Strana 1 z 3

Rychlomer

Napísané: 29 Okt 2005, 21:41
od užívateľa MarekK
Prosím poradtre aké je zapojenie toho "počíadla", čo je nakonci prevodovky. sú tam 3 káble, kostra (vstrede?) modrý (?) žlto-zelený (?) Ja som si to nezapametal a teraz to nemám ako zisit....

Dalšia otázka: čo to je za hadičku, čo ide z prevodovky a je natiahnuá niekam nad spojku a tam je len tak navolno, neuzatvorená.? Je to na 5q.

Napísané: 29 Okt 2005, 23:33
od užívateľa radek
No tahle od stolu Ti určitě s barvama drátů nepomůžu (co Tatra, to originál), ale jeden je kostra "C" (asi jasný, že), pak je tam svorka označená "M", což je střídavé napětí pro ručičku rychloměru (stejně označená svorka je i na zádech tachometru) a třetí je svorka "SZ", což jsou kostřící impulzy pro počítadlo kilometrů. Při pohledu na to plastové víčko tachodynama, svorkama blíže k silnici, je to řazení takovéhle : levá krajní - M, střední - C, pravá krajní "SZ". Ke svorce "SZ" nezapomeň připojit kablík z kondenzátoru, obal kondezátoru pak přes objímku na něm ukostři pod nejbližším šroubkem agregátu.
Ta hadička je odvzdušnění prostoru převodové skříně, protože 5q mají jiné přední víko, na kterém není ta obligátní odvzdušňovací trubička natočená proti směru jízdy (není tam na ní místo). Tak provrtali plnící zátku a aby to nešplouchalo ven, dali na ní kus hadičky, který přivázali někde výš nad převodovkou....

Napísané: 30 Okt 2005, 01:23
od užívateľa Chapman
radek napísal: Tak provrtali plnící zátku a aby to nešplouchalo ven, dali na ní kus hadičky, který přivázali někde výš nad převodovkou....
:lol: geniálne riešenie, hodné reprezentačnej limuzíny...

Napísané: 30 Okt 2005, 10:51
od užívateľa Mojžo
Geniálne - áno, pretože je jednoduché, bezporuchové a funkčné

Napísané: 30 Okt 2005, 12:37
od užívateľa Luboš
To jsem rád, že Tatra použila nadpozemské materiály a ta hadička nikdy nespuchří, nepraskne a neupadne... :D

Napísané: 30 Okt 2005, 12:55
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
No copak hadička, ale daleko dřív to začne téct kolem řadicí tyče. Vždycky jsem si myslel, že gufero těsní hřídel, která rotuje. Ale v Tatře mají ten názor, že gufero utěsní i tyč, která se pohybuje axiálně. Tak tam dali gufero. Myslel jsem si to špatně? :(

Napísané: 30 Okt 2005, 13:06
od užívateľa Palo
No na zadných a vlastne aj na predných tlmičoch je hlavným tesnením tiež gufero.Inak tam im pomáha k tesnosti aj tlak.

Napísané: 30 Okt 2005, 13:47
od užívateľa Mojžo
V Tatre vedia prečo to tak poriešili.

Páči sa mi ich štýl prosteže

Napísané: 30 Okt 2005, 13:57
od užívateľa Luboš
Jak myslíš, mně se ten jejich styl kolikrát ale spíš příčí než páčí... :P

Napísané: 30 Okt 2005, 14:01
od užívateľa Mojžo
Ty sa mi celý priečiš Luboško a tiež Ti to nepíšem, pretože MUSÍM REAGOVAŤ bo inak mi vajcia odpadnú že?

Napísané: 30 Okt 2005, 14:15
od užívateľa Luboš
Matěji, nechci ti radit, ale co takhle aspoň v neděli omezit tu spotřebu návykových látek? Ty tvoje výžblepty jsou snad ještě horší než zdejší agitace ODSáků... :roll:

Napísané: 30 Okt 2005, 20:24
od užívateľa MarekK
Radku: dakujem.

Napísané: 30 Okt 2005, 21:57
od užívateľa MarekK
Tak aby som to trochu ozrejmil: tachodynamo som rozpojil a na pravom kábliku som si spravil uzlík :idea: , o kostre som vedel, že je v strede. Teraz neviem či som to uzlíkoval v smere jazdy alebo v protismere :?:

K tomu "odgrgávatku" na prevodovke : hadičku mi nekam odvláčil pes, a teraz hladám vhodnú hadičku...

Napísané: 30 Okt 2005, 22:27
od užívateľa Luboš
MarekK napísal:K tomu "odgrgávatku" na prevodovke : hadičku mi nekam odvláčil pes, a teraz hladám vhodnú hadičku...
Tak s tímhle v Kopřivnici ani v Košicích jistě nepočítali... :mrgreen:

Napísané: 30 Okt 2005, 23:11
od užívateľa radek
Tak Marku zapni klíček, koukej na počítadlo km a přilož jeden z těch neznámých drátů na kostru. Když se ti počítadlo začne točit (chvilku to trvá), je to "SZ", když ne, je to ručičkový "M"......

No Ríšane, ono je to gufero třeba brát jako pokrok od těch gumových "O" kroužků na T603, které zpravidla začly téct tak po projetí sedmi či osmi křižovatek od jejich výměny. Ale otázkou opravdu zůstává, proč místo nákupu "O" kroužků určených pro namáhání posuvným pohybem zvololi cestu gufera..... na druhou stranu, vyměnil jsem ho v roce 1997 a ještě neteče :)

Napísané: 31 Okt 2005, 08:06
od užívateľa Palo
myslím že Ondrej si tam dasl dva kusy aby mu to netieklo.

Napísané: 31 Okt 2005, 08:31
od užívateľa ondrej
... a pred montážou naplnil vazelínou :)

Napísané: 31 Okt 2005, 08:50
od užívateľa D.A.
Radek je třída, že tohle nosí v hlavě...

Já bych chtěl konečně taky jeden ten Tatra_co _kus_to_originál, protože ať zapojuju, co zapojuju, vždycky kouknu na sousední auto, a ono to sedí (včetně barviček) na všech od 1976 do 1990 :shock: Je to přírodní úkaz, neznámý Murphyho zákon, nebo tisíc andělů strašných nade mnou???

Napísané: 01 Nov 2005, 01:25
od užívateľa Luboš
To nevím, ale je to nějaké divné. Mně podle barev stejně natažených drátů nesedí ani obě auta z roku 1991... :roll:

Re: Rychlomer

Napísané: 25 Sep 2009, 18:41
od užívateľa D.A.
Jedna věcná technická - znáte správné hodnoty odporů na tachodynamu?

Demontované - odpojené samozřejmě:
Vývod "rychloměr" 56 Ohm - funguje
Vývod "počítadlo km" 5,4 Ohm - POTŘEBUJU OVĚŘIT tuto hodnotu.

Díky.