prídeš o ten povlak na miste zvaru, jedine že by si to nejak zafalcoval-zlisoval
hmm popíš bližšie čo s tým máš v pláne rád sa niečo dozviem
hmm popíš bližšie čo s tým máš v pláne rád sa niečo dozviem
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Kovoo: Rozřezaný a opískovaný výfuk by se znova zavařil a (nebo nový) poté bych to uvnitř napustil vodním sklem.
Dnes mi přišla odpověď od výrobce vodního skla.
"Vážený pane,
na Váš dotaz mohu pouze uvést,že vodní sklo je po zaschnutí křehké. Elasticita je vlastnost, která se neslučuje s tímto
materiálem v základní podobě. Je možné, že přídavek modifikační látky by tyto vlastnosti upravil. To je však otázka výzkumu.
Vím, že se výfuky vodním sklem napouštějí, ale není to nátěr trvalý. Musí se pravidelně obnovovat. Vodní sklo v tomto
případě nevytvrzené je ve vodě rozpustné."
Čili si zajdu koupit jednu půllitrovku a zkusím to na kousku plechu . Pokud by se měl nátěr obnovovat neznamená to v žádném případě velkou investici.
Dnes mi přišla odpověď od výrobce vodního skla.
"Vážený pane,
na Váš dotaz mohu pouze uvést,že vodní sklo je po zaschnutí křehké. Elasticita je vlastnost, která se neslučuje s tímto
materiálem v základní podobě. Je možné, že přídavek modifikační látky by tyto vlastnosti upravil. To je však otázka výzkumu.
Vím, že se výfuky vodním sklem napouštějí, ale není to nátěr trvalý. Musí se pravidelně obnovovat. Vodní sklo v tomto
případě nevytvrzené je ve vodě rozpustné."
Čili si zajdu koupit jednu půllitrovku a zkusím to na kousku plechu . Pokud by se měl nátěr obnovovat neznamená to v žádném případě velkou investici.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
pred niekoľkými rokmi som si na T603 nechal výfuky našopovať hliníkom a v návale perfekcionizmu som ich natrel aj vodným sklom, lebo kdesi som tiež raz čítal odporúčanie ta takýto postup.
Samotné natieranie už bolo o ničom a absolútne to nekrylo, ale hrdinsky som vytrval a dielo dokončil. Po niekoľkých jazdách sa vrstva vodného skla začala odlupovať a vyzeralo to veľmi škaredo. Dosť dlho trvalo, kým to z výfukov zmizlo - za mojej pomoci ten hnus ošúpať...
Neodporúčam!!
Samotné natieranie už bolo o ničom a absolútne to nekrylo, ale hrdinsky som vytrval a dielo dokončil. Po niekoľkých jazdách sa vrstva vodného skla začala odlupovať a vyzeralo to veľmi škaredo. Dosť dlho trvalo, kým to z výfukov zmizlo - za mojej pomoci ten hnus ošúpať...
Neodporúčam!!
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Ondřeji když jsi prováděl ten sklovodný nátěr, neunikaly z výfuku bublinky vodíku (reakce s hliníkem)? Jinak by mě spíše zajímalo, jak to bude vypadat uvnitř výfuku. Protože je možné, že by ten sklovitý povrch popraskal roztažností kovu nebo po nárazu do kamínků, popř. špatně chytil na hliník? Jak silnou vrstvu jsi nanesl?
Včera jsem koupil 0,5l vodního skla za 19,50Kč, čili několik pokusů udělám. Když už nic, udělám si alespoň chemickou zahrádku http://www.volny.cz/zscimelice2004/Chem.htm
Včera jsem koupil 0,5l vodního skla za 19,50Kč, čili několik pokusů udělám. Když už nic, udělám si alespoň chemickou zahrádku http://www.volny.cz/zscimelice2004/Chem.htm
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Takže včera jsem natřel hliníkový plech, alobal (zkouška prožrání), železný plech čistý, Fe plech rezavý(total šrot z mé zadní zástěrky), čistý Fe hřebík a pozinkovaný plech. Štětec jsem utřel do hadry a něco jsem nakapal a posléze rozetřel na linoleu. Na to může perfektně vyzkoušet odolnost na ohyb. Dneska ráno to bylo ztvrdlé, takže budu ještě informovat.
Vše jsem odmašťoval jen líhem a bohužel to šlo poznat. Jinak bublinky se nekonaly (hliník i pozink). Tam se asi jednalo o nějáké dlouhodobé skladování.
Během zítřka na si na vše posvítím horkovzdušnou pistolí (přece jen to chci na výfuk). Čisté železo hodím do potoka
Vše jsem odmašťoval jen líhem a bohužel to šlo poznat. Jinak bublinky se nekonaly (hliník i pozink). Tam se asi jednalo o nějáké dlouhodobé skladování.
Během zítřka na si na vše posvítím horkovzdušnou pistolí (přece jen to chci na výfuk). Čisté železo hodím do potoka
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
- žiadne bublinky sa netvoriliMartinD napísal:Ondřeji když jsi prováděl ten sklovodný nátěr, neunikaly z výfuku bublinky vodíku (reakce s hliníkem)? Jinak by mě spíše zajímalo, jak to bude vypadat uvnitř výfuku. Protože je možné, že by ten sklovitý povrch popraskal roztažností kovu nebo po nárazu do kamínků, popř. špatně chytil na hliník? Jak silnou vrstvu jsi nanesl?
- do výfuku dnu som to nelial...
- myslím, že "špatně chytil na hliník", natieralo sa to veľmi zle, nezmáčalo to povrch, tak som dával hrubšiu vrstvu, aby tam niečo ostalo
- odlupovalo sa to dosť intenzívne, x-krát som obanoval, že som to tam dával fotku ale nemám....
- MartinD
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 92
- Dátum registrácie: 14 Máj 2005, 17:54
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Klimkovice
- Kontaktovať užívateľa:
Po prvním testu (ohřev horkovzdušnou pistolí) už asi chápu Ondřeje. Posuďtě sami dle fotek. Vodní sklo po nahřátí vytvořilo bublinky, které by se jistě objevily i uvnitř výfuku. Po důkladném prohřátí klidně i na povrchu výfuku. Vapadalo to tak nějak Ondřeji? Nanášet to šlo skutečně špatně, ale tuto skutečnost jsem přikládal špatnému odmaštění kovu. Na rezavý povrch to chytalo perfektně. Rez krásně všechno vpije a povrch je potom po zaschnutí krásně lesklý a zdá se, že bude i odolný proti dalšímu rezivění.
Co se týká průžnosti nátěru, myslím, že by s tím neměl být problém. Natřené linoleum jsem různě ohýbal a kroutil a vodní sklo se nelámalo. Bohužel od povrchu lina se odlepilo.
Zkoušku odolnosti proti korozi jsem ještě nedokončil. Budu průběžně informovat...
Co se týká průžnosti nátěru, myslím, že by s tím neměl být problém. Natřené linoleum jsem různě ohýbal a kroutil a vodní sklo se nelámalo. Bohužel od povrchu lina se odlepilo.
Zkoušku odolnosti proti korozi jsem ještě nedokončil. Budu průběžně informovat...
- Prílohy
-
- Pozinkovaný plech po nahřátí horkovzdušnou pistolí. Bublinky zdá se stále isolují, ale jsou křehké. Další nahřívání již situaci nemění.
- Resize of IMG_2852.JPG (68.08 KiB) 8890 zobrazení
-
- Lesklý rezavý plech po nahřátí...
- Resize of IMG_2854.JPG (85.71 KiB) 8891 zobrazení
-
- Sloupnutý nátěr vodního skla z linolea. Šupinka jde krásně ohýbat.
- Resize of IMG_2855.JPG (39.85 KiB) 8892 zobrazení
-
- Hadr krásně ztvrdnul, ale ohyb je možný.
- Resize of IMG_2857.JPG (48.94 KiB) 8893 zobrazení
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných